Въпреки подобряващите се резултати в големите автомобилни компании все още не са убедени, че кризата е преодоляна. Очаква се настоящата година да приключи с 3-процентен ръст на продажбите, но най-големите имена в бранша като шефът на FIAT-Chrysler Сержио Маркионе, председателят на Съвета на директорите на Volkswagen AG Мартин Винтеркорн и генералният директор на Ford Europe Стивън Одел са на мнение, че тези цифри нямат много общо с реалността.
Първата причина е, че в много от страните работят програми за правителствено субсидиране, които стимулират покупката на нов автомобил. В същото време и самите производители продължават „войната на отстъпки“, благодарение на която машините се предлагат на около 15 % по-ниска цена.
Вторият проблем е определен като саботаж от страна на дилърите. Анализът на последните няколко месеца, в които бе отчетен ръст на продажбите, показва, че големите компании имат сериозни грижи в отношенията си с търговците. Дилърите изкуствено завишават показателите си, което им гарантира по-ниски доставни цени. Производителите обаче вече предприемат мерки за това. В Австрия, например, Renault е увеличил продажбите си със 17 %, след като са премахнати индивидуалните изкисвания към всеки мениджър и са напълно променени програмите за обслужване на клиентите и за поддръжката на автомобилите.
Конкурентите също използват подобни програми, тъй като е очевидно, че не може до безкрай да се продават автомобили, които не носят никаква печалба на производителя. Не може и вечно да се разчита на правителствените помощи при закупуване на нова кола. Сержио Маркионе твърди, че ръстът в продажбите до голяма степен се дължи на корпоративните клиенти, които на определен период подменят своя автопарк. И това оказва огромно влияние върху крайните цифри.
Доказателство за това са резултатите за месец март. Те показват, че най-големите пазари в Западна Европа са на плюс. Към Франция, Италия и Испания, които показаха увеличение още през февруари, се добавя и Германия. Там ръстът на продажби за март 2014 г. е 5 % в сравнение с март 2013 г. Това са 296 408 нови коли повече. Само че ръстът при частните клиенти е едва 3 %, което отново показва важността на корпоративните продажби.
Отстъпките също не могат да продължават вечно, така че реалните резултати ще се видят през следващите 2-3 месеца. Голяма част от компаниите обаче са доволни. В Германия например, местните производители записват увеличение с 6 %, като на минус са единствено Porsche и Smart.
Що се касае до Франция, там търсенето е увеличено с 9 %, като през март са били продадени 179 871 нови автомобила. Затова и анализаторите са на мнение, че местните компании започват да стъпват на краката си. Все пак трябва да се отчете, че през декември 2013 г. ръстът също бе 9 %, като той дойде след два „нулеви“ месеца.
В Испания нещата изглеждат още по-добре – увеличение с 10 % в сравнение с март 2013 г., което означава близо 80 000 продажби на нови коли. Трябва да се отбележи обаче, че в страната действат механизми за изкуствено стимулиране на търсенето, а самата Испания пострада жестоко от кризата. Именно в тази страна има най-много нови автомобили на склад, което също позволява на производителите да смъкват цените и да правят сериозни отстъпки.
Добре се развиват нещата и в Италия, където ръстът на продажбите достига 5 % или 140 000 нови коли продадени през март. Както в случая с Испания и тук икономическата ситуация не е блестяща, така че през лятото нещата могат да се променят драстично. Затова и местната асоциация на автомобилните производители се опитва да накара властите да стимулират търсенето на нови машини.
„През следващите няколко месеца ще разберем дали автомобилният отрасъл в Европа наистина ще успее да се възстанови или кризата. Сегашните резултати са добри, но не бива да ни заблуждават“, категорични са експертите на Automotive News.

Великобритания повиши данъчното бреме до нов следвоенен връх, за да заздрави финансите
Великобритания налага данък върху жилища на стойност над 2 млн. паунда
Изоставането на сегмента за опаковки забавя ръста на приходите на "Булметал" до малко над 1%
Бюджетната комисия одобри на второ четене проектобюджета на НЗОК за 2026 г.
Европейските автопроизводители искат яснота от ЕС относно правилата за емисиите
Очакванията за сваляне на лихвите в САЩ дадоха импулс на европейските пазари
Късна емисия
Рецепта от тефтера на баба: Тиквен хляб
СДВР: Трима полицаи са пострадали, протестиращи хвърлят бутилки и пиратки
Ранен полицай при сблъсъци между протестиращи и униформени в София (ВИДЕО)
Треньорът на Селта коментира треньорската рокада в Лудогорец
Остава или напуска Левски? Една от златните кокошки на "сините" разкри истината
Левски отпадна от Шампионска лига
Емери: Лига Европа обърна сезона на Астън Вила
Ас на Байер Леверкузен: Срещу Сити беше много трудно
Нови два медала за България от Европейското по бокс
От табу до бизнес: историята на успеха на еротичен онлайн магазин и разширяването му в Европа
Изключителен финал на 2025 за 3 зодии
4 малки трика за разширяване на пространството в дома
Трапезата на Андреевден
Зимна мода: 5 пуловера, които ще владеят гардероба
ИГРА: Участвайте и можете да спечелите страхотни награди от "Зоотрополис 2"
Какво трябва да бъде нивото на маслото в двигателя
Обвиниха украинец, наръгал и убил младеж в Студентски град
22-ма пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
Спипаха варненец, откраднал ел. тротинетка
Природният газ поевтинява с 4% през декември
Цените на горивата продължават да растат
Човечеството е открило 40 000 астероида
Озоновата дупка е значително по-малка – какво се случва?
Мисията ESCAPADE изпрати първите си снимки
Фиксиран е първият пряк сигнал от тъмната материя
Amazon пуска конкурент на Starlink
Магнитното поле на Земята издава зловещи звуци: Чуйте как „пее“ нашата планета