Средиземноморието – гладно за франчайз

Предимствата на франчайз го правят изключително удачен за малките и средни предприятия
17 май 2017 11:15, Бойчо Попов
1
Средиземноморието – гладно за франчайз
снимка: Investor.bg

 Българските предприемачи да инвестират, да използват възможностите за експанзия във франчайза - един от най-активно развиващите се бизнеси в момента, и да навлязат в разрастващ се пазар с голям потенциал, какъвто предлага Източното Средиземноморие. Тази препоръка отправиха към българския бизнес чрез Investor.bg известни международни експерти и представители на бизнес сдружения от региона по време на Първия Средиземноморски франчайз панаир, който се проведе в Никозия в края на април.

Над 30 изложители от Кипър, Гърция и страните от Източното Средиземноморие, франчайзодатели и франчайзополучатели, от различни търговски сектори – ресторантьорство, кетъринг, търговия, образование, услуги, приеха поканата и домакинството на Търговско-промишлената палата на кипърската столица.

Организираният от нея първи по рода си регионален бизнес форум за франчайз даде възможност на изложителите да представят опита си от развитието на този бизнес, а на интересуващите се компании и предприемачи - да се срещнат с успешни местни и международни франчайз практики, да получат на място консултации и практически съвети от водещи международни експерти, да потърсят партньорства в други страни. На бизнес срещи и семинари бяха обсъждани различни въпроси на франчайз индустрията, маркетинга, брандовете и възможностите за инвестиции в региона.

Очаквана и търсена експанзия

"През последните 2 години се забелязва тенденция за увеличаване на новите франчайзи в Кипър. Почти всеки ден нови международни марки идват на пазара на острова и се развиват от франчайзополучатели, а също така местни брандове, създадени от кипърски предприемачи, търсят възможности за развитие извън страната. Но все още на пазарите в Кипър и съседните ни страни има място за подобрение, за нови бизнес концепции. Затова преценихме, че сега е добър момент да организираме този панаир и да срещнем заинтересованите партньори", представи пред Investor.bg идеята за бизнес форума Теодорос Крингу, член на борда на Търговско-промишлената палата на Никозия, мастър франчайз за Кипър на канадската верига за кафе Presse Café.

"Страните в Източното Средиземноморие и Близкия изток са "гладни" за международни франчайз брандове. Като цяло този регион се развива ускорено и предлага огромни възможности за бизнес. Нямаше да съм тук, на този форум, ако не вярвах в това", коментира за Investor.bg адвокат Стефан Тийздейл, водещ международен специалист по франчайз право, работил по разрастването на франчайз пазарите в Канада, САЩ, Европа, арабските страни, който бе един от основните лектори на панаира в Никозия.

Общата неблагоприятна икономическа ситуация, отсъствието на добра законова база и липсата на различни финансови инструменти за подкрепа за франчайз компаниите са причина балканският пазар за франчайз – в Гърция, България, Сърбия, Румъния, да нараства с много слаби темпове, бе оценката, която даде пред Investor.bg един от най-големите франчайз специалисти в Балканския регион - Панайотис Русопулос, основател и управляващ директор на базираната в Атина специализирана консултантска фирма "The Franchise CO".

Продължението на анализа четете в Investor.bg


1
Още по темата: франчайз
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
1
1
 
5
 
! Отговори
УМЕН преди 3 години
Средиземноморието има нужда да се запази в сегашния си вид и да си остане Средиземноморие. Никакви глобалистични франчайзингски шитни няма да ми пробутвате тука, защото съм десет пъти по-умен от всички от инвестор и днес деге взети заедно. Ходете да се франчайзвате при Макарон бабохлебеца и Шмеркел глобалната развалина.