Мартин Русанов е част от проекта на Tialoto.bg – Фитнес съвети от треньори. Той е професионален треньор на отбора на Trec Nutrition Bulgaria, който включва над 20 състезатели, завоювали редица републикански, балкански и персонални титли в различни категории – бикини фитнес, класически културизъм и културизъм.
Русанов е собственик на два фитнес центъра – в Шумен и в Разград. Твърди, че ги е създал от непримиримост към липсата на компетентна информация относно този спорт в малките градове и непрекъснатата жажда за знание и прогрес в тази област.
Тази седмица неговата тема е свързана с популярните представи за отслабването.
Кафето пречи на регулирането на кръвната захар при плъхове
Редовната консумация на кафе повишава риска от диабет тип 2. Причина за това вероятно е, че кафето променя микробите в стомашно-чревния тракт. Изследвания върху плъхове в Университета в Калгари, Канада, показват, че определени химикали в кафето (полифеноли) променят микробите в червата, което пък променя усвояването на мазнините след хранене. При тестовете, кафето увеличило нивата на циркулация на късоверижните мастни киселини и намалило нивата на верижно-разклонените аминокиселини. От друга страна консумацията на кафе довела до подобряване на състоянието на тялото и регулирането на захарта след богати на мазнини диети. Като цяло, нужни са още изследвания относно ефекта на кафето и кофеина върху регулирането на кръвната захар.
Аеробните упражнения спомагат за запазването на мускулната маса при нискокалорични диети
Програми за редуциране на теглото, които са агресивни или продължителни, често водят до намаляване на мускулната маса, а това прави задържането на новото тегло по-трудно. Най-доброто решение е тренирането с тежести, което подпомага мускулната хипертрофия и предпазва от загуба на мускули, но ако предпочитате да си спестите тези тренировки, то аеробните упражнения също могат да ви помогнат. Те увеличават синтеза на мускулни протеини, особено при по-възрастни хора с повече коремни мазнини – това показва изследване при хора с висцерално затлъстяване (с натрупани мазнини в коремната област и около органите). Провеждащите опита са наблюдавали две групи – едната само на нискокалорична диета, другата на нискокалорична диета плюс аеробни упражнения. И при двете групи имало редуциране на теглото, но втората успяла и да запази мускулната маса. Така че, ако искате да отслабнете и да запазите новото си тегло – комбинирайте намалените калории с упражнения.
Една четвърт от изгубеното тегло е изчистена маса
При отслабването основните цели са две – колкото се може по-голямо редуциране на мазнини и колкото се може по-малка загуба на изчистена маса. Повечето експерти в тази област считат, че в процеса на отслабване се губи маса в следното съотношение – ¾ мазнини и ¼ изчистена. Според учени от Биомедицински изследователски център Пенингтън в Батън Руж, Луизиана, това твърдение е крайно относително. Множество фактори оказват влияние върху състоянието на тялото при процеса на смъкване на тегло – възраст, физическа активност, приемани храни, генетични дадености. Упражненията могат да предотвратят загубата на мускули, без значение на каква възраст сте, както и да променят правилото ¼ / ¾.
Всички съвети на Мартин Русанов можете да прочетете в Tialoto.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
S&P 500 се повиши в сряда след публикуването на данните за инфлацията в САЩ
Мартин Георгиев: Европа повежда ралито – по-евтин пазар с по-добри отчети
ЕЦБ е склонна да одобри сделката на UniCredit за Commerzbank
Носимите устройства на Google ще проследяват инсулиновата резистентност
Нощувките в хотели в части от Европа надхвърлиха 1000 долара заради слънчевото затъмнение
Руската икономика възобновява растежа си през второто тримесечие
Хороскоп за 13 август 2026: Овните и Близнаците да не бързат, успех за Девите
Рецепта за сочни пилешки бутчета в еър фрайър
Хърватия обяви "война" на запазващите си място на плажа туристи
Изобилие и късмет за 4 зодии на 13 август 2026 г.
Тежка катастрофа с жертва на Околовръстния път в София (+ВИДЕО)
Картофена запеканка с пилешко и гъби - рецепта за цялото семейство
Спортът по телевизията днес, 13 август
Ръководна рокада в аутсайдера от Формула 1
Мачовете по телевизията днес, 13 август
Все още не е напълно сигурно, че Стеф Къри ще остане в Уориърс
ПСЖ подчини и Вила и спечели Суперкупата на Европа
Ръсел Устбрук обяви край на кариерата си
Закуска с кисело мляко и протеин
Таро карта за 13 август, четвъртък - Висшата жрица
Дневен хороскоп за 13 август, четвъртък
Задължителни ястия за 15 август – Голяма Богородица
Пържен ориз от карфиол
Нов етап в живота за три зодии на 12 август 2026
Граничното личностово разстройство повишава риска от сърдечни и метаболитни проблеми
Белтък пази способността на мускулите да се възстановяват
Талията насочва за наличието на сърдечносъдов риск повече от ИТМ
Молекулярен механизъм може да стои в основата на прееклампсията
Колко пъти и кога е най-добре да се храним през летните горещини?
Къде да активираме „еЗдраве“ и да получим достъп до здравното си досие?
Над 50 000 бебета са се родили у нас през 2025 г.
Асен Личев: Европа пресъхва, а чиновниците още пишат доклади
България е на опашката в ЕС по брой коли, но начело на класацията по най-стари автомобили
Близо 900 000 са младежите в България, една трета от тях работят
За младите колата е като Netflix: плащаш, ползваш и като ти писне, я сменяш