Ползите за здравето от приема на мултивитамини и хранителни добавки е изцяло в съзнанието ни, показва ново проучване. Положителните очаквания на хората са същинските ползи от мултивитамини и минерални таблетки, тъй като няма твърди доказателства в противното, твърдят изследователите.
Редица клинични проучвания не са успели да открият измерими ползи за здравето от приема на витаминни или минерални добавки, съобщава "Стъди Файндс". Това накарало д-р Маниш Паранджпе от Харвардския университет да проучи дали подсъзнанието не стои зад подобренията на здравето сред тези, които приемат популярните добавки.
"Многомилиардните финансови ползи за индустрията на хранителните добавки означава, че разбиването на мита за широко разпространената мултивитаминна или минерална употреба ще има значителни медицински и финансови последици", каза Паранджпе.
За проучването изследователите са събрали данни за 21 603 възрастни в Съединените щати, които са участвали в Национално проучване за здравето през 2012 г. 4 933 души съобщават, че редовно приемат мултивитамини или минерални таблетки. Участниците били помолени да направят самооценка на здравето си и са тествани за пет резултата за физическо, психологическо и функционално здраве. Въпросите включвали дали хората се нуждаят от помощ при рутинни ежедневни дейности и дали имат анамнеза за десет дългосрочни здравословни състояния, включително високо кръвно налягане, астма, диабет и артрит. Попитани са също дали са имали здравословни проблеми през последните 12 месеца като инфекции, загуба на памет, неврологични и мускулно-скелетни проблеми и психологически стрес.
"Редовните консуматори на мултивитамини или минерални добавки съобщават за 30% по-добро цялостно здраве от тези, които не са ги приемали", казва Паранджпе. "Но нямаше разлика между тези, които са ги вземали и не са ги вземали в нито един от петте оценени психологически, физически или функционални резултата."
Задълбоченият анализ показва, че хората, които са употребявали мултивитамини или минерални добавки, са склонни да вярват, че са в по-добро здраве, независимо от тяхната раса, пол, образование, възраст и доходи. Изследователите предлагат две възможни обяснения за констатациите. Или хората, които редовно приемат добавки, просто вярват, че те ще подобрят здравето им, или обикновено са по-позитивни по отношение на личното си здраве, независимо от това какво приемат.
Има все повече доказателства, че силата на позитивното мислене може да подобри различни здравословни състояния, съобщава БГНЕС.
"Липсата на каквато и да е разлика в оценяваните здравни резултати е в съответствие с други проучвания, които показват, че мултивитаминните или минералните добавки не подобряват цялостното здравословно състояние сред общото възрастно население", обобщава лекарят.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Китай бърза да обезвреди тиктакаща бомба със закъснител за имотния пазар
ЕС все още няма емисар, който да участва в преговори с Русия за Украйна
Тръмп иска да засили икономическия натиск върху Иран, какви са вариантите му?
Кадър на деня за 16 август
АЕЦ "Козлодуй" работи без промяна в графика, предприети са мерки заради ниското ниво на Дунав
Спортните залози набират популярност в плановете за забогатяване на поколение Z
Растения срещу комари и други насекоми
Емоции, грация и медали: България се представи отлично във Франкфурт (СНИМКИ)
Илияна Йотова: Българският трибагреник отново е на световния връх в художествената гимнастика
ЦСКА разби "Ботев" (Вр) с 5:0 с човек по-малко
Дунав обърна Локо Пд на Лаута
Треньорът на Ботев Враца посочи грешката на отбора му срещу ЦСКА
В Испания: Сити и Барса се разбраха за Родри!
Янев коментира Иту и отсече: Изпълнихме много добре плана
10 от ЦСКА попиляха Ботев Враца и си вдигнаха самочувствието за ОФИ
ЦСКА – Ботев Враца 5:0
Таро карта за 17 август, понеделник - Луната
Дневен хороскоп за 17 август, понеделник
Седмичен хороскоп за 17 - 23 август: Емоции за Лъва
От една мечта до собствен бранд – историята на Силвия и Studio REFORMER Vibe
5 насекоми, които са полезни за градината
Седмична таро прогноза за 17 - 23 август
Отити при децата през лятото – рискови групи, профилактика и клинични особености
УМБАЛ „Лозенец“ представя преживелищни подходи в психотерапията
Билки-репеленти срещу насекоми
Първа двойна трансплантация у нас: Лекари от ВМА присадиха черен дроб и бъбрек
МЗ намали заплатите на директорите на държавни болници
ББА поиска анализ и обществен дебат преди административната реформа в здравната система
Езиковата мрежа на мозъка е по-голяма, отколкото се смяташе, откриха учени
ЦИК: Машините, на които ще гласуваме през октомври, са с изтекла гаранция
Портних: Дори картинките не са на Коцев. Ние му ги оставихме. Той просто ги наследи.
Златен медал: Стилияна Николова е световна шампионка на бухалки
На 28 юли 2061 човечеството ще види Халеевата комета
През това лято във Варненска област данъчните са разкрили над 250 нарушения на търговци