Онлайн платформа Promoto.bg – участник във "Вдъхновяващите 5"

Тя е специализирана в помощ на работещите с бързооборотни стоки
Обновена: 11 ное 2020 15:18 | 11 ное 2020 15:10, Анисия Иванова
0
Онлайн платформа Promoto.bg – участник във "Вдъхновяващите 5"
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Promoto.bg е единствената онлайн платформа в България, специализирана да помага на производители и дистрибутори на бързооборотни стоки да достигнат по-лесно до множество магазини и заведения и да представят новите си продукти по един модерен и ефективен начин. Това е поредният иновативен бизнес, който ще се бори за място във „вдъхновяващата петица“ и менторство от глобални бизнес експерти, които осигурява кампанията „Вдъхновяващите 5“ на Bloomberg TV Bulgaria. Ето какво разказа екипът на Promoto.bg за зараждането на идеята и успешното създаване на платформата, както и за бъдещите планове за развитие на бизнеса пред организаторите на „Вдъхновяващите 5“.

Каква е мисията Ви?

Мисията ни в Promoto.bg е да помагаме на българските производители, дистрибутори и търговци на бързооборотни стоки да повишат своята ефективност, като преминат на по-високо технологично ниво. Още преди Covid19 пандемията, производителите срещаха големи затруднения при лансиране на продуктите си. За един малък български производител е почти невъзможно да намери място за продуктите си на рафтовете на множеството разпръснати из цялата страна магазини. Ще му трябва армия от търговски представители, които да обикалят от магазин на магазин и да представят на управителите на магазини и заведения новите продукти. С Promoto.bg този процес е несравнимо по-бърз и на цената на много по-ниски разходи.

Ситуацията след първата вълна на Covid19 през март 2020 още повече затрудни комуникацията между търговските обекти и техните доставчици. Много от големите търговски компании дори спряха посещенията на представителите си в обектите. В този период алтернативата Promoto.bg беше забелязана и клиентите ни се увеличиха тройно в рамите на два месеца. На борда се качиха пазарни лидери като Престиж, Олинеза, Авенди и др.

На дистрибуторите, които приемаха поръчките по телефон им се наложи да пуснат част от операторите в кол-центровете си в отпуск и те вече не можеха да поемат толкова обаждания по телефон. Някак естествено Promoto.bg се оказа на правилното място, добре подготвен да помогне на клиенти и доставчици в тази ненормална ситуация да продължат да работят нормално.

Колко е голям екипът Ви?

Екипът ни се състои от 7 човека, силно мотивирани да променят бизнес средата в България.

Каква е дългосрочната Ви стратегия за развитие?

Планът ни за следващите пет години е Promoto.bg да се превърне в основен инструмент за правене на поръчки за над 15 000 магазини, заведения и офиси и да имаме над 100 дистрибутори и производители, които да покриват целия спектър от категории в сектора с бързооборотни стоки.

Имаме амбиции за навлизане в чужди пазара. След като вече напълно валидирахме идеята и доказахме ползата от иновативния ни модел, целенасочено се свързваме с потенциални партньори за развитие на Promoto.bg извън границите на България. В момента сме в напреднали преговори с потенциален партньор от друга страна, която е с подобен на нашия фрагментиран пазар – хиляди квартални магазини, стотици дистрибутори и много производители.

Накратко, стратегията ни е – действай локално, мисли глобално.

Как се финансирахте първоначално?

След като известно време разработвах идеята за Promoto.bg самостоятелно, реших да я споделя с мой близък приятел – Радостин Рачев. Той ме подкрепи още на груб бизнес план и с него решихме да потърсим финансиране на проекта. Попаднахме на Импетус Капитал и след няколко уточняващи срещи и изчистване на концепцията те решиха да инвестират в Promoto.bg близо 400 000 лв. Изключително сме благодарни на Николай Мартинов и Виктор Манев, че видяха потенциала на модела ни още „на зелено“ и най-вече, че повярваха, че можем да го реализираме.

Защо определяте проекта/компанията си като иновативни и коя е отличителната им черта?

Моделът „Promoto.bg“ е абсолютна иновация, не само за България, но и за други страни с подобна организация на пазара на бързооборотни стоки . При проучванията ни се опитвахме да намерим съществуваща онлайн платформа, като нашата, която е от типа B2B ecommerce marketplace, но до този момент не сме попадали на нещо, което дори да се доближава до концепцията ни.

Прекарахме стотици часове в разговори с управители на магазини, заведения, дистрибутори и производители. Изградихме интегрирана мултифункционална платформа (от нулата), която да е съобразена със спецификите на конкретния сектор и да решава наболели проблеми, с които се сблъскват огромен брой бизнеси (хора) ежедневно.

В момента не съществува друго подобно на Promoto.bg място в дигиталното пространство, което даден магазин може да посети, да се информира кои са новите продукти и актуалните промоции на бързооборотни стоки и с няколко клика да си ги поръча от избран от него дистрибутор.

Отличителната черта на Promoto.bg е, че е бизнес с кауза. Кауза за обединение и подкрепа на един много важен за икономиката ни сектор – традиционните български, семейни магазини и родните производители и дистрибутори на бързооборотни стоки. Стотици хиляди българи се прехранват от този сектор и колкото по-развити са родното производство и търговия, толкова по-висок стандарт на живот ще имаме всички ние. По-висока ефективност = на по-висока конкурентоспособност = по-ниски цени на рафт за всички консуматори в традиционния сектор.

Може да подкрепите иновативния бизнес, като натиснете бутона „Харесва ми“ на: https://inspiring5.bloombergtv.bg/promoto-bg/.


0
Още от Бизнес
Къде са местните стоки по щандовете?
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари