Автомагистрала "Тракия" потъва

Може да се наложи мащабен ремонт на участъка Чирпан–Стара Загора
4 авг 2010 07:00,
159
Автомагистрала "Тракия" потъва
Снимка: БГНЕС

Има реална опасност да се наложи мащабен ремонт на най-новия участък на автомагистрала „Тракия” (Чирпан–Стара Загора). За това алармира пред „Труд” председателят на Браншова камара „Пътища” Румен Йовчев.

Според него чисто новият аутобан вече плаче за ремонт, за който са необходими поне 10-12 млн. евро.

„Проблемите са много. Насипите на всички надлези по трасето не са укрепени и заради ерозията устоите им са подронени. Освен това са се появили коловози от двете страни на трасето, а има и голяма вероятност пътят в последните километри преди Стара Загора да започне да потъва”, категоричен е Йовчев.

Затова според него не е виновен изпълнителят на строителството „Трейс Груп”, а зле подготвеният проект от държавата, който бил направен единствено с идеята да бъде възможно най-евтин.

От компанията сигнализираха навреме какви са проблемите, но бившето ръководство на Агенция „Пътна инфраструктура” не им обърна никакво внимание, обясни шефът на браншовата камара.

Според специалиста по трасето вече има леко вибриране, което не застрашава движението, но след година-година и половина бабунките щели да станат над 1 сантиметър и да се наложи ремонт.

Тогава трябвало да се сложат и добавки, които предотвратяват появата на коловози.

„По приумица на бившия шеф на АПИ Веселин Георгиев беше отменено озеленяването на трасето. Казваше: „Дядо Господ си знае работата” и той щял да озелени, но докато това стане, ерозията си свърши работата”, посочи инж. Йовчев.

Също от криворазбрана пестеливост била отменена облицовката с бетонни плочи на насипите.

Според Йовчев поне 50% е вероятността последните километри на магистралата, които са в райони с оризища, да „потънат” поради липсата на втори отводнителен канал и да се наложи да бъдат строени наново.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


159
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
156
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Едно време имаше бригадирско движение! За 5 години България от селска се превърна в модерна ( за времето си ) промишлена държава. Сегашната младеж, да не говорим за подготовката на бъдещия мъж в казармата, само гледа да ходи по дискотеки, да пие, пуши и да се дрогира, да си купува компютри, 'жисиеми' и всякаква друга hi-tech техника и да цоца изтормозените си родители до последно, докато не ги изпрати в гроба.
155
1
 
0
 
! Отговори
gogo преди 13 години
Интересно защо замъчетата на строителите на магистрали, дето сега ги снимат отгоре не потъват, а само магистралата?
154
2
 
2
 
! Отговори
Джеймс Бонд преди 13 години
Ами сега кобурга и Станишев да извадят тези милиони и да платят ремонта.Аз повече крадливи *** неща да храня.Поздравявам майката на Сергей.
153
1
 
4
 
! Отговори
Х.Х преди 13 години
А не сте ли се замисляли за ПОСТРОЕНИТЕ пътища ? За проектирането на ръка - с калкулатор и чертане върху паус, с тогавашната механизация, с тогавашните теодолити и нивелири...с тогавашното "финансиране".... И въпреки всичко е построена толкова гъста пътна мрежа! Говоря за всички пътища в БГ.... Явно проблема е в съвременното общество ....Иначе отдавна да бяхме готови с магистралите....
152
1
 
3
 
! Отговори
X.X преди 13 години
Защо не са посочени всички участници в строителния процес, а само Трейс? Че и доста очебийно - подготвят от самото начало читателя със снимка на техни машини! ...Журналисти! Колкото до магистралата - не може да се каже кой има вина докато не се установи проблема, предизвикал тези деформации! Така че НЕКОМПЕТЕНТНИТЕ да мълчат!
151
3
 
3
 
! Отговори
ж преди 13 години
Нищо ново.Отсечката Харманли- Любимец червените я откриха и след 2 месеца я затвориха за основен ремонт.Все още не е отворена.
150
2
 
4
 
! Отговори
Байчо преди 13 години
Офертата е уж най-евтината за да могат да се откраднат стотици милиони от триглавата ламя ! Това е проблема ни - алчност и хора без морал които се докопват до управлението само за да крадат свинете нагли.
149
1
 
8
 
! Отговори
- преди 13 години
само в България търсят евтиното. Не съм достатъчно богат за да си купувам евтини неща! говорят ми че асвалта има живот 10-15 години, как в Германия има пътища строени от Хитлер, не са ремонтирани и може да се движиш с 200км/ч. как при тях може един път да има живот повече от 80 год.,но тука в България НЕ, най новите магистрали са пълна фира Чирпан-Ст.Загора и Карнобат-Бургас. И тези които сега строят останлите 3 части на маг. Тракия са избрани по най-евтината оферта а не по най-висикото качество
148
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Сещам се за една отсечка в южна България, която също почна да потъва непосредствено след като я направиха. Тъжно. Това ли е демокрацията? Превърнаха ни в "потъваща държава".Докога!?!Народе!!!
147
1
 
5
 
! Отговори
//:=) преди 13 години
Митко, колкото и да е умен отделния българин, каквито и изявени личности да имаме като нация си оставаме стадо овце. Лошото е, че вски си мисли, че е от "другите", гениалните българи.
146
1
 
6
 
! Отговори
;-) преди 13 години
Абе Хитлер как могъл да строи пътища, които 70 години по-късно да са в по-добро състояние от нашите? Голяма мафия е със строенето на пътища и всички пари се стичат към едни фирми начело с Хидрострой да кажем и в джобчето на Велико Желев. Трябва да се снима един филм за това къде отиват парите на евро-данъкоплатците, Пътят такси -> европроекти -> дупки по пътищата -> ламборгинита на шефовете, да се преведе тоя филм и да се вдигне евро врява.
145
2
 
1
 
! Отговори
do 148 преди 13 години
Mnogo si e prav Mitko. Kolkoto po-skoro go osaznaem vi4ki,tolkova po-skoro 6te po4nem da rabotim v/u vaprosa!
144
6
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Митко, Миткоооо, Митко....такива митковци като теб под път и над път...
143
3
 
20
 
! Отговори
МИТКО преди 13 години
АБЕ!! НАЛИ БЯХМЕ НАЦИЯТА НА НАЙ-ИНТЕЛИГЕНТНИТЕ,НАЙ-ОБРАЗОВАНИТЕ,НАЙ-ПОТЕНТНИТЕ И МНОГО РАБОТЛИВИТЕ?!?...... ГЛЕДАМ,ГЛЕДАМ - НИЩО ПОДОБНО НИКЪДЕ НЕ ВИЖДАМ! ТОЧНО ОБРАТНОТО - МАЙ ЗА НИЩО НЕ СТАВАМЕ,А?! НА ВСЯКА КРАЧКА И ВЪВ ВСЕКИ МИГ - КОЛКОТО ЩЕШ ДОКАЗАТЕЛСТВА ИМЕННО ЗА ТОВА...
142
2
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Хората по римско време направиха пътища, които още стоят, нашите не мога да изкарат 1година, докато стигнат до морето ще трябва да я почват отначало
141
2
 
17
 
! Отговори
Пътник преди 13 години
Току що идвам от там. Вече е изцяло потънала. Минава се само с ферибот. Мир на асфалта й.
140
1
 
13
 
! Отговори
37905 преди 13 години
потъва потъва колко да потъва!???пак ново конкурсче с нови ДАНЪЦИ за народа и с народни парици и пак така ПОТЪВА ПОТЪВА--то като кючек ,Бе
139
1
 
20
 
! Отговори
14 преди 13 години
Тя държавата потъва ...
138
1
 
6
 
! Отговори
Maraba преди 13 години
Бе какви оризища,то вода в района няма,те за оризища приказват!По Тошово време имаше,сега има дръжки...от останали напоителни системи.
137
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Аз така виждам два варианта.1- Магистралата да потъва, потъва, потъва и ако може да се измести леко настрани в посока юг и ето - вместо на Слънчев бряг дирекно на море в Гърция.2- Магистралата да потъва, потъва, потъва и да пуснат на софиянци метро до Слънчев бряг. И дирекно могат да припишат заслугата на новото или на някое от следващите правителства.