Изследователи от университета в Суонзи установиха, че ако се намали използването на социалните медии с 15 минути на ден, може значително да подобри цялостното здраве и имунитета. Освен това изследваните лица са имали намалени показатели за чувство на самота и депресия. Резултатите от работата са публикувани в Journal of Technology in Behavior Science.
Изследователите наблюдаваха в продължение на три месеца 50 участници (33 жени и 17 мъже) на възраст 20-25 години. Всеки месец те бяха питани за физическото и психическото им здраве, както и за времето, прекарано в сърфиране в социалните медии. След това те бяха помолени да намалят с 15 минути на ден обичайното си време в социалните мрежи. Получената информация беше сравнена с данните на две контролни групи, които използваха социалните мрежи обичайно.
Резултатите показват, че групата, която е била помолена да намали използването на социалните медии, има средно 15% подобрение във функцията на имунната система. По-конкретно, те са имали по-малко настинки, грипове, брадавици, 50% подобрение в качеството на съня и 30% намаление на симптомите на депресия.
Все пак трябва да се отбележи, че първата група в крайна сметка използва 40 минути по-малко социални медии вместо поисканите 15 минути, докато втората група увеличи с 10 минути контактуването с тези медии.
Бъдещите изследвания планират да установят дали връзката между използването на социални медии и здравните фактори е пряка или зависи от други обективни фактори като депресия или физическа активност.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Рекордни премии на Мондиал 2026: Световният шампион ще спечели 50 млн. долара
Френският стартъп Mistral AI води преговори за набиране на около 3 млрд. евро
„Стара планина холд“ разпределя дивидент в размер на 3,34 млн. евро
Антон Костадинов: Договорите между вериги и доставчици трябва да бъдат видими
IPO-то на SpaceX – „Купи слуха, продай факта“
Китай се готви за удара на AI върху работните места. Америка изостава
Късна емисия
Григор Димитров победи Циципас в грандиозно тенис шоу пред 11 000 души в София
Рецепта от тефтера на баба: Сладък салам с локум
НА ЖИВО: Канада – Босна и Херцеговина 0:1, шок за домакините
Ще има ли бомбастичен трансфер? Янев реши за Десподов
ЦСКА с исторически ход
Пропада огромен трансфер на Левски в последния момент
Левски с важна новина
Левски пред трансферен удар за 2.5 млн. евро: Взима "мозъка" на Астана
Дневен хороскоп за 13 юни, събота
30 цитата на Уейн Дайър, които ще направят деня ви по-добър
Класика за вечеря: Пилешко с гриловани зеленчуци
Орехов щрудел по австрийска рецепта
ИГРА: Участвайте и можете да спечелите страхотни награди от филма „Играта на играчките 5“
10 трика, с които да избегнем пигментацията през лятото
Глобите за телефон зад волана не работят
Глобиха няколко фирми за бързи кредити
Евростат: Eдва 41% от родните фирми залагат на онлайн присъствие
Европейска държава въвежда режим на тока заради електромобилите
ЕЦБ: Дръжте кеш у дома за кризи
Китай: Чужди разузнавания шпионират с костенурки и риби
Учени дават обяснение на странен шум, който милиони хора по света чуват късно вечер
Опровергано: Пирамидата в Индонезия не е толкова стара, колкото се твърдеше
SpaceX излиза на борсата с най-голямото първично публично предлагане в историята
Астрономи са напът да разрешат мистерията на „малките червени точки“
Рядка акула-гоблин бе заснета на изумителна дълбочина в океана
Рекордна жега може да повтори катастрофата от 1877 г. и да погуби 4% от населението на Земята