Изцяло новото поколение на лекотоварния модел Renault Trafic е вече на българския пазар. Премиерата се състоя снощи на изискана церемония в галерия в бившия хладилен завод в София.
Гамата лекотоварни модели на Renault е лидер на пазара на Европа през последните 17 години и затова в компанията са отделили подобаващо внимание на новия Trafic. Той трябва да продължи изградените от предшественика традиции, както и да предложи напълно нови качества, съобразени с изискванията на съвременните клиенти, казаха представителите на марката в България.
В унисон с мисията си, новият Renault Trafic демонстрира не само подобрени функционалност и икономичност, но и значително по-висок комфорт, съизмерим с този при леките коли.
Моделът е наличен в две версии - товарна и пътническа, както и в дължини и две височини. По-дългата товарна версия може да превозва предмети с дължина до 4,15 метра, докато при стандартната максималната дължина на товара е 3,75 метра. Това е възможно благодарение на два хитри отвора в предната част, при отварянето на които пространството нараства съответно с 41 и 81 см. Освен това едната задна врата има механизъм за заключване, чрез който може да остане отворена по време на движение и по този начин Trafic да превозва товари с дори по-голяма дължина.
Товароносимостта на версиите варира от 5,2 до 6 куб. м., като по-късата може да побере до три европалета. Допълнителна функционалност е внесена и чрез новаторски рафт в горната част на товарното пространство. При най-голямата версия товароносимостта достига 8,6 куб. м., като са налични и множество възможности за трансформация.
Пътническите версии предлагат до 9 места, както и 550 и 890 литра багажен обем за L1 и L2 версиите респективно. Самите седалки могат да се сгъват, местят или премахват, благодарение на което обемът на товарното пространство може да бъде допълнително увеличен.
Множество места за съхранение на предмети с общ обем от цели 90 литра са предвидени и в предната част, която е изработена в стила на най-новите модели Renault. Комфортът е на високо ниво, като включва седалки, които се регулират и по височина. Воланът, който може да бъде облечен в кожа, се регулира във височина и дълбочина, а на централната конзола може да бъде поставена най-новата инфо-система на марката - MEDIA NAV.
В Renault наричат новото поколение Trafic "офис на колела". И това съвсем не е случайно. Моделът демонстрира редица удобства, сред които поставка за таблет и стойка за телефон на централната конзола. Освен това, при сгъване на облегалката на средната седалка и повдигане на капака, вграден в гърба на облегалката, се разкрива място, в което може да се постави лаптоп. Както и клипборд за документи.
Външният дизайн също е коренно променен, като сега е изпълнен в стила на леките коли. Общата дължина на Trafic е увеличена с 21 см, разпределени почти по равно между предния и задния надвеси. Предната част е по-висока, за да може да предпазва пешеходците при евентуален удар, но въпреки това коефициентът на челно съпротивление е подобрен.
Множество новости има и сред системите за безопасност - асистент при страничен вятър, асистент за теглене на ремарке, система за движение по труден терен Extended Grip, асистент при потегляне по наклон, система за предотвратяване на преобръщане, камера за движение на заден ход, двойно асферично странично огледало за оптимизиране на видимостта назад и много други.
Гамата от мотори предлага два новоразработени дизелови двигателя. И двата имат обем от 1,6 литра, разполагат със системата старт/стоп и покриват нормите на Евро6.
По-слабият мотор е оборудван с турбо с променлива геометрия, като предлага максимален въртящ момент от 300 Нм и мощност от 115 к.с. Според официалните данни средният разход на гориво е само 6,5 литра на 100 км.
По-мощният двигател със 120 к.с. е снабден с две турбини - малка и голяма, благодарение на което максималният въртящ момент от 320 Нм се постига още при 1800 об/мин. Нещо повече, около 80% от въртящия момент е наличен при едва 1250 об/мин. Официалният разход на гориво при този мотор е дори по-нисък - само 5,9 л/100 км за лекотоварните версии и 5,7 л/100 км за пътническите.
Цените на новия Trafic в България стартират от 36 242 лв без ДДС. Сервизният интервал е на всеки две години или 40 000 км.
Още снимки вижте в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Два световни рекорда и една мисия: Д-р Стояна Нацева издига българското лидерство на световната сцена
ЕЦБ: Банките в еврозоната с експозиция към долара се нуждаят от повече буфери
Цветомир Узунов: Промяната в търговията на дребно преди еврозоната налага нови подходи в маркетинга
Стефан Добрев: Въпреки че AI е в начален етап на развитие, потенциалът е огромен
Нестандартните похвати на САЩ в преговорите с Кремъл смущават, но вече не изненадват Европа
Спасимир Маджаров: Европа продължава да предлага атрактивни възможности за стойност
Петков: Властта краде "на тъмно", не обича светлината
Митрополит Киприан води българска делегация в Южна Африка
Роберта Мецола подписа бюджета на ЕС за 2026 г.: €192,8 млрд. за ключови приоритети
Шофьор на 22 години загина в тежка катастрофа в Самоков
Обедна емисия
Героят Мактоминей за персонала в клуба: Те са истинските MVP
Диего Симеоне се предложи на Интер
Уейн Рууни се скъса да хвали Кукурея
Испанец от Лудогорец: Знаем кой е Яго Аспас
Проблем за Хулио Веласкес, Левски губи двама играчи
Динко Динев яде бой в Пакистан
4 малки трика за разширяване на пространството в дома
Трапезата на Андреевден
Зимна мода: 5 пуловера, които ще владеят гардероба
ИГРА: Участвайте и можете да спечелите страхотни награди от "Зоотрополис 2"
Bulgaria ON ART представя: Слава Георгиева и дебютната ѝ стихосбирка „Предвидила съм и тази рана“
Поверия за Андреевден – 30 ноември
Премиерът на РС Македония отрече нападението над българския журналист
Във Варненско: 245 пешеходци са глобени
Скандал в НС: Депутати окупираха бюджетната комисия! (ВДИЕО)
Подарък: По 400 лева за полицаите и служителите на МВР за Коледа
БАБХ претарифира цените си в евро
Ивелин Михайлов сезира европейските институции за акцията на КПК
Amazon пуска конкурент на Starlink
Магнитното поле на Земята издава зловещи звуци: Чуйте как „пее“ нашата планета
Последна среща: Накъде ще поеме 3I/ATLAS след прелитането край Земята
Магнитна буря удря Земята днес, 26 ноември
Три ключови тенденции, които определят бъдещето на електроенергията
Учени предлагат на Луната да се създаде „резервно копие на живота“