Кога софиянци ще сменят автомобила с градски транспорт?

Екологът Ивайло Хлебаров пред Bloomberg TV Bulgaria
6 ное 2017 18:00, Екип на Bloomberg
81
Кога софиянци ще сменят автомобила с градски транспорт?
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

За разлика от останалите европейски столици, където основен източник на замърсяване на въздуха е автомобилният транспорт, в София имаме проблем и със замърсяването в следствие на отопляване на твърдо гориво. Това каза Ивайло Хлебаров, Екологично сдружение "За земята", е ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

Промените и действията на обществените институции по отношение на чистотата на въздуха в България се извършват предимно под напора на обществения натиск, като позитивното за Столична община е, че вече е приета програмата за качество на въздуха, макар и с две години и половина закъснение, подчерта събеседникът. "Тази програма, добра или лоша, все пак я има и тя за момента не дава решение в посока, в която наистина трябва да бъде".

"Докато на Запад държавите осъзнават проблема за замърсяването на въздуха, който е свързан преди всичко със здравето на хората, то тук сме с най-високите емисии, най-замърсената столица е София. Наскоро излязоха и последните данни за това каква е предполагаемата смъртност за 100 хил. човека от болести, причинявани от фините прахови частици - 188 души. На второ място е Полша - с 40% по-ниски стойности. Това не само трябва да ни тревожи, но и да ни фокусира в това къде да са мерките".

Политиките трябва да са насочени към развитие, а не само рехабилитация на градския транспорт и предоставяне на удобен, но и сравнително евтин транспорт. Това може да накара част от хората да слязат от автомобилите си.

Кога трябва да се въвеждат рестриктивни мерки?

Повече можете да видите на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


81
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
30
3
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ще сляза от тараляика когато Бат Бойко и другите властимащи слезат от бронираните лимузини и видят обичта на народа в очите им в претъпкания градски транспорт! На едни се правят коридори и зелена светлина да минават със 100 км/ч с бронирани лимизни а другитее тъпчем в старите автобуси! От къде накъде?
29
4
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Хайде стига с тези коли, ще паднете от власт и то жестоко!!! Защо се лъже и преиначава за замърсеността?? Днес два пъти минах през Орлов мост. Нямаше димяща кола, в огромната си част поддържани коли. И въздуха изобщо не беше лош! Бърза некой да въвежда забрани или да се плаща. Самата организация в града в трагична! Дондуков създава големи проблеми, още се мотаят, а някой мозък сложи пак павета.Шумни и несигурни при сняг и дъжд. Пейзанката Картофка не може да се справи в София.А онзи *** Крусев
28
3
 
38
 
! Отговори
Софиянец преди 6 години
Ще слеза от стария дизел когато билетчето стане безплатно както е в столицата на Естония! В крайна сметка съм готов за билетче от 20 стотинки да се съглася! При условие че сменям 3 автобуса и чакам по средно 25 мин няма как да тръгна с Адския транспорт!
27
1
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Навремето на седеразо-герберазите Кремиковци им беше виновно за замърсяването.Да, ама Кремиковци не работи от 10 години, а замърсяването в София се е увеличило поне десеторно от тогава.
26
2
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Когато видя Юрданка Фандупкова в метрото и Боко Тиквата в трамвая.Тогава и аз ще се кача на градския траспорт.До тогава ще си се возя на Аудито си.
25
4
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Поредният ментарджия който внушава, че колите са причината, за да се вдигнат таксите или данъците. Някой методично работи за да се приемат рестрикции или забрани. А проблема е, че СО не мие улиците, че не се контролират ромовете които горят гуми, *** и пластмаси. Освен това къщите в Бояна, Драгалевци, Симеоново, Княжево, Орландовци, махалите, се отопляват основно с въглища. Защо не се газифицира всичко това? Защото Картофелия иска пари, без значение как. Кръгът около нея крадат ужасно!!!!!
24
2
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
С градски транспорт пътувам 1 час, с лична кола 20 мин. Кажете ми как да го сменя? Не ме блъскат, не ми кашлят на главата и от към разход личната кола ми излиза под 30 лева на месец.
23
0
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ще стане, когато кметицата разбере, че до градския транспорт се ходи по тротоари, а не само по платвото. Когато с един билет можеш да се прекачваш в рамките на поне 45 минути. Когато накара "електората" да си плаща. Когато има спирки като в нормалните държави. Когато автобусите не са барутници ....
22
0
 
26
 
! Отговори
ПорЦелан преди 6 години
Аз пък гледам как *** горят кабели всяка вечер в района около Малашевци/Орландвци. Няма зима, няма лято - непрекъснато.
21
0
 
25
 
! Отговори
Факт преди 6 години
Когато започне отоплителният сезон, над 90% от замърсяването с фини прахови частици е от отоплението с твърдо гориво, а в най-студените дни този процент достига до над 95% и тогава замърсяването е над шест пъти над максимално допустимите норми.
20
6
 
20
 
! Отговори
До 17 преди 6 години
Ккавоправят пенсионерите ще разбереш когато и ти станеш пенсионер и някой като теб задава същите меко казано не особено умни въпроси. Примерно - тичат при синове и дъщери да гледат внуци през деня, за да може родителите да ходят на работа. Или друго - тичат по лекари, защото май не знаеш, че с възрастта болестите стават доста.
19
0
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
На практика, мини на Константин Величков при " Дворецът на децата" сутрин към шест и ще ти стане ясно за какво иде реч. Кюмбеата бълвт яко дим и не се диша.
18
22
 
10
 
! Отговори
rainbou1 преди 6 години
Живях година и 3 месеца в Брюксел, бил съм 17 пъти във Виена - градове с подобна големина и население на София. Няма такова чудо метрото да върви на 2 минути дори и в час пик. Всъщност предимството на софиянци е, че данъците са ниски и не се изисква паркомясто за автомобилите, както и в по-голямата си част София е свободна за паркиране. Иначе нямаше да излиза толкова евтино да си търкаляте возилата за 20 минути.
17
3
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
В София, в най-студените дни на заимата, когато замърсяването с ФПЧ е най-голямо, делът на двигателите на колите в това замърсяване е под половин процент, но въпреки това продължават да ни лъжат, че колите са основен замърсител в София. Рестриктивните мерки към колите са заради нещо друго - заради това, че Фандъкова и екипът й, не могат да се справят с организацията на движението и паркирането в София и под предлог, че се борят със замърсяването, Фандъкова се опитва да реши проблема с некадърнос
16
2
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
От спирка Константин Величков до спирка Сердика 1,60. Не, благодаря
15
3
 
37
 
! Отговори
Тука ли си-там стой преди 6 години
За замърсяването носи вина единствено и само градската управа!Когато всички на държавна хранилка оставят лъскавите лимузини,когато билета бъде намален,а не увеличен,когато "***" бъдат принудени да плащат,като всички останали,когато разписанието започне да се спазва и не се налага да чакаш в 21век 30-40 мин. на спирката...Има и още много причини,дълго е за изброяване.
14
5
 
26
 
! Отговори
ГФ преди 6 години
Метрото в София се обезсмисля от неадекватното си разписание. В час-пик трябва да е през 1-2 минути, а в останалото време - през 3-4. Иначе ти идва по-удобно, бързо и евтино да се придвижиш с колата си. Особено сега като започнат дъждовете и студовете.
13
6
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Мога да си го позволя! Няма да се кача на аският транспорт! Мръсен миризлив и кашлящ !!!!! Да не говорим, че билетите са много скъпи за качество на услугата. Всяка услуга струва, колкото е склонен да даде клиентът!
12
5
 
30
 
! Отговори
GHT преди 6 години
С колата с все задръстването ми е 20 минути и съм си на топло + със здрави обувки + никой не ми киха и кашля в лицето. Айде не на мене тия реклами на източноевропейския градски транспорт. На Запад знаем как е - не съм чакал метро повече от 2 мин и то извън час-пик, а в час-пик е буквално през една минута. Отделно от това не съм ходил 10 минути, за да стигна до спирка, че и по разбити тротоари. После дори и най-окъсаните хора не са си позволявали да кихат и кашлят без да си слагат ръка на устата.
11
0
 
13
 
! Отговори
Сиганин преди 6 години
Как кога бе ***?! - когато видят талпата да върти *** на бронирания велосипед - екологично а и полезно, че много се е оял и не му стават и костюми за двама!