Хората обичат автомобилите си и въпреки екологични и трафик предизвикателства финансите остават най-значимия фактор при притежаването и използването им, сочи проучване на международния доставчик на технологии за автомобилната индустрия Continental.
Според резултатите от проведеното в САЩ, Германия, Франция, Япония и Китай проучване, цели 97% от анкетираните намират шофирането за комфортно, а 93% му се наслаждават. Много малко хора се чувстват гузни като само 7% намират шофирането за неразумно.
Желанието за притежаване на автомобил или удоволствието от шофирането не са зависими от възрастта или местоживеенето. За 85% от младите до 30 годишна възраст притежаването на автомобил все още е приоритет. Един от всеки двама градски жители смятат притежаването на автомобил за важно като 69% обичат шофирането, също толкова колкото и живеещите извън градовете.
“Шофирането е, и ще остане, основно движено от емоция и по-малко от разум. По-големият брой хора обичат шофирането и не желаят да се разделят с автомобила си при ежедневно пътуване. Ние също не очакваме значително намаляване на личното използване на автомобил в средносрочен план.”, отбелязва председателят на изпълнителния съвет на Continental д-р Елмар Дегенхарт.
Решението за придобиване на шофьорска книжка като начин за навлизане в света на индивидуалната мобилност продължава да зависи от финансовите възможности, както и притежанието на автомобил. За 2/3 от хората под 30 годишна възраст финансовите разходи са на първо място при взимане на решение. Почти същия процент от жителите над 30 годишна възраст, но с шофьорска книжка, които не притежават автомобил, слагат финансите като основна причина за притежаване на автомобил.
Голямата част от автомобилите (83%) са лична собственост и само един процент използват услуги за споделяне, а шофьорите извън градовете предпочитат да използват автомобилите си ежедневно, въпреки увеличаващия се трафик.
Така нареченото “смартфон” поколение отдава значение на динамиката на автомобила, неговия имидж и комфорт, твърди проучването. В Германия например само 35% от младите на възраст до 25 години биха предпочели по-малък автомобил с цел опазване на околната среда. Така че не е учудващо, че по-голямата част от участниците в анкетата смятат имиджа на автомобила за най-важен – 59% считат, че трябва да притежават автомобил, който е харесван и от другите.
Като цяло, шофьорите в Германия, включително и по-възрастните, са отворени към нови технологии и много от тях разчитат на автоматизираните функции да им помагат при шофиране. Например, повече от 2/3 от шофьорите желаят да използват автоматизирано шофиране при опасни ситуации или монотонни преходи.
Мнозинството шофьори - 72%, търсят подобрен трафик контрол чрез обмен на данни, запис на случващото се при шофиране интересува 69%, а планирането на поддръжка на автомобила основано на реални данни е предпочитано от 63%.
В същото време, технологии и услуги за проследяване на шофирането не са харесвани от водачите – в момента само 37% от участниците в проучването биха позволили наблюдаване или запис на стила им на шофиране от системи в автомобила с цел намаляване на застрахователната премия. Основната причина за това явление е защитата на данните, сочи информацията.
За бъдещето на автомобилите г-н Дегенхарт предвижда: “За да подобрим привлекателността на автомобилите трябва да има развитие по отношение на тяхната “интелигентност” – не на формата им на собственост или маркетинга. Дигитализацията и автоматизацията са основата на цялостното информационно управление на автомобила и помощта на шофьори при все повече повишаващ се пътен трафик. В тази област е основния потенциал за интелигентно предефиниране на индивидуалната мобилност.”
Continental провежда проучването на всеки две години, за да индентифицира най-важните тенденции в развитието на мобилността.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Европа свикна с втечнения газ и едва ли ще се върне към руските тръби след войната
Управляващите вдигнаха осигуровката за пенсия с 2 пункта след скандал в комисия на НС
Wall Street започва сесията преди Деня на благодарността с ръстове*
Международната корпорация КУБ представи своите варненски проекти на Residential Expo
Revolut премахва сметките и джобовете в левове от 17 декември 2025 г.
Новите молби за помощи при безработица в САЩ неочаквано намаляват
Бойната карта на SENSHI 29: Предстои епичен финал на 2025 г.
Хороскоп за всички зодии за декември - време е за нови начала
Парламентът премахва охранителната зона на "Св. Александър Невски"
Гуцанов обяви пет нови държавни места за настаняване на възрастни хора
Обвиниха 17-годишен украинец за убийството в "Студентски град"
Този път е по-различно: Левски е в непозната територия, но крачи към титлата
Бойната карта на SENSHI 29: Предстои епичен финал на 2025 г.
Ман Сити се издъни зверски, но звезда призова за спокойствие
Чистка в Пазарджик: Жадното се ядоса и би шута на петима
Националка на България смаза от бой американка в Тунис
Дибала възстановен, може да играе срещу Мидтиланд
От табу до бизнес: историята на успеха на еротичен онлайн магазин и разширяването му в Европа
Изключителен финал на 2025 за 3 зодии
4 малки трика за разширяване на пространството в дома
Трапезата на Андреевден
Зимна мода: 5 пуловера, които ще владеят гардероба
ИГРА: Участвайте и можете да спечелите страхотни награди от "Зоотрополис 2"
ЕП иска забрана на социалките за деца под 16 години
МС одобри парите за коледната добавка на пенсионерите и за компенсация на децата извън градините
Областният: Община Варна ползва държавни терени за "зелената зона" в "Чайка"
Медиите ще гледат мярката на Коцев чрез видеоконферентна връзка
Обучават 20 ученици от Варна да разпознават рисково поведение сред връстниците си
Фиксиран е първият пряк сигнал от тъмната материя
Amazon пуска конкурент на Starlink
Магнитното поле на Земята издава зловещи звуци: Чуйте как „пее“ нашата планета
Последна среща: Накъде ще поеме 3I/ATLAS след прелитането край Земята
Магнитна буря удря Земята днес, 26 ноември
Три ключови тенденции, които определят бъдещето на електроенергията