Европейците обръщат гръб на дизела

Това вече не е най-популярното гориво на континента
30 май 2016 22:17,
28
Европейците обръщат гръб на дизела
Снимка: VW

Дизелгейт може и да не се отразява на продажбите на VW Group в Европа, но оказва влияние на реализациите на дизелови автомобили на континента. През последните месеци те намаляват, като задвижваните с дизел нови автомобили вече не са най-продаваните в Европа, сочат данните на LMC Automotive.

През последните години пазарният дял на дизеловите коли в Европа бе по-висок от 50 на сто. През периода януари-април обаче дялът е намалял с 2,2% до 50,1 на сто, като за месец април той е спаднал до 49,7%, или с 3,1% под нивата през април 2015 г.

Според информацията на LMC Automotive привържениците на дизеловите автомобили са се насочили към бензинови коли, хибриди и електромобили. Най-съществен спад се наблюдава при продажбите на субкомпактни модели, компактни хечбеци и миниванове с дизелов мотор.

Специалистите твърдят, че тази тенденция ще се запази и занапред, като най-засегнати ще бъдат именно компактните дизелови модели. Все по-икономичните и екологични бензинови и хибридни агрегати лесно ще изместят от пазара по-скъпите и по-вредни за околната среда дизели, прогнозират анализаторите.

"Дизелът се наложи в Европа, тъй като е добър начин за намаляване на емисиите СО2. Все по-модерните бензинови мотори обаче вече достигат сходни нива, като в същото време изхвърлят в атмосферата осезаемо по-малко азотен оксид", коментират още от LMC Automotive.

Още новини за автомобили - в Automedia.bg

 

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


28
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
0
 
2
 
! Отговори
Щирлиц преди 7 години
Евро.ейците да го д.хат.
18
2
 
1
 
! Отговори
Безхаберен преди 7 години
Аз пък Карам Mazda MX-5 нямам идея колко ми гори, ама ми е се тая. Бих я карал и на дизел за малко повече torque, ама спортна кола тракаща като трактор не е секси.
17
1
 
3
 
! Отговори
емос преди 7 години
137 000 но истински а не милионник дето го е карала бабата на бабата.Убииствено скъпа подръжка 3 комплекта гуми,комплект накладки,4 шарнира,спукан капак на скоростна кутия и 7 комплекта филтри.Около 7000лв разлика от бензина
16
4
 
6
 
! Отговори
77777 преди 7 години
Странно! По нормите на Евро 6 не е ясно кой двигател е по-мръсния - дизеловия или бензиновия. Според мен бензиновия замърсява повече от дизеловия. Ако тази тенденция продължи, при Евро 7 дизеловия ще замърсява два пъти по-малко от бензиновия.
15
9
 
6
 
! Отговори
препатил преди 7 години
Повече в дизелов филм не участвам
14
11
 
12
 
! Отговори
Мнение преди 7 години
Има две причини, за да се откажа от дизела:1. Като остарее и отзад мирише на автогара;2. В момента един двигател 2.0-2.5 бензин с газов инжекцион е най-доброто финансово решение.
13
5
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До АнонименИ ти си чул недочул....явно незнаеш, че отдавна в градския транспорт при дизеловите двигатели има метанова инсталация.Дори в България има такива автобуси от градския транспорт пък да не говориме за останалия Свят.Аман от разбирачи ;)
12
4
 
11
 
! Отговори
:-D преди 7 години
Аз пък с моето нефабрично газово изкарах над 150 хил км без да кривя глава. Колата ръждяса, ама то беше от солта и дъжда :-DРазбирачи!
11
22
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ако е агу, само фабрично сложена! Иначе поради различните моменти на "предварение" между газ и бензин, максимум до 80-100 хил. изкривява глава. Впрочем всички бакшиши го знаят това.
10
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До АуслендърГръб на дизела, не на магарето.
9
1
 
13
 
! Отговори
:-D преди 7 години
В момента бензинът е на сметка. Разликата с дизела е малка, а когато стане голяма, винаги имаш алтернатива с АГУ и пак си на сметка, а освен това си даже още по-еко.Колегата от варна по-долу с дизела:5 на 100 дизел са към 8 лв7 на 100 газ са 4.90 лвне ми пука за броя на пътниците и багажа
8
4
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Пак нелепо заглавие! Европейците обръщали гръб на дизела.... А това че почти целия търговски наземен трафик е на дизел, каквъв ли гръб означава??? За кораби и част от влаковете не говорим даже. Ама шосейния търговски транспорт, който е и основния консуматор на дизела, с какво би се заменил в близко бъдеще? Някой чул ли е за електрокамион с 20 тона полезен товар? Та айде по-леко с обобщенията. Да, за лекия клас може, но в тежкия няма алтернатива.
7
5
 
13
 
! Отговори
м дааа преди 7 години
Като си купих фиат-а ми казаха след 5 хил. км да ида за да я погледнат - смениха маслото и казаха след 30 хил км да ида да го сменят пак. До 100-те хил км освен масло и гуми не съм сменял нищо друго. Спокойно не е с ремък ,а с верига ,та няма нужда да се сменя толкова на често. Та дизела не е чак толкова скъп за поддръжка (за момента) .
6
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До Анонимен 8Карбураторите се два колега и жилото за газта е дебело,здраво и еластично!
5
13
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Само дизелак! Нафта на аванта или тънкаж има колко щеш! Бензин никой не ще да крадне и да продава!
4
1
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Най-екологично е с магарцедес - камшично запалване и висящ карбуратор.
3
4
 
31
 
! Отговори
1111 преди 7 години
Както вървят нещата бъдещите транспортни средства на новите брадати европейци ще са камилите,а на индийците коня и каруцътъ!
2
12
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Оня ден ходих до Констанца, Румъния 5 на 100 дизел, 5 човека, 26 лева от Варна. Без пари. С пръдня ли да я карам по-евтино?!
1
4
 
19
 
! Отговори
Паметлив преди 7 години
Поевтиняха горивата и кой ще се главоболи със скъпите и сложни дизели за нищожна икономия????В малкия клас разликата в разхода е малка,ама в поддръжката-голяма.В горния клас е съвсем друго-дизелите са мощни и горят наполовина,а потребителите си имат пари за поддръжка.Интересно,като се вдигнат цените дали ще се обърне тенденцията?