Албания спира колите втора ръка. България – кога?

Не е задължително една страна да е богата, за да обновява автопарка си
19 мар 2018 18:50, Екип на Bloomberg
89
Албания спира колите втора ръка. България – кога?
Снимка: Bloomberg

С оглед на новината, че Албания, страна, доста по-бедна от нас, забранява вноса на автомобили на възраст от над 10 години и предприема пакет от мерки, за да насърчи покупката на нови коли, можем да кажем, че предприемането на подобни инициативи за обновяване на автопарка не е въпрос на национално богатство. Става въпрос за желание, за зрялост на управляващите, на властта, както и за способността и желанието им да разпознаят проблема.

Това коментира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria автомобилният експерт Калоян Желев.

В Албания, посочи гостът в студиото, процесът се разглежда като двустранен.

„Единият елемент е забраната за внос на стари автомобили, другият е въвеждането на мерки за стимулиране не покупката на нови коли.“

Един такъв пакет от стимули може да е по модел, широко използван на в редица европейски страни.

„Те въвеждат както преки данъчни, така и преки фискални стимули за закупуване на нови автомобили. От една страна преки бонуси, насърчаващи закупуването на определен видове автомобили, които обслужват дадена национална или наднационална политика – например насърчаване на нисковъглеродните задвижващи системи, както и преки субсидии като замяната на стари автомобили за нови“, обобщи Желев.

В разговора бе акцентирано и върху редица други важни теми от автомобилната сфера.

Ще залеят ли германските дизели Източна Европа, в това число и България, с оглед все по-строгите правила във Федералната република?

Как ще се отразят новите американски мита на автоиндустрията?

Вижте повече във видеото

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


89
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
8
 
18
 
! Отговори
Хм преди 6 години
Не бих казал,че Албания е по-бедна от нас!А с оглед на демографската структура ще ни изпревари в скоро време!
16
1
 
25
 
! Отговори
sofeto преди 6 години
"Това коментира в ефира на Блоомберг ТВ България автомобилният експерт Калоян Желев." Тоя Желев е токова експерт колкото е ***! В EC nikoj ne може да ти забрани да притежаваш нещо което не е забранено със закон от всичките страни членки. ***-експерт ще дава пример с Албания.
15
18
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Аз ще си купя нова Дачия или Лада за 20хил.лв и никога повече няма стара кола 15г. , имах парите но беше страх да купя нова щото току що бях взел книжка.. Сега умирам от яд всеки месец давам по 200-300лв. за ремонт..
14
2
 
23
 
! Отговори
Факт преди 6 години
Това вече е правено в други държави и навсякъде резултатът е един и същ - още по-голямо остаряване на автопарка. Вместо човек с 25 годишна кола да си я смени с 15 годишна, в Албания ще си карат старите коли, докато е възможно.
13
4
 
13
 
! Отговори
Факт преди 6 години
Поне половината потребители в България могат да си купят нова кола с първоначална вноска 5-6 хил. и месечна 200лв.Обаче въпросът е дали им върши работа такъв бръмбазък!?Щото ако ти трябва семейно комби,а можеш да си позволиш нова двувратка....
12
4
 
16
 
! Отговори
Койчо преди 6 години
Аз пък съм се чудил защо богатите карат по-нови коли от бедните. Но не е заради парите, да знаете.
11
3
 
7
 
! Отговори
До 18 преди 6 години
Това само ли го измисли бе ***
10
9
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
От много време е очевадно че бай *** начело с Баце е най-западналата държава в Европа и се равнява с най-изостаналите страни от третият свят.Но така си го пожелаха *** които са с интелект на магаре.
9
7
 
7
 
! Отговори
Паметлив преди 6 години
До ПаметливОбщоизвестно е,че стар модел бензинов автомобил оборудван с РАБОТЕЩ катализатор отделя минимално повече вредни емисии спрямо такъв отговарящ на най-новите стандарти.А при работа на пропан/метан направо няма проблем!При дизелите е коренно различно-старите замърсяват десетки пъти повече.Какво следва-бензиновите малолитражки остават за бедните,а модерните дизели и големи бензинови -за богатите.Впрочем един нов катализатор вече е достъпен за всеки!
8
3
 
9
 
! Отговори
Паметлив преди 6 години
Цялостната политика на държавата по въпроса е насочена към събиране на максимални приходи,а не към решаване на проблемите!Има достатъчно прости и лесни решения,които ще дадат голям ефект,но се пренебрегват заради други сложни и трудно осъществими,които работят в Западна Европа,но не и тук!Естествено,пречка N1 е тоталната бедност в България и налагането на нови автомобили ще има дискриминационен характер!Обаче това може да се преодолее!следва продължение
7
13
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Албания е била по-подна от ***? Хахаха
6
18
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
мога да си купя чисто нова кола Лада , Датчия или Ренде ,,, Ама културата в България е такава , че ще ме питат луд ли съм , ще дават ъкъл да съм си купил старо БМВ или Мерцедес , Ауди
5
18
 
13
 
! Отговори
анти-сноб преди 6 години
За какво са ви тези коли,да показвате соц статус и да ви гледат съседите ли? Аз си махнах бараката преди време и разходите ми паднаха с 400 лв на месец, и здравословно съм по-добре!
4
11
 
6
 
! Отговори
Burzum преди 6 години
При петия мандат на Слънцето !
3
2
 
14
 
! Отговори
Ами.. преди 6 години
Т.е когато няма заплата х-стотин лева, а хиляди лева месечно. Тогава или ще спестим или ще купуваме даже на лизинг както в по-северозападните страни-тогава...
2
2
 
30
 
! Отговори
ММ преди 6 години
Това лесно може да стане. Вдигат заплатите на хората и те сами ще се ориентират към закупуването на нови коли.
1
3
 
43
 
! Отговори
Кога ли? преди 6 години
Ами когато ще бъдем в състояние да си купуваме само нови коли, без да обричаме семействата си на зверски икономии с цел да спестим за чисто нов автомобил.Кой не би желал да си купува само новички возила?