Лед в ключалката: Как да отключим автомобила си през зимата?

Експерти твърдят, че тези действия помагат почти винаги
11 дек 2017 17:30,
49

Снимка: Automedia

Виж други галерии »

Замръзналата ключалка на автомобила е един от най-често срещаните проблеми през зимата. Съществуват редица способи за излизане от ситуацията, като част от тях са нестандартни, но вършат работа. Ето няколко съвета на експерти, които твърдят, че тези действия помагат почти винаги.

На първо място трябва да се провери дали наистина всички врати са замръзнали. Понякога в колата може да се влезе дори през багажника, като се стигне до шофьорското място и съответно се стартира двигателят.

Какво обаче да правим, когато нито една от вратите не се отваря?

При по-новите автомобили дръжките на вратите са покрити с пластмаса, а ключалка няма. Замръзването при тях е малко вероятно, но все пак, ако се случи, трябва да се свали пластмасовата обвивка на дръжката. При тези с ключалка решенията са различни. Ако ключът не влиза, значи вътре има лед, който трябва да бъде разтопен.

Някои пробват със запалването на хартийка, вкарана в ключалката, но това невинаги е успешен подход. По-добре е, ако живеете наблизо, да отидете до дома си, да напълните една кана (или чайник) с топла вода (не гореща) и да полеете около ключалката. В случая обаче има опасност да се изгорите, а и водата може да попадне в самия механизъм. И съответно след това отново да замръзне.

По-правилното решение в случая е чайникът да се използва за друго. Водата се налива в чаша и металната част на ключа се потапя в нея. Трябва да се има предвид, че съвременните автомобилни ключове са с вграден чип на охранителна система и затова пластмасовата им част не бива да се мокри. И преди да се постави ключът в ключалката, той трябва да бъде бързо подсушен, за да не попада водата вътре.

Мнозина се опитват да стоплят ключалката с топлина от своято тяло. Трудно би се получило, най-много да ви замръзнат ръцете. Духане в ключалката също е безмислено и няма да помогне. Работа обаче би свършил сешоар, стига да имате достатъчно дълъг кабел, с който той да стигне до автомобила. Нагряването с топъл въздух ще размрази ключалката, но трябва да се действа внимателно – струята трябва се насочва на кратки интервали и на ниска мощност. В противен случай се съсипва боята.

В интернет се продават и специални ключодържатели за размразяване. Цената им е съвсем достъпна – 5-10 евро, като те работят с две батерийки. След активирането "жилото" излиза от устройството и се пъха в ключалката за 10 секунди. Ключодържателят има и фенерче, така че е полезен и нощем. Проблемът му е, че батериите бързо свършват, което означава, че трябва да носите резервни, а и е сравнително голям и го прави неудобен за носене в джоба, където са ключовете на колата. Освен това, винаги има опасност от активиране на "жилото", когато не трябва.

Това устройство действително помага, но може и да ви нарани случайно. По-доброто решение в случая е използването на запалка. С нея нагрявате металния край на ключа и след това го пъхате в ключалката (операцията се повтаря 2-3 пъти). Отново трябва да се внимава с пластмасовата част на ключа, която ще се разтопи при съприкосновение с огъня.

Съществува и друг начин за размразяване, но той е доста сложно изпълним на практика. Ако близо до вас има друг автомобил с работещ двигател, от неговия аспух може да се прекара маркуч и изгорелите газове да се насочат към ключалката. Това почти сигурно ще помогне, но в случая сте прекалено зависими от много обстоятелства – друга кола и съответно - забавянето на нейния шофьор, който вероятно бърза за работа, както и начилието на достатъчно дълъг маркуч.

По-бързото решение е да поискате запалката от другия автомобил. Тя се загрява до червено и след това се доближава до ключалката за около 30 секунди. Трябва обаче да се внимава, защото може да си изгорите пръстите и да повредите покритието на самата ключалка.

Как стои въпросът със специализираните средства? Едно от най-известните от тях е WD-40, което ще свърши работа. Тук може да има проблем с неговата дюза, която рано или късно ще престане да работи. И тогава впръскването на течността в ключалката ще се окаже невъзможно.

По-разумният избор е да имате под ръка химически размразител, тоест тубичка със спиртосъдържаща течност. Този "течен ключ" е доста по-удобен за използване – махате капачката, поставяте го в ключалката и с едно натискане вкарвате течността. След около 10 секунди можете да използвате ключа и вратата най-вероятно ще се отвори.

Разбира се, всичко това са само част от способите за решаването на проблема със замръзналите ключалки. Но в повечето случаи те ще помогнат, когато температурите са под нулата, а автомобилът е покрит със сняг и лед.

Повече подобни новини четете в Automedia

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


49
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
46
1
 
3
 
! Отговори
Само питам преди 6 години
Никъде не видях пикаещ мъж върху ключа, а този вариант трябва да е маркиран със зелено хиксче. Урината ще затопли ключа . Пикаенето върху бравата на колата сигурно ще е зачеркнато с червено хиксче.
45
0
 
4
 
! Отговори
Читател преди 6 години
Това материалче е копирано със съкращения от руското автомобилно списание "За рулем"zr.ru Няма лошо, но трябва да се цитира първоизточника, иначе излиза, че дописничката Вельова е крадец, каквато всъщност тя си е . Даже снимката е същата, както в руската статия !
44
1
 
6
 
! Отговори
До Шматка преди 6 години
И аз пробвах,ама ми залепна пикалото. ***.
43
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ще пикаеш на ключалката ако си млад.Ако си стар откъде налягане за струя?Капе като от протекъл кран.
42
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Почти всички автомобили имат дистанционно отключване. Така че тези игрички с нагряването са много недъгави. На мойта мазда нямам ключалки и се отваря само с дистанционото. Но има случаи когато гумените уплътнители на вратите са замръзнали. Тогава единственият начин за отваряне поне на шофьорската врата е топла вода с която размръзваме вратата покраищата на уплътнениета. А за да не замръзват уплътнениета на вратите се намазват с химическо средство против замръзване.
41
4
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
кой морон ги е писал тези неща..ще да е от ГЕРБ
40
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Вземате Смартфона, пускате фенерчети и светвате в ключалката и .... О чудо светлината топи леда !!!!
39
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До ФаскинАко си мъж да пикаеш на ключалката е лесно. Искам да видя как някоя кифла или някоя 50 годишна лелка си сваля десетте килограма дрехи (на -15), вдига единия крак и се опитва да уцели ключалката със струята.....
38
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Малий.....Не видях как се размразява с чук и длето, как се отваря вратата с брадва и как се размразява с огнехвъргачка.Вие сериозно ли давате съвети да се ползва СЕШОАР????? или МАРКУЧ С ИЗГОРЕЛИ ГАЗОВЕ???? Половината ви съвети или ще почупят колата, или ще повредят ключа/ключалката. И даже не правите разлика между замръзнала ключалка и замръзнал механизъм на врата (старите голфове и пасати ги имат тоя проблем). Тогава само влизане през багажника помага.....
37
0
 
8
 
! Отговори
шофер преди 6 години
Чишшшш в ключалката и готово!
36
0
 
18
 
! Отговори
Фаскин преди 6 години
Ми пикаиш и готово, в казарма не сте ли одили ве, калмуци?
35
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Най-добре действа поливане с топла вода.И какво като оставало вода вътре?Че нали ледът вътре си е замръзнала вода?
34
0
 
6
 
! Отговори
шматка преди 6 години
До 33Ти по чуждо не ходиш ли.
33
6
 
9
 
! Отговори
Бобчо преди 6 години
Какви коли карате, бре? Кой си отключва колата с ключа? Дистанционно нямате ли? Иначе уплътненията се мажат със препарат да отблъсква водата и всичко е ок.
32
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Гаражът ми е вътрешен,35кв.м с автоматична врата с изолация и когато паля колата ,винаги е над 10 градуса..
31
2
 
13
 
! Отговори
тодор преди 6 години
Имах Рено. Замръзват ли му вратите и да размразиш ключалката - все тая! Важна е профилактиката. Слага се предварително течен парафин по уплатнителите и със спринцовка във всички ключалки. Накрая се сдобих с друга кола, на която вратите винаги се отварят.
30
9
 
7
 
! Отговори
no problem at all преди 6 години
аз със моята Хонда Сивик 2002-ра нямах никакъв проблем тази година януари месец когато беше верно тука в Драгалевци -22 градуса, цъкам копчето централното се отваря,бях намазал уплатненията със течен парафин,врата се отвори без проблем все едно е пролет...и дизелчето запали от вторият път но е сипано гориво Shell V-Power diesel ;)
29
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Забавно е обаче как кварталните коцкари, които зима през живота си на са виждали, седнали да се надлъгват кой как размразявал и да дават акъл за нещо, което, ама никога няма да преживеят. Първи на акъл, ама и първи по бедност. Да си направи човек изводите колко струва този акъл. Тотална нула. Зима и -30 с виелица у нас на малко места ще видите. Четете какво се прави и не давайте мaлоумните си балкански съвети. Знам ги колко струват- отразяват се кристално в заплатата ви. Нула, както казахме.
28
0
 
24
 
! Отговори
Стига бе.. преди 6 години
Е това кърти мифки - "от неговия аспух може да се прекара маркуч и изгорелите газове да се насочат към ключалката"
27
0
 
16
 
! Отговори
дядови преди 6 години
Аман от откачалки ! На безлюдно място съвета с напикаването е най-бърз и добър ! Но повечето съвети са реклами на глупави аксесоари ! Спирт, ракия, антифриз това са средствата за размразяване без повреда на колата !