Войната на уеб браузърите отново промени своя облик след пускането на новата версия на Mozilla Firefox, който е вторият по пазарен дял браузър в света, но заема първото място в сърцата на много от компютърните потребители.
Новата версия на Firefox е третото обновление на популярен браузър за тази година, след новите версии на Internet Explorer на Microsoft и Safari на Apple.
За разлика от Firefox обаче, те са вградени в двете основни операционни системи Windows и Mac, което им дава голямо предимство.
От друга страна, Mozilla трябва да убеди потребителите да свалят Firefox, който се предлага в две идентични версии за двете компютърни платформи.
Въпреки това, Firefox вече има около 23% пазарен дял, което го нарежда на втора място след IE, който държи между 60% и 70%.
Междувременно Google, който е бивш поддръжник на Firefox, се присъедини към битката със своя браузър Chrome, който засега работи само под Windows.
Google не само възнамерява да направи версия за Mac скоро, но и да разработи собствена операционна система през следващата година.
На фона на изострената конкуренция обаче, последната версия на Firefox изостава по отношение на новите подобрения в сравнение с предишните версии.
Поради това продуктът на Mozilla вече не се разграничава така ясно и не превъзхожда другите добри браузъри по две причини.