Renault показа суперикономичен хечбек

Концептът Eolab предлага разход от 1л/100 бензин на 100 км
Обновена: 18 сеп 2014 15:11 | 18 сеп 2014 12:23, Красимир Ангелов
18
Renault показа суперикономичен хечбек
Снимки: Renault

Компанията Renault показа концептуалния модел Eolab, който е оборудван с хибриден агрегат и изразходва едва 1 л/100 км гориво. Дебютът на хечбека пред публика ще се състои на предстоящото автомобилно изложение в Париж.

В силовия агрегат на Eolab са включени 3-цилиндров бензинов двигател с обем 1.0 литър, развиващ 75 к.с. (95 Нм въртящ момент), 3-степенна скоростна кутия, електромотор, чиято мощност е 68 к.с. и 200 Нм и комплект литиево-йонни батерии. Само на електричество хечбекът може да измине около 60 км.

Eolab работи на два режима – weekday (за всекидневно пътуване от дома до работата) и weekend (за по-продължителни пътувания). В първия случай агрегатът използва предимно електричество, като на първа предавка максималната скорост е 60 км/ч, а на втора достига до 120 км/ч. При превключване на трета скорост автоматично се включва двигателят с вътрешно горене. При режима weekend електрическата тяга се използва само при тръгване от място, като при ниски обороти електромоторът работи едновременно с бензиновия двигател.

Теглото на Eolab e 955 кг, като това е постигнато благодарение на използване на олекотени материали в конструкцията. Покривът на прототипа е направен от магний, разките на вратите са от стомана, задните стойки  и по-голяма част от шасито са от алуминий, а капакът и вратите от специална пластмаса.

Коефициентът на челно съпротивление при концепта на Renault e 0.235, което се приближава до най-добрия резултат при серийнии автомобили – 0.23 на Mercedes-Benz CLA. Прототипът е получил редица аеродинамични елементи, като преден сплитер, който се отпуска при скорост от 70 км/ч за ограничаване на въздушния поток под автомобила, а също така и задкрилки с размери 40 на 10 см, разположени на задната броня.

Спирачните механизми на Eloab се различават от традиционните, като за тяхното разработване са помагали и инженерите от компанията Continental. При натискане на педала на спирачката накладките не докосват повърхността на дисковете. Електрониката на автомобила е така програмирана, че сама „разпознава“ ситуация, при която шофьорът ще натисне спирачката и го изпреварва, като приближава накладките до дисковете. По този начин се пести гориво, а и се удължава живота на самите накладки

В салона на Eolab всички функции се управляват от 11-инчов дисплей на централната консола. Той е разделен на две части – на горната се прожектират изображенията от камера, която заменя огледалото за заден ход, а на долната отговаря зааудиосистевата и климатика. Приборният панел е заменен с цифров аналогов.

Засега не се споменава нищо за евентуалното пускане на Renault Eolab в серийно производство. Концептът е отговор на поставената от плавителството на Франция задача за построяване на свръхикономичен автомобил, но не е ясно какво ще е неговото бъдеще.

Още снимки на возилото вижте в AutoMedia.bg


18
Още по темата: хибридRenault
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен
значи, че може да потдържа 1 киловат/1000вата/за 6,7часа
13
0
 
1
 
! Отговори
:/ преди 4 години
"Покривът на прототипа е направен от магний,...." това нов елемент от таблицата ли е, или Магнезий на руски?
12
4
 
3
 
! Отговори
А бее... преди 4 години
.. рено ли е - не ми го хвали! По-добре дачия ако ще е ширпатреба.
11
0
 
4
 
! Отговори
... преди 4 години
Оправете си грешките из статията:
зааудиосистевата = за аудиосистемата
плавителството = правителството
1л/100 бензин на 100 км = 1л. бензин на 100 км

Иначе бих тествал една такава за 2-3 месеца ако я дадат безплатно :П
10
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Хубавото на ел колите е, че като дойдат в бг след 10 години нов внос ще са за без пари, защото батериите им ще са заминали отдавна. Ганьо разбира се, батерии няма да слага, а ще тури газово и ще цъка с език колко са смотани тия ел коли
9
0
 
4
 
! Отговори
martony преди 4 години
Как добре са го обяснили - "При натискане на педала на спирачката накладките не докосват повърхността на дисковете. Електрониката на автомобила е така програмирана, че сама „разпознава“ ситуация, при която шофьорът ще натисне спирачката и го изпреварва, като приближава накладките до дисковете."
8
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
пичове, снощи се върнах от бъдещето чрез обратна мулеколярна осмоза на бозоно, но това е друга тема...та да в недалечно бъдеще ни очакват само такива автомобили. Рено-Нисан господства на световния автомобилен пазар. Като флангмена в продукцията им е един модел на Дачия. Той е от клас Еко и е изцяло от дърво.Основен конкурент на световния автопазар е другият гигант ГрейтЛол, с топ модела Алеко.
7
0
 
2
 
! Отговори
Кратун преди 4 години
Хм, да не би да е 1л на първите 100 при старт със заредени батерии?
6
0
 
13
 
! Отговори
Momo преди 4 години
Цената и(с ударение) ще е поне с 10 000€ над цените на стандартните автомобили от същия клас в момента.
Да предположим, че гори с 4л/100км по-малко от стандартен автомобил.
Да сметнем, че 1л бензин струва по 2,60лв
Ако пестим по 4л на всеки 100км с нея, това означава, че за да избием тези 10 000€ отгоре ще трябва да изминем поне 190 000км с нея и чак след това започва реалната икономия.
Тук не смятам батериите, които са поне 25% от общата цена на колата.
Честита ви икономична кола! :D
5
1
 
7
 
! Отговори
Румбо преди 4 години
Добре,ще произведат известно количество от тези коли,но какво ще стане с пълчищата от тежки джипове,пълнещи шосетата?Та те напълно неутрализират ефекта на икономичните малки коли!Има два варианта:Или да се вдигне акциза на горивата,или данъка за автомобили над 1.5-2 тона и съответна мощност.А може и чрез винетката-големите коли да са с винетка за товарни,като по тоя начин се хващат регистрираните другаде.
4
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Соцколите SKODA 105L и 120L, също имат челно съпротивление 0,23.
3
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До АйсТи

така е, даже е и по-сигурно - 5 по NCAP
2
13
 
11
 
! Отговори
възможно е преди 4 години
Е аз вярвам че е възможно.Аз имам АУДИ А2 1,4 тди 10 годишно и ми гори около 3,5 средно дизел.А това тук е още по нов автомобил а и техниката напредва. Единствено че е френски не знам колко ще е качествен.
1
8
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Да 1 литър и пътниците въртят педалите или чакат попътрн вятър.