Шефовете на Renault обещаха, че техен автомобил ще подобри рекорда на Seat Leon Cupra за най-бърз автомобил с предно предаване на Северната дъга на "Нюрбургринг". И изпълниха заканата си. Новият хечбек Megane RS 275 Trophy-R изпревари с 4 секунди конкурента си, записвайки време от 7:54.36 минути.
Ето кои са 10-те автомобила, които през последните 6 години записаха върхови постижения в тази категория.
Новият (стар) крал - Renault Megane RS 275 Trophy-R

Време - 7:54.36 минути (15 юни 2014 г.)
Двигател - 2.0 литра с турбо, 275 к.с. и 360 Нм.
Ускорение от 0 до 100 км/ч - 5.5 секунди
Максимална скорост - 250 км/ч.
Erlkonig (б.а. - от немски "горски цар"), така в Германия наричат тестовите прототипи, покрити с камуфлаж. На "Нюрбургринг" такива често се виждат, но малко от тях могат да съперничат на новия крал Renault Megane RS 275 Trophy-R. Тази машина бе специално създадена, за да бие рекорда на Seat Leon Cupra.
От автомобила, който е оборудван с опционалното шаси Cup с блокировка на диференциала, е премахнато всичко излишно - стандартите седалки, шумоизолацията, климатика, мултимедийната система и дори задната чистачка. Акумулаторът също е олекотен, а отзад е поставен каркас за безопасност.
В крайна сметка автомобилът с мощност 275 к.с. е отслабнал със 100 кг. Освен това версията Trophy-R разчита на изпускателна система Akrapovic и регулируеми амортисьори Ohlins. През цялото време, докато хечбекът се правеше, в RenaultSport твърдяха, че се готвят за война. Която в крайна сметка спечелиха.
Детронираният - Seat Leon Cupra

Време - 7:58.40 минути (2 март 2014 г.)
Двигател - 2.0 литра с турбо, 280 к.с. и 350 Нм
Ускорение от 0 до 100 км/ч - 5.7 секунди
Максимална скорост - 250 км/ч.
По време на поставянето на рекорда си, този автомобил бе покрит с черно-бял камуфлаж. Въпреки че машината е испанска, няма как да скриеш нейните германски корени. Seat Leon Cupra подобри с цели 9 секунди постижението на Megane RS 265 Trophy, който се задържа на трона 2 години. Вече бившият рекордьор бе оборудван с пистовия пакет Performance Pack със специални гуми и олекотена каросерия. По време на поставянето на постижението машината на Seat бе управлявана от испанския пилот Хорди Жене.
В Seat обаче съвсем не мислят да се предават без бой и смятат да създадат още по-екстремна версия на Leon Cupra. Това разкри отговорникът по шасито на модела Свен Шаве. Според него е напълно възможно от автомобила да бъде свалено част от оборудването и това да компенсира изоставането с 4 секунди. Освен това двигателят на хот-хеча ще бъде форсиран до 300 к.с.
Бащата - Renault Megane RS 265 Trophy

Време - 8:07.11 минути (2011 г.)
Двигател - 2.0 литра с турбо, 265 к.с. и 360 Нм
Ускорение от 0 до 100 км/ч - 5.9 секунди
Максимална скорост - 254 км/ч.
Това е бащата на настоящия рекордьор. Той бе с 10 к.с по-слаб и малко по-тежък заради наличието на пълно оборудване. Ускорението му също бе малко по-слабо, но въпреки това в продължение на 2 години никой не успя да бие рекорда му. Това се опитаха да сторят и Opel Astra, и MINI Cooper, и Volkswagen Golf GTI, но те така и не можаха да преодолеят по-бързо трасето с дължина 20.8 км.
По време на поставяне на рекорда автомобилът е управляван от Лоран Юргон. Това е същият френски пилот, който върна Megane на върха през тази година.
Дядото - Renault Megane R26 R

Време - 8:16.90 минути (2008 г.)
Двигател - 2.0 литра с турбо, 230 к.с. и 310 Нм
Ускорение от 0 до 100 км/ч - 6.0 секунди
Максимална скорост - 241 км/ч
"Дядката" бе доста бърз, като рекордът му се задържа цели 3 години. Този Megane прилича на версията Clio V6, известна и като "Бясната табуретка", а под капака си има 230 к.с. Именно при него френските инженери показаха как най-оптимално се доработва шаси и как се намалява тегло. А следващият герой в тази класация - далеч по-мощният и съвременен Opel, така и не успя да се приближи на по-малко от 4 секунди.
Местният - Opel Astra OPC

Време - 8:20.11 минути (2012 г.)
Двигател - 2.0 литра с турбо, 280 к.с. и 400 Нм
Ускорение от 0 до 100 км/ч за 6.3 секунди
Максимална скорост - 262 к/ч
Най-бързата машина в този списък е и една от най-популярните на пазара. Със своите 280 к.с. тази Astra наистина върви убийствено, но въпреки това не успя да се качи на върха. По време на преминаването на Северната дъга автомобилът е каран от германеца Хорст фон Сарума, който има огромен опит на това трасе. Така че едва ли някой ще успее да я подкара по-добре от него.
Преминаващият случайно - Chevrolet Cobalt SS/TC

Време - 8:22.09 минути (2008 г.)
Двигател - 2.0 литра с турбо, 263 к.с. и 353 Нм
Ускорение от 0 до 100 км/ч - 5.8 секунди
Максимална скорост -257 км/ч
За разлика от останалите машини тип хечбек, това е пълноценно купе. То разчита на 2.0-литров тубомотор с мощност 264 к.с. и 5-степенна механична скоростна кутия. Теглото му е 1352 кг, при това без да се прави нещо за неговото намаляване. За 2008 г. всичко това звучи добре, но рекорд на трасето така и не бе записан.
Агент Купър - Mini Cooper JCW GP

Време - 8:23.7 минути (2012 г.)
Двигател - 1.6 литра с турбо, мощност 218 к.с. и 280 нм
Ускорението от 0 до 100 км/ч - 6.3 секунди
Максимална скорост - 242 км/ч.
MINI Cooper с допълнителен пакет John Cooper Works и допълнителните GP настройки за писта излезе в серия от 2000 бройки. Неговият 1.6-литров турбо мотор е само със 7 к.с. по-мощен от този на обикновения John Cooper Works. Скоростната кутия е с 6-степенна механична. При него също липсват задни седалки. Въпреки по-малкия си мотор вече 2 години този хечбек остава в първите 10 на Северната дъга. Какво ли ще направи новият, който ще има 238 к.с.?
Фокусникът - Ford Focus RS

Време - 8:26.08 минути (2009 г.)
Двигател - 2.5 литра с турбо, 305 к.с. и 440 Нм
Ускорение от 0 до 100 км/ч - 5.3 секунди
Максимална скорост - 263 км/ч
Няма как подобна класация да мине без второто поколение Ford Focus RS. Този автомобил бързо се превърна в любимец на желаещите да се пробват на пистата. От записите в YouTube ясно се вижда, че тази машина може да даде и много по-добър резултат от официалния такъв към момента. Да не говорим, че има и по-свирепа модификация RS500 с форсиран до 350 к.с (500 Нм) мотор. Тя обаче няма официално време на Северната дъга.
Братчето - Renault Megane RS MKIII
„
Време - 8:29.1 минути (2009 г.)
Двигател - 2.0 литра с турбо, 250 к.с. и 340 Нм
Ускорението от 0 до 100 км/ч - 6.0 секунди
Максимална скорост - 245 км/ч
По-големият брат на Renault Megane RS 265 Trophy - базовия хечбек Megane RS, е с 15 к.с. по-слаб и с 0.1 секунди по-бавен при ускорение. Максималната му скорост е по-ниска с 9 км/ч, но това не му пречеше дълго време да държи второто най-добро постижение на "Нюрбургринг" след хардкор модела R26.R. След това французите пуснаха модификацията Trophy и Megane RS250 съвсем остаря.
Голфърът - Volkswagen Golf GTI

Време - 8:29.1 (2013 г.)
Двигател - 2.0-литров с турбо, мощност 230 к.с. и 350 Нм
Ускорение от 0 до 100 км/ч - 6.4 секунди
Максимална скорост - 250 км/ч.
Този автомобил също е управляван от вездесъщия Хорст фон Сарума, за когото вече стана дума. То е карал и предишната кола в този списък - Megane RS 250. При Golf GTI германецът повтаря постижението си не само с хеча на Renault, но и със Skoda Octavia RS и Volkswagen Golf Scirocco R - време от 8:29.1 мин. Така извън първата десетка остават Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde (8:30.39 минути), старите Ford Focus RS (8:34.10) и Ford Focus ST и предишния Opel Astra OPC (и двата 8:35.00).
В крайна сметка обаче Volkswagen Golf GTI с пистовия пакет Performance и механична скоростна кутия се движи на "Нюрбургринг" като 4-годишен Megane. Но пък резултатът му не е лош за граждански автомобил.

От началото на декември НС няма да използва зоната за охрана на площад "Св. Ал. Невски"
Онлайн сегментът на игралната индустрия расте, наземните обекти у нас намаляват
Собственици на жилища в САЩ изтеглят застояли обяви поради слаб интерес
SOFIX записа ръст от 0,22% до 1 088,86 пункта
Застраховането като част от личната финансова стратегия – защо е важно днес?
Ж. Станков: Лицензът за "Лукойл Нефтохим" може да бъде удължаван многократно
Комисията по бюджет и финанси прие бюджета на НЗОК за 2026 г.
Протестът в София: Жива верига, бомбички и народен гняв заради бюджета (ВИДЕО и СНИМКИ)
Масов протест в центъра на София: На площада са политици, актьори, работодатели... (СНИМКИ)
Коледните добавки на пенсионерите - за какво ще стигнат парите?
Новият контрол върху ТЕЛК решенията разтревожи хората с увреждания
Централна прогноза
Надарената Фени Негуеша
Челси може да постигне много след боя над Барселона
Шок за Реал Мадрид!
Карл Фабиен се превръща в тотална издънка за Левски
Кристиано Роналдо с голям жест
Липи се върна към треньорството
От табу до бизнес: историята на успеха на еротичен онлайн магазин и разширяването му в Европа
Изключителен финал на 2025 за 3 зодии
4 малки трика за разширяване на пространството в дома
Трапезата на Андреевден
Зимна мода: 5 пуловера, които ще владеят гардероба
ИГРА: Участвайте и можете да спечелите страхотни награди от "Зоотрополис 2"
Цените на горивата продължават да растат
За пореден път: Удължат срока за регистрация на кладенците
Какво време ни очаква в четвъртък?
И прокуратурата погна „Исторически парк", разследват ОПГ
ЕП иска забрана на социалките за деца под 16 години
Озоновата дупка е значително по-малка – какво се случва?
Мисията ESCAPADE изпрати първите си снимки
Фиксиран е първият пряк сигнал от тъмната материя
Amazon пуска конкурент на Starlink
Магнитното поле на Земята издава зловещи звуци: Чуйте как „пее“ нашата планета
Последна среща: Накъде ще поеме 3I/ATLAS след прелитането край Земята