Продажбите на преносими компютри в Китай за първите три месеца на годината са се увеличили с 13,3% по стойност и с 23,3% по обем на годишна база до 652 000 броя, сочат данните на статистическото бюро Analysys International, цитирани от Investor.bg.
Пазарът на настолни компютри е регистрирал по-слабо увеличение, като ръстът при него е с 6,3% в стойностно изражение и с 10,8 на сто по обем до 3,24 млн. броя.
Lenovo отново потвърди лидерската си позиция на пазара с дял от 29,7% за настолните компютри и с 16,9% за преносимите, като през първото тримесечие компанията, която закупи сектора за производство на PC-та на IBM, е продала 963 000 настолни и 110 000 преносими компютъра.
На второ място с пазарен дял от 12,3% (397 000 броя ) застава Founder Technology Group, а третата позиция е за Tsinghua Tongfang с 8,9 на сто.
Американската компания Dell е на първо място от чуждите компании (7,9% или 257 000 броя), следвана от Hewlett-Packard (4,3%).
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.