Революционно: Audi направи дизел от въздух и вода

Новото гориво не замърсявало околната среда
29 апр 2015 22:43,
115
Революционно: Audi направи дизел от въздух и вода
Снимка: Reuters, архив

Audi направи дизелово гориво от въздух и вода. Министърът на образованието и научните изследвания на Германия Йохана Ванка вече го изпробва за служебния автомобил, съобщи в. "Дейли мейл".

"Зеленото" дизелово гориво се произвежда от комбинация от вода и въглероден двуокис, които се преобразуват във вид на суров петрол. След това той се рафинира до дизелово гориво. Автопроизводителят го нарича "гориво на бъдещето".

Изпитанията показаха, че екологичното гориво може да се смесва с традиционния дизел или да се използва самостоятелно.

Новото гориво е разработено от Audi съвместно със "Сънфайър" - дрезденска фирма за енергийни технологии. За процеса водата се загрява до пара, която се разгражда на водород и кислород с високотемпературна електролиза. След това водородът се насочва към реактор с въглероден двуокис под високо налягане и висока температура. Те реагират и образуват дълговерижни течни въглеводороди.

Въглеводородите са основните градивни съставки на всички изкопаеми горива. Процесът за рафиниране на продукта е като използвания за петрола. Полученото синтетично гориво не съдържа сяра и ароматни въглеводороди, които замърсяват допълнително.

Audi твърди, че за процеса може да се използва обновяема енергия, като ефикасността достига 70%. Изградената вече инсталация в Дрезден може да произведе 3000 л от него през следващите месеца. При лансирането на горивото министър Йохана Ванка наля пет литра от него в служебния си автомобил "Audi А8".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


115
Още по темата: Audiдизелгориво
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
22
5
 
5
 
! Отговори
Чекист преди 9 години
Хубаво, но няма да има развитие. Проблема не е да се произведе, проблема е какво ще работят хората от нефтосектора. Разработка, добив, преработка, доставка, уреди и т.н. Ако всичко това остане без работа? Така че Няма да я бъде тази идея в близките 20 години. Поне аз така го виждам
21
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До 32 и останалите подобни.Ако има електромобили колкото класически автомобили,колко електроенергия ще трябва да се зареждат и от къде ще идва.Помислете.Ще трябват много електроцентрали.Атомни,газови,на въглища,на вятър,слънце,на газ пръдня дишане и други подобни.Никоя енергия не е безплатна.Тия дето пишат за електромобилите да се замислят,че карат екологични коли.
20
1
 
20
 
! Отговори
юбералес преди 9 години
Фотоволтаик или вятърна турбина произвежда примерно 1мвч ел. енергия. Същата енергия влиза в хидролизатор (воден резервоар с катализатори) и се добива около 200м3 водород плюс кислород. Водородът се смесва с СО2(газове от ТЕЦ) в смесител и се получава СН4 (метан) плюс Н2О (вода). Това е метанизация на водорода. Полученият метан се използва универсално, като един от начините за употреба е да се втечни. Общия КПД на процеса е около 30%. Или от 1мвч имаме 30л дизел с много добро качество.
19
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До ...Абе много си са напушил бе.Много СО2 си събралНаправо си станал като горивна клетка
18
1
 
20
 
! Отговори
Гошо...Тъпото преди 9 години
Шейховете,ще се хванат за...палците.Сега вече се очаква бензина да се срине до 50 стотинки за литър.Толкова беше,когато на времето си купих първата кола.
17
6
 
12
 
! Отговори
гост преди 9 години
лоша новина за джуджето... няма нужда от тръбопроводи повече, всеки ще си го произвежда бензинеца...
16
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
ЗНАЕТЕ ЛИ ИЗОБЩО КАК ЩЕ СЕ ПОБЪРКА КЛИМАТА АКО ПОЧНЕМЕ ДА МУ БЛЪСКАМЕ ИЗПАРЕНИЯ ВОДОРОД :D
15
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Ауди по-добре да спрат да замазват очите на хората с глупости и да почнат да произвеждат електрически автомобили.
14
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
ИМАТЕ ЛИ СИ НА ПРЕДСТАВА КОЛКО ДЪЖДОВНО ЩЕ СТАНЕ ВРЕМЕТО АКО КОЛИТЕ МИНАТ НА КИСЛОРОД И ВОДОРОД :SDDDDDDDDDDDDDDDD
13
3
 
5
 
! Отговори
До Анонимен 16 преди 9 години
Коли с т.нар. от теб "водороден двигател" има прототипи от началото на 90те години на миналия век. Проблема на водорода като гориво е именно факта, че енергията която е нужна за получаването на водород е повече от тази, която може да оползотвориш от използването му. Други проблеми са липсващата и скъпа инфраструктура и опасното съхранение. С този нов екологичен дизел на Ауди, проблема е същия, единственото предимсто е, че може да се използва със съществуващата инфраструктура и автомобили.
12
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Поклон, инженери на Audi !
11
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Да не ви притесняват 3000 литра производство, все още е в експериментален процес и не е попада под графата "масово производство". Електричество може да се добавя лесно и сигурно, докато петролът е изчерпаем ресурс. За всичко си има начини, въпрос на желание е да с реализират нещата и да изпълнят революционните планове, които ще ни превърнат в по-човечни хора. В интересни години живеем.
10
2
 
8
 
! Отговори
бълшит преди 9 години
А колко литра ще са нужни за загряването и поддържането на процеса за получаване на 3т. от новото гориво? Или за производството на ток? Да не е повече от продукта...
9
11
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Тези са назад с матряла!!!Нали обявиха, че Японците са с кола с подобно гориво и то беше май миналата година!!!Водородния двигател не е никаква новост!!Тия са купили кола от Японците на такова гориво и са я разглобили да видят как бачка :DТрудно ще се наложи за сега но поне такива новини ще смъкват цената на петрола с още и още!
8
1
 
1
 
! Отговори
do antisorosoid преди 9 години
Popitay googala kakvo e algoritam i otkade idva
7
3
 
22
 
! Отговори
Tactical преди 9 години
До 10Не знам, кой е жалък, но хората поне се опитват да направят нещо, за разлика от тебе малко човече, което сее злоба из форумите.
6
3
 
5
 
! Отговори
anonimen преди 9 години
moje bi predi 30 godini edin balgarin be6e izobretil kolite da se dvijat s voda ama iz4ezna bezsledno ,monopolite sa go premaxnali
5
2
 
4
 
! Отговори
anonimen преди 9 години
Znam koy go e strah ot taya tehnologiya.trevojat se za benzinostantziyata.ami sea?
4
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
"Каменната ера не е свършила защото са свършили камъните."...Това ми беше любимия "лаф"....от известно време е моята религия!
3
6
 
11
 
! Отговори
Елемаг преди 9 години
Такам ,започваме:1."За процеса водата се загрява до пара"-да се загрее до пара тая енергия от Господ ли ще дойде??2."След това водородът се насочва към реактор с въглероден двуокис" -това насочване да не става посредством дифузия я имаго и това я яяя пак енергия отнякъде?3"Процесът за рафиниране на продукта е като използвания за петрола"-Ми да той този процес е направо на принципа на фотосинтезата от само себе си става,без да се хаби ресурс вероятно и енергия!!!Елементарна физика!!!