Във време, в което всички автомобилостроители се стремят към партньорства и търсят все по-широко приложение на електрическото задвижване в моделите си, Mazda върви по съвсем различен път.
Преди около година японците приключиха със сътрудничеството си с Ford за производство на общи модели, за да разработят свои собствени технологии. А тези технологии са вече факт. Наричат се Skyactiv и смело казват НЕ на електрическото задвижване.
Вместо да влагат време и средства в конструирането на батерии и електрически двигатели, инженерите на Mazda са предпочели да насочат усилията си в разработването на дизелови и бензинови двигатели с вътрешно горене, които наричат Skyactiv.
Причината за този на пръв поглед нелогичен ход на Mazda е проучване на пазара за следващите няколко години. То показва, че до 2020 година търсенето на електрически или хибридни автомобили в световен мащаб ще бъде прекалено ниско или поне не толкова високо, за да оправдае сериозните средства, които изисква разработката на подобни автомобили.
Именно поради тази причина се ражда технологията Skyactiv. Тя включва не само двигатели, а и трансмисии, каросерия и ходова част. А Mazda CX-5 е първият модел на японците оборудван с пълната гама на тази технология.
Двигателите от семейство Skyactiv, отново напук на общоприетите тенденции, не са със съкратен обем или с по-малко цилиндри, нито пък с ниска мощност. Те са четирицилиндрови, с обем 2.0 и 2.2 литра, като генерират максимална мощност съответно 165 и 175 к.с. Но са икономични - покриват нормата Евро 6, като изразходват средно между 4.5 и 6 литра гориво, в зависимост от това дали работят с дизел или с бензин.
При трансмисиите също няма нищо стряскащо или нечувано. Те са две - автоматична и механична с шест степени. Същото важи и за конструкцията, която е стоманена, а не скъпо струваща, създадена от алуминий или карбон.
Как тогава е постигнат толкова нисък разход на гориво, без да се редуцира мощността или динамиката на автомобила. От Mazda посочват, че са заложили на максимална ефективност за двигателите с вътрешно горене, максималното олекотяване на компонентите, оптималното оптимизиране на структурата, както и някои прости, но същевременно гениални решения.
Цялата статия вижте в Automedia.bg

Германска химическа компания ще съкрати 1500 служители, за да свие разходите
Tesla подчерта връзките си с Китай, докато други фирми загърбват доставчиците от страната
Европа събира смелост да отговори на руските провокации
Митата и други фактори тласкат икономиката на САЩ към "твърдо приземяване"
CATL стартира изграждането на завод за електромобилни батерии в Испания
Лихвите по потребителски и жилищни заеми намаляват през октомври
Коцев се прибира при семейството си - събраха 200 000 лв. за няколко часа
Рецепта за шарен боб в гювеч за Андреевден
Навиците, които могат да ни предпазят от инфаркт
Дъжд вместо сняг за запалването на елхата в центъра на Атина (ВИДЕО)
Русия обяви Фондацията на Навални за терористична организация
Късна емисия
Спортът по телевизията днес, 28 ноември
Мачовете по телевизията, днес 28 ноември
Ландо: Заплахата от Макс и Оскар е еднаква
От Селта: Очаквахте да бием с 5:0?! Лудогорец ни изненада много
Хьогмо: Искам такава игра от Лудогорец! Вдигаме се!
Кабаков с важни решения при победа на Астън Вила
Миро в 360-градусова кръгла сцена – над 7000 души пяха заедно с него
Поверия за Андреевден – 30 ноември
Дневен хороскоп за 28 ноември, петък
Любовен хороскоп за декември
Как да си осигурим финансов резерв, без да ограничаваме живота си?
Какво да кажете на децата, ако ви предстои развод? Съветите на психолога
Тревожно: Птичият грип носи риск за пандемия, по-лоша от тази от COVID-19
Не изпадайте в паника, ако лостът за скоростите блокира
КС: Платилите бързо глобата си, нямат право да обжалват
Автомобилно шоу ще има този уикенд във Варна
Разкриват 5 центъра за настаняване на над 100 възрастни хора у нас
Студенти проведоха практически занятия по право в Административен съд – Варна
CAR-T терапията води до ремисия при автоимунни заболявания
Джеф Безос показа лунния апарат Blue Moon MK1 на Blue Origin
Космическият кораб „Союз МС-28“ се скачи с МКС
Европа се връща към ядрената енергия: Планира инвестиции за 205 млрд. евро
НАСА потвърди подкрепата си за мисията ExoMars
Астероидът 2022 RD2 може да се сблъска със Земята в бъдеще