Кросовърът Lada XRay пристига в Европа

Първият чужд пазар за модела ще бъде унгарският
15 фев 2016 13:22, Диян Пенев
91
Кросовърът Lada XRay пристига в Европа
Снимка: АвтоВАЗ

АвтоВАЗ даде официален старт на продажбите на най-новия си модел – LADA XRay. Автомобилът вече се предлага в 124 автосалона в 57 града в Русия, а се предвижда съвсем скоро да излезе и на чужди пазари, съобщава ТАСС.

Кросовърът ще бъде достъпен в 4 нива на оборудване, като в зависимост от тях цената му ще варира от 589 000 до 723 000 рубли (от 6500 до 7900 евро), съобщават от прес-службата на най-големия руски производител. Според най-песимистичния план продажбите на XRay ще достигнат между 16 000 и 20 000 бройки на година. Поточните линии на заводите имат потенциал за 60 000 единици.

В АвтоВАЗ планират да пуснат модела и на чужди пазари. Първият от тях ще бъде в Унгария, където вече има предварителни поръчки за модела. Той ще се предлага и в Египет. В африканската страна автомобилите LADA са доста популярни, като дори бе направен завод, в който се сглобяваше модела 2107.

Кросовърът ще се предлага с два избора от двигател. Най-евтината модификация е достъпна с 1,6-литров мотор със 101 к.с., като той ще се комбинира с механична скоростна кутия. По-мощната версия е с 1,8-литров агрегат със 120 к.с. и автоматична скоростна кутия, разработка на АвтоВАЗ.

Дизайнер на Lada XRay, която дебютира като концептуален модел на автосалона в Москва през 2014 г., е Стив Матин. Преди да оглави студиото за дизайн на АвтоВАЗ британецът е работил за марки като Mercedes-Benz и Volvo.

Още снимки и информация вижте в Automedia.bg

 


91
Напиши коментар Коментари
56
5
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
За 7000€ ще си купя хонда или митсубиши или нисан които ще погребат 7 такива ладички.
55
0
 
0
 
! Отговори
До 80 преди 2 години
Как си взел книжка без психотест?
54
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
А за тук пак ли няма?На мен ми харесва и искам да я видя на живо ама няма, щото сме богати европейци
53
1
 
4
 
! Отговори
до 80 обективен преди 2 години
Сменил 42 западни трошки, включително БМВ и Мерцедес, но си кара супер-яката Лада.

ЧОВЕЧЕ, ЛЕКУВАЙ СЕ! Винаги има надежда, колкото и да си безнадежден случай.
52
1
 
11
 
! Отговори
Бай Иван преди 2 години
Една от най- големите" грешки "в автомобилостроенето беше дизеловия Mercedes 124 !Друго си е всеки месец да си в сервиза за ремонт на алуминиево окачване,грешки на компютър,неработещи ,ланди сонди,имобилаизери,датчици,дебитомери,дросели,ел.дюзи,помпи дюзи,демферни маховици,FAP филтри,подкачващи помпи,комутатори, торсиони,гарнитури на глави,автоматични скоростни кутии....
съчетано с тънки ламарини и изобилие от пластма......
51
0
 
12
 
! Отговори
от СПб преди 2 години
Бях в автосалон на Лада. Обстойно разгледах новата Веста. Двигателят е руски, скоросната кутия е немска (от ZF). Вратите и багажника удивително лесно се отварят и затварят. Като цяло не е лоша. Има и дразнещи неща, например като запалиш двигателя орматурното табло не светва (километража и обортомера не се виждат добре). От класа е на корреските авто, но и "дръвце" си е до някъде. Но парите си ги струва.
50
1
 
19
 
! Отговори
Ами преди 2 години
За унгарците санкции против Русия няма. Въртят си стокооборота с руснаците за милиарди евро и не им пука от брюкселските бюрократи. Сега ще се возят на евтини и здрави руски Лади
49
0
 
11
 
! Отговори
Млад Маринджей преди 2 години
Всички автомобили след 98-00г се пройзвеждат с ужасно намален експлоатационен период!
Да мине гаранцията ,2-3 г.макс след това колата става сервизна..т.е не излиза от сервизите и накрая на вторични!
Автомобилните пройзводители със съвремените технологии могат да направят автомобил с живот 30-40 години и 1 мил.км без да влезе в сервиз освен за смяна на консумативи ....но НЕ ИСКАТ...
просто бизнес ...
Колата трябва да е евтина ,достъпна ,с малък живот и купуваш после следващата и така....
48
3
 
19
 
! Отговори
GPU преди 2 години
Пикът на кризата в Русия премина. За голямо учудване на западни политици и анализатори, тази година се очертава икономически разтеж. Златото поскъпва, доларът трайно поевтинява, цената на петрола вече не се издържа от производителите. Случват се неща и събития все в полза на Русия. Руската икономика и селско стопанство много бързо и успешно реагираха на ,,сдържащите" санкции на САЩ и ЕС. А LADA XRay e чудесна машина на дъмпингова цена. Унгарците вече я оцениха ...
47
16
 
3
 
! Отговори
Ястреб преди 2 години
Поради утежнената икономическа обстановка в матушка Россия, Автоваз премина на 4 дневна работна седмица и оряза с 20% заплатите на работниците.
46
1
 
17
 
! Отговори
Ами преди 2 години
Унгарците пак ни изпревариха. Здрава нация, винаги са били пред нас. Ще карат евтини и надежни руски кросовъри с ръчна или автоматична трансмисия
45
2
 
29
 
! Отговори
Да преди 2 години
Aз бих си купил Лада Кросовър. И машината е здрава, и цената е добра за нов автомобил.
44
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
разбира се, че я знаеш. Приемаш за действително, това което е желано от теб. И така си живееш спокойно - в тесничкото си царство, ти си си цар:)).
43
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
65, хич не се напъвай:)). Извадил си 1-2 мнеия измежду 50 и се опитваш да ги представяш за обществено мнение. Много нагъл, но и смешен опит от твоя страна:)
42
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
"Според самите руснаци...."

Ти някакъв говорител на руснаците ли се явяваш или си фантазираш въображаемо руско обществено мнение според личните ти и примитивни русофобски разбирания:)
41
3
 
3
 
! Отговори
до 56 и 57 преди 2 години
То и Жигулито беше пълен лиценз на Фиат-124. И ко?? НЕ!:))
40
1
 
12
 
! Отговори
до 54 преди 2 години
А ти намери една изцяло европейска кола, която да е създадена от двигателя до чистачките в една страна. Всички фирми съчетават производството си, като взимат утвърдени агрегати, а не разработват свои. На моето волво, например стои двигател от Рено. Защо шеведите, които се славят като големи металурзи, не направят двигател, а вземат утвърден двигател от Франция.
39
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
това на снимката хем не било руска, а френска и румънска кола, хем обаче била нискокачествена, защото била...руска:)). Ей, това соро.соидните трол.чета спирка нямат:))
38
0
 
17
 
! Отговори
циника преди 2 години
аз не мога да разбера що за хора са тези, които правят сравнение с 1982 г. Ами през 80-те и нач. на 90-те хората се смееха на южнокорейската техника,наричайки я "куча марка". Е,сега не се смеят. Няма как да знаете качествата на тази кола от мъгляви и дементирали спомени от вашата вече отдавна далечна младост:).Иначе по коментарите под мен може да се разбере защо в Българи най-печеливш е бизнесът на автосервизите:)))
37
9
 
1
 
! Отговори
Гетов преди 2 години
Ха-ха-ха , топ версията сигурно има велосипоедни *** на задния ред седалки за задвижване на задния мост в случай на буксуване.