Възрастта не казва много за чувството за отговорност или физическата годност, които са необходими, за да можеш да управляваш безопасно превозно средство. Следователно не е необичайно 80-годишният шофьор да е годен и жизнен, както психически, така и физически, а някои младежи на 30 вече да не са.
Правото на мобилност не трябва да бъде ограничавано за възрастните хора. По-специално в селските райони, автомобилът често е единственото средство за транспорт за покриване на по-дълги разстояния - и следователно и за ежедневни неща като пазаруване или поддържане на социални контакти.
Във всеки случай в някои държави вече съществува правният принцип, че можете да управлявате превозно средство, само ако контролирате сетивата и тялото си. Това означава, че ситуацията е ясно регулирана от закона и не изисква допълнително затягане.
Опитът играе важна роля в движението по пътищата за безопасното преминаване от А до Б. И този опит обикновено е просто по-висок за по-възрастните участници в движението, отколкото за начинаещите или по-младите шофьори.
Сред аргументите за въвеждане на възрастова граница за шофиране е фактът, че способността за шофиране (особено по отношение на възрастта) почти не се контролира. Отнемане на шофьорската книжка или проверка на годността за шофиране, ако произшествието се случило, е твърде късна мярка.
Има определени признаци на стареене при хората, които често не могат да бъдат повлияни и не трябва да бъдат игнорирани. Такъв например е фактът, че бързината на реакциите намалява с възрастта.
Друг аргумент за въвеждане на възрастови ограничения е че „правото на мобилност“ може да се упражнява и с обществения транспорт. Особено когато вече не сте заети в по-стара възраст, може да се очаква да вършите необходимите неща според разписанието за градския транспорт.
Но кой причинява повече злополуки – новаците или по-възрастните участници в движението? Данните от „Статистика Австрия“ показват по-добри резултати по отношение на честотата на злополуките и смъртните случаи при хора над 70 години, отколкото при водачи между 20 и 29 години.
Още по-темата четете на сайта на Automedia.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Ердоган и Путин има на какво да научат Запада
IPhone Air - маркетингов хит, но провал в продажбите
Потребителите усещат затруднения на бензиностанциите, докато Русия стимулира бума на рафинирането на петрол
Кадър на деня за 15 ноември
Докато търговията с технологични акции се пропуква, инвеститорите на дребно усещат натиск
Търпеливостта на Федералния резерв признава каква е реалността
Валентин Кънев: Няма риск, ако Спецов се сработи с ръководството на "Лукойл"
Испания не пожали Грузия и е с пълен актив за Мондиала през 2026 г.
България падна по навик от Турция и остава с 0 точки в групата
Хекимян за платеното паркиране в София: Това е реформата на Терзиев и Бонев
С особения управител на "Лукойл" има риск от искове и арбитражни дела, смята Рибарски
Филип Кръстев: Всички ставаме за смях
Георги Русев: България не играе със страх
Александър Димитров разкри защо България е толкова зле
Испания разби Грузия и си осигури участие на Мондиал 2026
България се бори в Турция, но официално сме футболно джудже
Изоставя ли България? Насар разкри, че друга държава му дава 2 млн. долара
Дневен хороскоп за 16 ноември, неделя
10 подправки, които да отглеждате във вода
Есенни съвети за по-добро здраве: три ключови фактора
Масаж с рициново масло помага при перименопауза
Любовен хороскоп за 17 – 23 ноември
Сериалът „Мамник“ тръгва скоро по Bulgaria ON AIR и БНТ
България записа поредна загуба по пътя към Мондиал 2026
"От Нюрнберг до Варна": представят исторически албум за Народния съд в морската столица
Има ли смисъл от италианското почистване?
Планинските спасители набират стажанти
38 пияни или дрогирани шофьори спипа КАТ за ден
Какво време ни очаква в неделя?
Телескопът James Webb изготви първия „метеорологичен доклад“ за екзопланета
Да „паднеш“ върху Слънцето: впечатляващият кадър на Андрю Маккарти
Уникална мозаечна игрална дъска на маите е открита в Гватемала
Кометата C/2025 K1 (ATLAS) се разпадна на три части след преминаване край Слънцето
Вселената става по-студена и „безжизнена“
Екипажът на „Шънчжоу-20“ се върна на Земята