Френската компания Peugeot, която е представена предимно на пазара в Европа, изпитваше остра нужда от нов модел, който да я измъкне от кризата на континента. Такъв модел не само се появи, но и заслужи най-високото отличие в автомобилна Европа - "Кола на годината 2014". Това е Peugeot 308, чиято версия комби екипът ни изпробва.
Новият Peugeot 308 SW може да бъде определен с няколко думи - просторен, икономичен, изключително комфортен и нестандартен. Той е базиран на хечбека 308 и по обичай носите инициалите SW.
Вътрешно пространство
Просторът в кабината и водещото в класа багажно пространство се дължат на увеличеното с 11 см. междуосие спрямо хечбека 308. Размерите на модела обаче остават сравнително компактни - 4585 мм дължина, 1804 мм широчина и 1471 мм височина. Но това е само привидно. В купето на 308 SW има предостатъчно място за петима възрастни, а багажникът, чийто обем е 610 литра, е равен с този на Skoda Octavia Combi и отстъпва единствено на Honda Civic Tourer.
Успешният микс от компактни външни размери и просторен интериор се дължи на новата платформа EMP2. Благодарение на нея моделът е по-лек с цели 140 кг. от своя предшественик, носещ същото име. А това се отразява положително не само на пътното поведение, но и на потреблението на гориво.

Малък, но мощен и икономичен двигател PureTech
Новият Peugeot 308 SW е снабден с напълно нова гама двигатели, покриващи нормите на стандарта Евро6. При бензиновите мощността е от 130 к.с. до 156 к.с., с емисии на СО2 от 109 г/км. Дизеловата гама се простира от 92 к.с. до 150 к.с., с емисии на СО2 от едва 111 г/км.
Peugeot от край време е популярна с икономичните и мощни дизелови двигатели, които предлага. Сега обаче налице са и напълно нови бензинови двигатели с турбо. Именно такъв мотор предпочетохме да изпробваме. Той е от серията PureTech, има само 3 цилиндъра и обем от 1.2 литра, но генерира 130 к.с. и 230 Нм, които са налични още при 1750 об/мин.
Двигателят определено изумява с динамика, особено ако шофьорът знае, че под капака на колата има мотор със само три цилиндъра. Двигателят спокойно може да бъде сравнен с двулитров атмосферен мотор, но само по отношение на тягата. Разходът му е съизмерим с компактен дизел.
През март тази година екип на френската компания успя да регистрира потребление от само 2,85 л/100 км, като измина 1 810 км с един резервоар със средна скорост от 57 км/ч. Ние почти удвоихме постигнатото от тях потребление, но тестът ни протече главно по магистрала, като средната ни скорост бе малко над 100 км/час.
Разход от 5.5 л/100 км, какъвто регистрирахме ние, е повече от приемлив за бензинов комби автомобил от сегмент С. Особено при магистрално шофиране с четирима души на борда.
Не потреблението на гориво обаче е това, което впечатлява най-много. Динамиката на малкото моторче определено ще ви накара да се усмихнете, независимо дали ускорявате от място или правите изпреварване с висока скорост. Да, при ниски обороти двигателят е малко нервен, но щом кракът ви свикне с педала на газта, всичко си идва на мястото.
Не на последно място е и тихата и изключително добре балансирана работа. Обикновено двигателите с три цилиндъра генерират повече шум, но новият PureTech работи много тихо, без каквито и да било вибрации.
Зад волана
Дойде ред и на черешката на тортата при новото 308 SW - комфортната кабина. Тя издига автомобила на съвсем различно ново. Трудно ще откриете машина в този ценови сегмент, която да предлага по-добра возия и по-добра шумоизолация. Те са съизмерими с това, което сме свикнали да очакваме от по-скъпи возила.
Основната заслуга отново е на платформата EMP2. Освен всичко друго, архитектурата предоставя и по-нисък с 20 мм център на тежестта, което определено се усеща при по-динамично шофиране. Настройката на окачването е по-скоро неутрална, но колата се държи много добре в завои, а същевременно окачването предоставя отлично усещане при движение по лош път.

Комбито 308 SW е обзаведено със същия интериор, с който разполага и хечбека 308. Той се нарича i-Cockpit и съставен от четири основни елемента: компактен волан, табло на нивото на очите, висока централна конзола и голям сензорен 9,7’’ екран. Тези нововъведения вероятно няма да допаднат на всеки, не и от първото влизане в колата. Истината обаче е, че те вършат работа - уредите се виждат по-добре, воланът е удобен за всякакви пътища, а дигиталната централна конзола оставя усещане за автомобил от по-висок клас.
Дисплеят, с който се командват почти всички функции на автомобила, е с висока резолюция и добре подреден, но при пътуване през нощта заслепява. Има възможност за изключването му, но ние не успяхме да открием бързо меню за регулиране на яркостта. Иначе, френският комби автомобил предлага качествени и меки на допир материали, удобни седалки, множество ниши за предмети и предостатъчно пространство.

Дебют с комбито прави и новата система със спортен режим. Бутонът за включването й е разположен до скоростния лост, като изисква да бъде задържан за няколко секунди. Технологията прави педала на газта по-чувствителен, променя работата на двигателя и трансмисията, като освен това осветява в червено контролните уреди.
Заключение
С новото поколение 308 SW френската компания е успяла да създаде една наистина силна алтернатива на останалите предложения в този сегмент, сред които е и миналогодишният носител на отличието "Автомобил на годината в Европа" - VW Golf. Този път обаче моделът на Peugeot не се опитва да подражава, а залага на свой собствен характер - технологичен и различен. А най-важното е, че оставя усещане за автомобил от по-висок клас.
Това, което може да очаквате от новото комби на френската марка, е комфортна возия, отлично поведение на пътя, качествени материали, голям багажник, нисък разход на гориво и нестандартно подреден просторен салон.
Цени
Цените в България започват от 30 707 лв. с ДДС. Екземплярът, който изпробвахме ние, струва 49 170 лв. с ДДС. Тестовият автомобил е с ниво на оборудване Allure, като разполага с допълнителните опции: навигация, преден и заден парктроник+City Park, достъп до автомобила и запалване без контактен ключ, панорамен стъклен покрив, SPORT PACK.
Още снимки вижте в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Онлайн сегментът на игралната индустрия расте, наземните обекти у нас намаляват
Собственици на жилища в САЩ изтеглят застояли обяви поради слаб интерес
SOFIX записа ръст от 0,22% до 1 088,86 пункта
Застраховането като част от личната финансова стратегия – защо е важно днес?
Ж. Станков: Лицензът за "Лукойл Нефтохим" може да бъде удължаван многократно
ЕЛАНА Еврофонд: Консервативният фонд със стабилна стратегия и биещо сърце от акции
Масов протест в центъра на София: На площада са политици, актьори, работодатели... (СНИМКИ)
Коледните добавки на пенсионерите - за какво ще стигнат парите?
Новият контрол върху ТЕЛК решенията разтревожи хората с увреждания
Централна прогноза
Срещу имотната мафия: Ще получаваме SMS при искане на копие от нотариалния акт
"Спаси София" предложи 13 300 нови паркоместа за срок от 5 години
Шок за Реал Мадрид!
Карл Фабиен се превръща в тотална издънка за Левски
Кристиано Роналдо с голям жест
Липи се върна към треньорството
Героите на Милан от дербите с травми
Марк Кукурея показа как се спира Ямал
От табу до бизнес: историята на успеха на еротичен онлайн магазин и разширяването му в Европа
Изключителен финал на 2025 за 3 зодии
4 малки трика за разширяване на пространството в дома
Трапезата на Андреевден
Зимна мода: 5 пуловера, които ще владеят гардероба
ИГРА: Участвайте и можете да спечелите страхотни награди от "Зоотрополис 2"
За пореден път: Удължат срока за регистрация на кладенците
Какво време ни очаква в четвъртък?
И прокуратурата погна „Исторически парк", разследват ОПГ
ЕП иска забрана на социалките за деца под 16 години
МС одобри парите за коледната добавка на пенсионерите и за компенсация на децата извън градините
Озоновата дупка е значително по-малка – какво се случва?
Мисията ESCAPADE изпрати първите си снимки
Фиксиран е първият пряк сигнал от тъмната материя
Amazon пуска конкурент на Starlink
Магнитното поле на Земята издава зловещи звуци: Чуйте как „пее“ нашата планета
Последна среща: Накъде ще поеме 3I/ATLAS след прелитането край Земята