IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Магистрала "Хемус" – бедното българско сираче


Обратно в новината

Коментари

Напиши коментар Коментари

95
Анонимен
преди 13 години
Харесвам 23 Не харесвам 5
Старите магистрали не сме си оправили, де ли сме тръгнали нови да строим и да *** лентички...Поредното некадърно решение в днешен Абсурдистан!
отговор Сигнализирай
94
optimist
преди 13 години
Харесвам 4 Не харесвам 24
Преди да ми слагате минуси отворете api.government.bg, изберете магистрали от менюто в дясно и вижте колко е построено и кога свършва строителството на всяка магистрала. За ужас на хейтърите до изборите догодина ще имаме готови 250 км. магистрали. Гарантирано от ГЕРБ!
отговор Сигнализирай
93
Анонимен
преди 13 години
Харесвам 18 Не харесвам 1
Винаги когато се споменава "магистрала Хемус" да се слагат кавички!Та хората да знаят за какво иде реч.
отговор Сигнализирай
92
Анонимен
преди 13 години
Харесвам 6 Не харесвам 13
Магистралата откъм София е ОК :) Според мен виновни са си шуменци и варненци ... защото тва е снимка от този край ,тази част се стопанисва от тяхната власт
отговор Сигнализирай
91
Бойко Магистралов
преди 13 години
Харесвам 12 Не харесвам 7
Бойко Борисов обича да се хвали и да обещава грандиозно пътно строителство. Според дългосрочната програма на ГЕРБ България 2020 след 10-ина години трябва да бъдат напълно завършени 7-те основни магистрали и 7-те бързи пътища. Това е и мой личен план побърза да декларира и новоизбраният президент Росен Плевнелиев. За да станат реалност тези обещания, на България ще са й необходими 6,2 млрд. евро. (Виж по-долу детайлната разбивка на парите б.а.) Големият въпрос е откъде ще се вземат тези милиарди. Експерти, които се позовават на проектобюджета на Европейския съюз за периода 20142020 г., са категорични, че Борисов и Плевнелиев хвърлят единствено голи обещания. Икономическото бъдеще на Европа изисква напълно свързани транспортни, енергийни и цифрови мрежи. Без тях е невъзможен европейският единен пазар. Подкрепата на Брюксел при това ще бъде насочена към приоритетните проекти, които трябва да бъдат реализирани през следващите години. Единният фонд за инфраструктури ще разполага с 40 млрд. евро, с които ще се реализират енергийните, транспортните и цифровите мрежи. Още 10 млрд. евро ще дойдат от Кохезионния фонд на ЕС за транспортна инфраструктура. В голямата игра България присъства много семпло само с мултимодалните връзки (магистрала плюс железопътна линия): КалафатСофияБургас, СофияСолун, СофияСкопие и жп връзките СофияПловдивИстанбул и СофияБукурещ през Русе. Това означава, че гръмките обещания на Борисов и Плевнелиев не са подплатени с необходимия финансов ресурс от ЕС. Още по-тревожно е, че за голяма част от тези пътища нямаме готови проекти, обясняват експерти. Познавачите на бранша допълват, че в същото време е много ниско усвояването на милиардите евро, отпуснати на България за периода до 2013 г. Безвъзвратно вече загубихме 500 млн. евро по програмата ФАР. Те не бяха усвоени по време на Тройната коалиция. Когато Борисов взе властта, ЕС благосклонно удължи срока за оползотворяването им до 2010 г, но въпреки това парите не намериха приложение. До 2013 г. по оперативната програма Транспорт България трябва да реализира 2 млрд. евро. От тях милиард и 70 милиона евро са предназначени за изграждане на пътища. За пет години от тези суми България е използвала едва 195 млн. евро, което прави само 10% от парите по програмата. Анализатори са категорични, че дори при пълна мобилизация на правителството през 2012 и 2013 г. тези цифри едва ли ще надвишат 5060%. Още по-тревожно е, че в Закона за Държавния бюджет за 2012 г. лъсва крайно неблагоприятният факт, че до септември т.г. всички приходи от евробюджета, включително и националното съфинансиране, са нищожните 270 млн. евро по всички оперативни програми и директни плащания. Толкова малко пари, казват запознати, не са постъпвали от далечната 2004 г., когато още не бяхме член на ЕС. В същото време бюджетът за следващата година се гради основно върху доброто усвояване на еврофондовете. Икономическият ръст от 2,9%, заложен в бюджета за 2012 г., се предвижда да дойде от инвестициите, а ниският дефицит в него също се постига благодарение на евросредствата. Отчетът на Министерството на финансите към септември т.г. показва, че са разплатени капиталови разходи едва за 721 млн. лева и до края на годината едва ли ще надминат 1,5 млрд. лева. За 2012 г. инвестициите ще бъдат 5,24 млрд. лева, от които 3,52 млрд. лева ще дойдат от еврофондовете. Приходите в бюджета за 2012 г. надвишават с около 0,3% от брутния вътрешен продукт, а близо 0,6% от евросубсидиите са изчезнали от разходната част, ако сравним 2012 г. с настоящата 2011 г. Това, както каза бившият зам.-министър на финансите Любомир Дацов, намирисва на гръцката история с различните иновационни схеми и фалшивата статистика, включително панацеята, наречена еврофондове. Изводът от всичко това е, че идеите и програмите на ГЕРБ и лично на Борисов и Плевнелиев за 7-те магистрали и 7-те бързи пътища до 2020 г. няма да се състоят и ще останат само хубав блян.---------------------Необходимо финансиране - за довършване на АМ Тракия 350 млн. евро - за СофияКалотина 180 млн. евро - за довършване на АМ Струма 1 300 млн. евро - за АМ Черно море 400 млн. евро - за довършване на АМ Марица 220 млн. евро - за АМ София Видин 1 200 млн. евро - за София Гюешево 200 млн. евро - за довършване на АМ Хемус 1200 млн. евро - за Русе-Шумен 150 млн. евро - за Русе Велико Търново Габрово тунел под Шипка Стара Загора 400 млн. евро - за пълното завършване на Софийския околовръстен път 500 млн. евро - за АМ Рила 400 млн. евро
отговор Сигнализирай
90
Всичко крадем
преди 13 години
Харесвам 10 Не харесвам 1
Няма да спрем докато не откраднем всичко.
отговор Сигнализирай
89
tarikat
преди 13 години
Харесвам 15 Не харесвам 5
Стига сте писали глупости ,че цените на винетките стигали за 20% от пътната поддръжка!Я направете една проста сметка - поне 3 000 000 коли имат годишна винетка х 67лв. ,микробуси ,бусове ,КАМИОНИ и ТИР-ове с по 1200лв винетки ,отделно и транзитно преминаващите.За балъци са ни взели ,да не говорим ,че парите за магистрали 80% поне идват от ЕС!!!
отговор Сигнализирай
88
Анонимен
преди 13 години
Харесвам 9 Не харесвам 4
Проблема с тази магистрала е, че е започната 84г. и е строена по време на кризата 80-те години с 60-70% от необходимите материал. Допълнително не е поддържана качествено и ето, че за 20г. не прилича на нищо.Друг проблем са самите кръпки - би трябвало на магистрала да не се правят кръпки по малки
отговор Сигнализирай
87
Хапльо
преди 13 години
Харесвам 14 Не харесвам 8
каква е тая държава бе???Знаете ли КОЛКО МИЛИАРДА ЛЕВА досега са ЗАРИНАТИ в земята??На българите ще излезе по- евтино дължавата да купи по един хеликоптер на всеки!!!И парите за поддръжка непрекъснато ще се увеличават!!!Ревете срещу АЕЦ, ама при СЪЩАТА ЦЕНА тя поне изкарва пари и създава работни места!!!Има доста по- добри начини да се вложат държавните пари!!
отговор Сигнализирай
86
Анонимен
преди 13 години
Харесвам 3 Не харесвам 2
Така е ромът свършваше опасно а белите отлетяха , всички виждаха не ясно комунистите в тава
отговор Сигнализирай
Новини