Най-важно при работата по оптимизация на даден уебсайт с цел той да излиза на предни позиции при търсене в търсачки като Google е да не се правят опити да се „измами“ търсещата машина.
Това каза Александър Ненов, мениджър на сайта Teenproblem.net, по време на семинар на тема „Ефективно представяне в интернет“.
Събитието бе организирано от портала за пътувания и туризъм NasamNatam.com и Инвестор.БГ АД, към чиято група принадлежат и двата проекта.
Като пример за измами от оптимизаторите на сайтове Ненов посочи поставянето на уебстраницата бял текст на бял фон. Целта е да се включат определени ключови думи в съдържанието, чрез които търсачката да класира сайта на по-предни позиции при търсене на тези думи.
Друг пример за „надхитряване“ на търсещите машини е директното заплащане на трети лица за разпространяване на линкове към конкретен сайт на различни места в интернет, за да се генерира по-голям трафик.
Подобни „услуги“ може лесно да се намерят онлайн, като се цитират цени от около 250 долара за разпространение на 2500 линка.
Ненов обаче подчерта, че опитите за създаване на изкуствен трафик и измама се разкриват много бързо и водят до крайно негативни резултати.
Така например е възможно, ако бъде установено, че даден сайт „не играе по правилата на Google”, то той може за години напред да бъде изключен от наблюдение от роботите на търсачката.
Така често се стига до крайната мярка за принудителна смяна на домейна, за да може въпросният проект да стартира „на чисто“ и без нарушения, което води до пропиляване на полаганите до този момент усилия за налагане на марката и уебадреса.