Многофункционален автомобил. Това е днешната мода, която до голяма степен обезличи понятието "спортна кола". А именно сурова машина, която те респектира, вълнува и има едно единствено предназначение - да генерира адреналин. За радост на феновете, на пазара все още присъстват истински спортни автомобили. Един от тях е Nissan 370Z Nismo, който екипът ни имаше възможност да изпробва.
Версията Nismo е най-новата и най-брутална модификация на обновения Nissan 370Z. При нея ударението пада върху спорта, като той доминира както външния вид и интериора, така и задвижването, шасито и пътното поведение.
Екстериорът на 370Z Nismo е оборудван с цялостен бодикит, включващ допълнителни спойлери, дифузьор и компоненти в контрастиращ цвят. Интериорът е изработен в същия стил, като предлага спортни седалки Recaro Sportster, алуминиеви педали, допълнителни уреди и тапицерия от кожа и алкантара, с която са облечени повечето неща в салона, включително воланът, седалките, конзолата и таблото.
Nissan 370Z Nismo се задвижва от познатия 3,7-литров V6 двигател, който в случая е оптимизиран да развива 344 к.с. и 371 Нм. Той се съчетава единствено с ръчна скоростна кутия с 6 степени и задвижва задните колела.
Двигателят е изключително попадение, тъй като е сред малкото от "старата школа". Той не е хибриден или с намален обем, а разчита на доброто старо атмосферно пълнене. Тъй като няма турбини, агрегатът предлага плътно и сурово разгръщане на мощността в целия работен диапазон. Ускорението от място до 100 км/час отнема 5,2 секунди, а максималната скорост на движение достига 250 км/час.
Динамичните характеристики вероятно изглеждат посредствени, особено като се има предвид, че човек може да си купи функционален SUV или хечбек с по-добро ускорение от 0 до 100 км/час. Тези цифри обаче биха имали смисъл за някой драг състезател. За обикновения любител по-важно е онова, което ти дава колата.
А Nissan 370Z Nismo дава много, много спорт. Още с приближаването към автомобила на очи се набиват широките арки на калниците, аеродинамичното купе, спойлерите, двойната изпускателна система и огромните джанти, зад които са скрити впечатляващи спирачни апарати. Интериорът пък посреща с вдъхновени от спорта седалки, волан и уреди. Следва стартирането на мотора, което затвърждава първоначалното впечатление. При натискането на старт-бутона цялото купе затреперва, а звукът доставя микс от страх, притеснение и радост.
Интериорът е спортен, но е изработен с луксозни материали и предлага дори камера за движение на заден ход
Тази смесица от усещания продължава и с натискането съединителя - той е твърд и рязък, досущ като на състезателна кола. Скоростната кутия е създадена в унисон - с кратък ход и метално усещане при превключване на предавките. Осен това има режим, който автоматично вдига оборотите на мотора (подава междинна газ), когато шофьорът поставя по-ниска предавка.
На пътя най-спортният 370Z е истински болид. Возията е изключително твърда, управлението е директно, а ходът на педала на газта - къс. Звукът от мотора и трансмисията обаче са още по-впечатляващи - щракане, припукване, ръмжене. Все едно си в състезателен болид.
Шофирането дори с ниска скорост изисква пълна концентрация и отдаване. А изключването на системата ESP препоръчваме само на най-опитните, тъй като огромните задни гуми започват да буксуват при най-ниски обороти. Дори с включена система за контрол на сцеплението обаче тежащият малко над 1500 кг. автомобил позволява контролирано поднасяне.
Да, първата среща с Nissan 370Z Nismo е определено запомняща се - едновременно стряскаща и приятна. Изумително е какво са успели да направят конструкторите на този автомобил. Шофирал съм няколко пъти флагмана GT-R, но 370Z Nismo ме респектира повече. Да, GT-R е адски бърз, но и лесен за каране. По-малкият спортен модел на Nismo е далеч от динамичните възможности на Годзила, но е способен да достави дори по-сурова доза адреналин.
Не се заблуждавайте, Nissan 370Z Nismo не е типичната спортна кола за всеки ден. Той не е особено комфортен, има малък багажник (235 л) и вози твърдо. Но е адски стабилен, директен и бърз, което го превръща в отлична машина за свободното време. Една от малкото на пазара, които все още залагат на добрата стара рецепта - високооборотен атмосферен мотор, две места, ръчна кутия, задно предаване и перфектно разпределение на тежестта.
Що се отнася до цената на модела, за България тя е точно 101 600 лв. с ДДС.
Още снимки вижте в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Нестандартните похвати на САЩ в преговорите с Кремъл смущават, но вече не изненадват Европа
Спасимир Маджаров: Европа продължава да предлага атрактивни възможности за стойност
Социалният министър: Всеки четвърти пенсионер ще получи коледни добавки
МВФ: Германия се нуждае от „смели“ реформи, иначе има риск за растежа
България в еврозоната - по-консервативна фискална политика срещу риск от прегряване на икономиката
OpenAI очаква най-малко 220 млн. платени абонати на ChatGPT до 2030 г.
Дядо със счупени ребра след жесток побой от внука си в София
Делото "Сияна": Сарафов иска ревизия на прокуратурата в Плевен
Масови нарушения край речните корита: Държавата започва премахване на незаконни строежи
Скандал в бюджетната комисия: Депутати почти стигнаха до бой (ВИДЕО)
Уиткоф в скандален запис: Съветва Русия как да представи плана на Тръмп
Джон Стоунс: Вечерта ми бе опетнена
Лоша новина за Лудогорец: Шведски "допинг" за Селта преди мача в Разград
Звезда на Ливърпул: Критиките към нас са основателни
Контузията на Хаусен се оказа по-сериозна
Миневска дразни Карлос Насар със секси снимки
Олимпийският огън за Игрите в Милано-Кортина през 2026 година беше запален
4 малки трика за разширяване на пространството в дома
Трапезата на Андреевден
Зимна мода: 5 пуловера, които ще владеят гардероба
ИГРА: Участвайте и можете да спечелите страхотни награди от "Зоотрополис 2"
Bulgaria ON ART представя: Слава Георгиева и дебютната ѝ стихосбирка „Предвидила съм и тази рана“
Поверия за Андреевден – 30 ноември
БАБХ претарифира цените си в евро
Ивелин Михайлов сезира европейските институции за акцията на КПК
Костадинов: Бюджетът е гръмнал още преди да бъде съставен
ПОС терминалите и банкоматите спират временно на Нова година
Международната корпорация КУБ представи своите варненски проекти на Residential Expo
Астери спечели два медала на държавното в Бургас
Amazon пуска конкурент на Starlink
Магнитното поле на Земята издава зловещи звуци: Чуйте как „пее“ нашата планета
Последна среща: Накъде ще поеме 3I/ATLAS след прелитането край Земята
Магнитна буря удря Земята днес, 26 ноември
Три ключови тенденции, които определят бъдещето на електроенергията
Учени предлагат на Луната да се създаде „резервно копие на живота“