Преди 30 години на днешния ден Сони лансира уокмена – революционен нов предмет, променил начина, по който хората слушат музика, предаде АФП.
В наши дни уокменът е заменен от дигиталния си наследник – iPod.
Но на 1 юли 1979 г. появата на портативния касетофон със слушалки превръща японската компания в глобална сила.
Сони е продала 30 хиляди уокмена през първите два месеца след началото на производството им, а за едно десетилетие продажбите стигат до 50 милиона.
Сега, 30-години по-късно, Сони се бори с конкуренцията на Епъл, които печелят невероятен успех с портативния плейър iPod.
Времената са се променили от момента, когато инженерът на Сони Нобутоши Кихара начертава чертежите на първия уокмен на ръка. Първоначалната реакция за новото устройство е лоша.
Много разпространители смятат, че устройство без записващи функции няма шанс на пазара.
До днес обаче са продадени 385 милиона уокмена.
Сони казва, че името "уокмен" е било избрано заради популярността. През 1986 г. понятието е включено в Oxford English Dictionary.
Днешните тийнейджъри не могат да си представят "как родителите им са използвали тази чудовищна кутия". На 13-годишния Скот Кемпбъл, заменил по молба на BBC дигиталното си устройство за уокмен, му отнело 3 дни "да открие, че касетата има и друга страна".
Сега продажбите на Сони, въпреки иновативните дизайнерски решения, са несравними с тези на Епъл – 7 милиона срещу 100 милиона от новите плейъри за по-малко от шест години след началото на продажбите.
С това iPod стана най-бързопродаващият се плеър в историята.
За много наблюдатели неуспехите на уокмените и на конзолата за игри на Сони показват, че компанията не е успяла да се приспособи напълно към предизвикателствата и възможностите на дигиталната епоха.
През май компанията обяви първата си годишна загуба от 14 години и предупреди, че и тази година вероятно ще работи на загуба, което ще доведе до 16 000 съкращения.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.