Разходите по автомобили с електрически силови агрегати са много по-високи от тези на машини, оборудвани със стандартни двигатели с вътрешно горене. Това твърди в свой доклад германската организация ADAC.
Компанията обяви резултатите от свое изследване, в което нейни експерти са изчисли разходите по експлоатация на автомобили с различни силови агрегати в продължение на 4 години при годишен пробег от 15 000 км. То сочи, че въпреки отсъствието на разходи за гориво и наличието на допълнителните данъчни облекчения разходите на електромобилите са по-високи.
На първо място специалистите на ADAC обръщат внимание на завишената стойност на електрическите превозни средства. Например, в Германия електрически Volkswagen Up! струва с 11 000 евро повече от бензиновия. Подобно е положението и при Renault Zoe, което е с 1/3 по-скъпо от Renault Clio.
Оказва се също, че собственикът на електромобил има по-високи разходи за обслужване и ремонт, като в същото време неговата машина по-бързо губи цената си на вторичния пазар. Проблем се оказва също малкият пробег с едно зареждане, което ограничава възможностите за предвиждане и губи време за пълнене на батериите.
Отбелязани са и предимствата на подобни автомобили. Това са минималните или напълно липсващи транспортни данъци, безплатното паркиране и възможността да се движат в платната, отделени за градски транспорт. Освен това в много държави купувачите на такива машини получават държавни субсидии за тяхната покупка.
В крайна сметка обаче експертите на ADAC твърдят, че едва 2 от общо 12 тествани модела са по-изгодни от аналозите си с двигател с вътрешно горене. Ако един изминат километър с електрически Ford Focus излиза 56,6 евроцента, то с бензиновата версия това ще струва 51 цента, а с дизеловата – 51,4 цена.
Доста по-скъпо излиза най-популярният електромобил в света – Tesla Model S – 1,37 евро за километър. На обратния полюс са единствено Kia Soul EV и Mercedes-Benz B 250, които иззилат по-евтино от своите бензинови и дизелови аналози.
Като цяло изследването сочи, че в момента по света се движат над 1 млн. електромобила, като 363 265 от тях са в САЩ. В Китай цифрата е 157 354 бройки, а в Япония – 121 000. В Европа лидер е Норвегия с 65 958 единици, следват Холандия – 61 025 и Франция – 59 000.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Защо декември е критичен за акциите на компаниите, свързани с изкуствения интелект
Wall Street записва трети пореден ден с ръстове в очакване на ход от Фед
Бизнесът търси все повече интердисциплинарно подготвени специалисти
Петър Чобанов: Позитивите от еврозоната няма да дойдат автоматично като подарък
Жени в армията – Европа се подготвя за новите предизвикателства за отбраната
Съоснователят на "Лукойл" Леонид Федун продаде дела си в компанията
Жълт код за силен вятър в половин България
Пастор ще засилва вярата в ЦСКА
Кръстев носи точка на Оксфорд с гол в 95-ата минута + ВИДЕО
Ливърпул - ПСВ Айндховен
Лидери с пълен актив: Арсенал и Байерн с титаничен дуел
Олимпиакос - Реал Мадрид
Пеп призна, че е прекалил с промените и пое вината за загубата
Протеинов обяд: Пилешки гърди с чесън и билки
Нумерологична прогноза за 26 ноември
Таро карта за 26 ноември, сряда
Дневен хороскоп за 26 ноември, сряда
ИГРА: Участвайте и можете да спечелите страхотни награди от "Зоотрополис 2"
Задължителни ястия за Андреевден
Разкриха нови факти за трагичното потъване на "Титаник"
Желязков: Всяка държава трябва да e равно представена при преговорите за нейното бъдеще
Пета титла за бадминтонистите на Ракетлон (Варна)
Тръмп: Споразумението за край на войната е все по-близо
Трагедията е огромна! Втора жертва на катастрофата край Шумен
Макрон: Мирните преговори за войната са в решаващ момент
Три ключови тенденции, които определят бъдещето на електроенергията
Учени предлагат на Луната да се създаде „резервно копие на живота“
Революционно откритие: Нивото на тревожност се контролира от имунни клетки
Препарат се провали във финалната фаза на изпитванията срещу болестта на Алцхаймер
Лек като алуминий, здрав като стомана: Създадоха нов материал, подходящ за летателни апарати
Китай изстреля безпилотния „Шънджоу-22“ към станция „Тянгун“