Как хората от 80-те години на миналия век са си представяли „колата на бъдещето”? В повечето случаи това са били летящи автомобили, приличащи повече на космически кораби. Правителството на Германия обаче създава машина, чиято основна цел е ниският разход на гориво. Това е Mercedes-Benz Auto 2000.
По това време светът все още излиза от енергийната криза на 70-те години, а автомобилните производители започват да интегрират в своите модели компютърни технологии. Германците решават да инвестират купища пари в ултраефективен и безопасен автомобил, чиято премиера се е състояла на автосалона във Франкфурт през 1981 г.
Година по-рано Федералното министерство на Германия, отговарящо за изследвания и технологиите финансира местната автомобилна индустрия със 110 млн. дойче марки. От компаниите се иска да създадат прототип, който може да предложи разход на гориво от 9,5 л/100 км при тегло 1250-1700 кг или 11 л/100 км при тегло 1700-2150 кг.
Това е една доста амбициозна задача за онова време, още повече, че чиновниците настояват новият автомобил да бъде комфортен, да може да превозва поне четирима души и багаж, както и да отговаря на екологичните стандарти. Компаниите се захващат за работа, като Mercedes-Benz построява не един, а цели 3 концептуални модела.
Всички те представляват именно Auto 2000. Машините имат еднаква конструкция, но са оборудвани с различни задвижващи агрегати. Автомобилът се отличава с уникалния си аеродинамичен дизайн, който изпреварва с години своето време. Ниският лифтбек с 5 врати все пак донякъде прилича на своите съвременници, като във външния му вид отчетливо се виждат чертите на W124, W126 и W140.
Конструкцията е стандартна за Mercedes-Benz – разположен отпред двигател (в 3 варианта) и предаване към задните колела. Първият мотор е 3,8-литров V8 с деактивация на част от цилиндрите, което е доста иновативно за 80-те години (General Motors по това време пробва същото със своите 6,4-литрови V8, но нещата не се получават).
Вторият агрегат е дизелов 3,3-литров туин-турбо с 6 цилиндъра, който при изпитания на пътищата показва впечатляващия по това време разход от 7,5 л/100 км. А третият двигател изненадва всички – газово-турбинен, от който никой не знае какво може да се очаква.
Какво друго прави този автомобил особен? Разбира се, това е аеродинамиката. Ниско разположената каросерия позволява на Mercedes-Benz Auto 2000 да постигне челно съпротивление от 0,28, което е на нивото на съвременен седан. А за този период това не е никак лошо постижение.
В крайна сметка в Mercedes-Benz решават да не пускат модела в серийно производство, но да използват повечето технологии в следващите си автомобили. Трудно е да се каже дали това е правилното решение. Машината изглежда интересно, но пък рязко се отличава от останалата гама на компанията по това време.
В същото време, ако бъде променена екзотичната му опашка, то този модел си става обичаен Mercerdes за периода от 80-те и 90-те години на миналия век. Във всички случаи обаче това си е един от „автомобилите на бъдещето” за своето време. И създаването му е напълно оправдано от технологична гледна точка.
Още снимки на автомобила вижте в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Нестандартните похвати на САЩ в преговорите с Кремъл смущават, но вече не изненадват Европа
Спасимир Маджаров: Европа продължава да предлага атрактивни възможности за стойност
Социалният министър: Всеки четвърти пенсионер ще получи коледни добавки
МВФ: Германия се нуждае от „смели“ реформи, иначе има риск за растежа
България в еврозоната - по-консервативна фискална политика срещу риск от прегряване на икономиката
OpenAI очаква най-малко 220 млн. платени абонати на ChatGPT до 2030 г.
Дядо със счупени ребра след жесток побой от внука си в София
Делото "Сияна": Сарафов иска ревизия на прокуратурата в Плевен
Масови нарушения край речните корита: Държавата започва премахване на незаконни строежи
Скандал в бюджетната комисия: Депутати почти стигнаха до бой (ВИДЕО)
Уиткоф в скандален запис: Съветва Русия как да представи плана на Тръмп
Джон Стоунс: Вечерта ми бе опетнена
Лоша новина за Лудогорец: Шведски "допинг" за Селта преди мача в Разград
Звезда на Ливърпул: Критиките към нас са основателни
Контузията на Хаусен се оказа по-сериозна
Миневска дразни Карлос Насар със секси снимки
Олимпийският огън за Игрите в Милано-Кортина през 2026 година беше запален
4 малки трика за разширяване на пространството в дома
Трапезата на Андреевден
Зимна мода: 5 пуловера, които ще владеят гардероба
ИГРА: Участвайте и можете да спечелите страхотни награди от "Зоотрополис 2"
Bulgaria ON ART представя: Слава Георгиева и дебютната ѝ стихосбирка „Предвидила съм и тази рана“
Поверия за Андреевден – 30 ноември
БАБХ претарифира цените си в евро
Ивелин Михайлов сезира европейските институции за акцията на КПК
Костадинов: Бюджетът е гръмнал още преди да бъде съставен
ПОС терминалите и банкоматите спират временно на Нова година
Международната корпорация КУБ представи своите варненски проекти на Residential Expo
Астери спечели два медала на държавното в Бургас
Amazon пуска конкурент на Starlink
Магнитното поле на Земята издава зловещи звуци: Чуйте как „пее“ нашата планета
Последна среща: Накъде ще поеме 3I/ATLAS след прелитането край Земята
Магнитна буря удря Земята днес, 26 ноември
Три ключови тенденции, които определят бъдещето на електроенергията
Учени предлагат на Луната да се създаде „резервно копие на живота“