Упражнения, облекчаващи болките в гърба

Може да ги включите във вашата спортна рутина
22 фев 2021 19:20, Михаела Лазарова
1
Упражнения, облекчаващи болките в гърба
Снимка: Istock

Обездвижване, излишни килограми, дълги часове седене, неудобен матрак, неправилна стойка... Всичко това създава болки и дискомфорт в гърба, кръста. Движението е най-доброто решение. Споделяме 3 упражнения, които помагат да се намали дискомфортът и по желание може да ги включите и във вашата спортна рутина.

Разтягане на подбедриците

Това стречинг упражнение ще ви помогне да направите по-силни и гъвкави мускулите на краката, сухожилията, които поддържат и останалите мускулни групи и да намалите дискомфорта в гърба си.

Легнете по гръб, като свиете единия крак. Гърбът е плътно на пода, във вашия случай може да ползвате постелка за гимнастика. Първо започнете с единия крак, като го хванете зад коляното и го издърпате нагоре, като коляното ви може да е леко свито.

Разтегнете дотолкова, колкото ви е удобно и изпънете коляното, като се опитате опашната ви кост да е на пода. Би трябвало да усетите напрежение в мускулите. Задръжте 10 секунди. Направете по две повторения с всеки крак.

Свити колена към гърдите

Легнете по гръб на постелка, след което свийте двата крака максимално към гърдите. Свийте двата крака и дръжте едната си ръка с друга зад коленете. Колкото повече разтягате, толкова повече може да усетите напрежението в долната част на гърба и бедрата. Опитайте се да се задържите така в рамките на 20 секунди. Върнете се в изходно положение и след няколко секунди направете още една серия. Общо сериите трябва да са три, с малки паузи между тях.

Това упражнение оказва положително влияние върху обхвата на движение на мускула в долната част на гърба. Също така се подобрява и кръвообращението. Мускулите с лош обхват на движение са склонни към артрит на гръбначния стълб. 

Още по темата може да прочетете в Az-jenata.bg


1
Още от Ако щете - вярвайте
Полезни плодове, подходящи за диета
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
1
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 дни
За изкривен гръб - ходене с вдигнати нагоре ръце.