Fiat откри завода си в Сърбия

Във фабриката са инвестирани над 1 млрд. евро
16 апр 2012 18:46, Бойчо Попов
267
Fiat откри завода си в Сърбия
Заводът на концерна в Крагуевац. Снимка: Reuters

Компанията Fiat avtomobili Srbia (FAS) откри днес официално новия си завод за производство на автомобили в Крагуевац, съвместен проект на сръбското правителство и италианската компания Fiat, съобщиха сръбски медии, цитирани от БТА.

Заводът в Крагуевац е най-голямата инвестиция в Сърбия през последните няколко десетилетия, достигаща около 1 милиард евро, от която се очаква да допринесе значително за възстановяването на сръбската икономика след кризата.

На церемонията присъстваха сръбският премиер Мирко Цветкович, председателката на парламента Славица Джукич-Деянович, генералният директор на Fiat-Chrysler Серджо Маркионе и Генералният директор на FAS Антонио Чезаре Ферара, които се подписаха върху първия модел Fiat 500 L.

Цветкович и Маркионе подписаха на 29 септември 2008 г. договор да основаване на компания "Fiat avtomobili Srbia, според който автомобилният гигант от Торино притежава 67%, а Сърбия 33% от капитала на съвместната компания. В същото съотношение ще се делят и печалбите на FAS.

Заводът в Крагуевац е планиран за производство на около 300 000 автомобила годишно, но първоначално капацитетът му ще бъде 200 000 автомобила годишно. Производственият комплекс се простира на площ 1,4 млн. квадратни метра и е най-големият обект от този тип в Югоизточна Европа.

Генералният директор на FAS Антонио Чезаре Ферара по-рано заяви, че заводът ще започне серийно производство на модел Fiat 500 L през следващия месец. Fiat-Chrysler съобщи, че началната цена на новия модел ще бъде около 16 000 евро и ще се произвеждат две бензинови и една дизелова версия на модела. 

Още за икономиката в Източна Европа четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


267
Още по темата: пазар на автомобилиFiat
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
129
1
 
26
 
! Отговори
Статистик преди 12 години
И к'ва стана тя?!!!!А уж бяхме отличниците на Европа!Уж бяхме и първенци по бинес среда, а никой не ще да инвестира у нас.Някой много, ама много лъже.Никой не може да ви даде толкова, колкото Бойко може да ви обещае.
128
10
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
До 177 Дете малко ,мини поне веднъж през Сърбия да им видиш магистралите .А да не дава Господ да излезнеш от тях .Аз съм влизал в села в техните планини .на места НЯМА ГРАМ АСФАЛТ и то по основни пътища между селата .
127
16
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
И в България има големи инвестиции недейте плюйтем.. малко по малко
126
7
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Инвестират в Сърбия защото е по евтино от България
125
5
 
24
 
! Отговори
обективен преди 12 години
лошото в случая е, че автомобила, който ще си купиш не е ловешки, а китайски ***, само ще хвърлиш бая пари на вятъра. Ако ги имаш по- добре ги дай за някой Дом за сираци или на болни българи за лечение, отколкото за "велик дувар". Не плюя българското, обиколил съм Европа, но пак съм си българин и такъв ще си остана, въпросът е в това че смотаните сърби, които дори не са член на ЕС успяват да привлекат европейски инвеститор- производител на сериозни автомобили, а ние не можем.. ЖАЛКО Е и тъжно
124
2
 
10
 
! Отговори
gruh до Язе преди 12 години
Мисля си, че колкото нашите, толкова и другите са дупедавци. И аз не деля на религиозен, политически и прочее принципи. Разсъждавам логично - по-заден ни беше стартовият номер и имахме доста по-лоша екипировка. Вярно и треньорите са калпави, ама те навсякъде са едни и същи. Тито беше хитрец от класа, Тато - балък от класа. Тито е роден в Австро-Унгария, израсъл е в австрийската армия, Тато си е ***. Това също трябва да се има предвид.
123
7
 
5
 
! Отговори
до 171 преди 12 години
"инвестициите", както ги наричаш са си чисто съвременно робство - големите инвестиционни банки чрез търговските си банки набутаха тъпия народец с "инвестиционни кредити", дето и внуците им няма да могат да платят - това са ти милиардите инвестиции по времето на твоя любим станишев и велчев-хотелчев! А истински инвестиции нямаше и лев поради повсеместната корупция и крадливост на политическото племе триглавата ламя!Ако наистина се връзваш на популистките простотии на станишката, си зле пич!
122
2
 
6
 
! Отговори
до 179 преди 12 години
Ти не се изхвърляй така с покупките, че не се знае дали се знае. Едно е да си смениш хладилника, друго е автомобила. Пък и едно е тази година, друго ще бъде догодина. Да не стане догодина само на хляб и сол да го караш. И разни от сорта: Ти не ми бери грижа!, да не те успокоява. Чакай да видиш колко неща се се увеличат това лято и си прави сметка за зимата.
121
1
 
6
 
! Отговори
Язе преди 12 години
gruh, Оказа се, че сме на едно мнение за некои неща. Само де Язе не делим на политически, етнически и религиозен принцип... Затова обобщавам, че наще си ДУПЕДАВЦИ ни купиха и продадоха, и ни съсипаха... И нищо убаво не ни чака.
120
24
 
10
 
! Отговори
made in BG преди 12 години
Тези, които хвалят сръбското , а плюят българското не са българи ! Аз съм от варна и си купих немски хладилник. Произведен в ПЛОВДИВ БЪЛГАРИЯ ! Като ме остави испанският ми автомобил, ще си купя ЛОВЕШКИ ! А умрете от яд сега :))
119
7
 
5
 
! Отговори
gruh преди 12 години
Към един момент ставаха. Развитието липсваше. Това се мъча да ви обясня. Освен това доста тъпо обобщавате нещата. Естествено, че имаше изключения като електрокарите, например. Извинявайте, но някои сте като коне с капаци. Както и да е, според мене тия китайски колици ще се окажат по-добри от ФИАТ и Дачия. Надявам се да е така. Отново кавам, не бъдете коне с капаци, Китай много се промени, а едно време и Хюндай беше посрещан с огромно недоверие, а че е по-добър от Дачия и ФИАТ, мисля е очевдино.
118
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Югославяните имат магистрали отдавна, сега и автомобили , но тук Бойко е мъдър за какво ви е автомобил то пътища няма , вземете си летящи чинии .
117
2
 
11
 
! Отговори
ass преди 12 години
И знаете ли защо сме на този хал? Щото аз знам!За незнаещите ще им дам жокер: След Девети септември никога управляващите не са били избирани заради знание и умение а са поставяни по родствена линия!Ако мислите, че не съм прав потърсете биографиите на сегашния и предишните Министерски съвети.Неграмотността и некадърността ще погубят Държавата!
116
4
 
29
 
! Отговори
Смях преди 12 години
Няма смисъл да се напъваме и да плюем по всичко....Видно е че след ДВЕ войни разрушена инфраструктура, към днешна дата Сърбите са по добре от нас..... А след ГЕРБ ще се гордеем ако сме на нивото Сомалия, тъй като и Габон са преди нас като стандарт !!!
115
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Е, къде е онзи, дето все пишеше: сърбе на върбе? Май ние сме на върбе....
114
4
 
0
 
! Отговори
Язе преди 12 години
Не бре @ 170, електрокарите ни за нищо не ставаха... хихихихи.
113
1
 
6
 
! Отговори
============== преди 12 години
Де 20 години една манджа не могат да осигурят вие за индустрия се жалвате . Виж обаче гърците тарикати 120 млрд. евро сметка е това ="бомба"= в ресторант Европа ( германския собственик и френския готвач ).
112
4
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
156"ЧЛЕНСТВОТО в НАТО и ЕС, ЩЯЛО ДА ДОВЕДЕ ДО БУМ НА ЧУЖДЕСТРАННИТЕ ИНВЕСТИЦИИ в БГПомните ли колко време ни облъчваха с тази празна надежда"А ти *** Маринкин помниш ли че при Станишев чуждите инвестиции бяха по 6-7 МИЛИАРДА евро на година,а??????А сега при Тиквата 400 милиона евро ако се съберат на година щe e ЧУДО!!!
111
6
 
5
 
! Отговори
до 159 преди 12 години
Искаш да заблудиш хората, че нашите коли и автобуси не ставали, пък югославските *** Застава юго , били едва ли не флагмана на автомобилостроенето на източния блок ?!.... БУУАХАХАХАХАХАХАХА
110
3
 
4
 
! Отговори
gruh преди 12 години
При нас много пъти бе изпускан моментът за модернизиране и то още преди 89-та. Причината е, че държавата бе продала каквото има - най-вече златото. Ако имаше надежда заводите да носят пари и след 89-та никой нямаше да ги нареже и разглоби. Очевидно хората, които ги заграбиха са си направили сметка, че ще спечелят повече така, отколкото експлоатирайки ги. Елементарна икономика. А Югославия беше много пред Гърция. И сега отломките й Словения и Хърватия са със западен стандарт.