Каним автобранша на Европа в индустриалните ни зони

България е ключов играч в автоиндустрията, смятат в сектора
25
Каним автобранша на Европа в индустриалните ни зони
Снимка: НКИЗ

България предлага на автомобилния бранш на Европа да инвестира в българските държавни индустриални зони. Предложението е било отправено пред водещи представители на сектора по време на  второто издание  Automotive Leaders Summit Europe във Виена миналата седмица.

Форумът се проведе с партньорството на "Национална компания индустриални зони" и Automotive Cluster Bulgaria и в него участваха мениджъри на някои от най-големите компании в автомобилния сектор. Участници в лидерската среща посочили България като ключов играч в производството на компоненти за автоиндустрията.

Позитивната динамика на глобалната икономика, рискът от протекционистични мерки, налагани от трети страни, както и навлизането на информационните технологии са основните фактори, които ще влияят на развитието на сектора у нас, обяснил пред форума зам.-министърът на икономиката Лъчезар Борисов.

Още по темата

В рамките на събитието са били проведени индивидуални срещи с водещи компании за обсъждане на конкретни възможности за бизнес и инвестиции в България. Българската делегация е обсъдила с представители на LKW Walter и Robert Bosch AG потенциала на България в сферата на логистиката и транспорта, както и изграждането на R&D центрове за автомобилната индустрия.

От LKW Walter вече работят по изграждането на интермодални терминали в България във Видин, а при успех, ще разширят проекта в други градове, съобщиха от НКИЗ.

Изпълнителният директор на "Национална компания индустриални зони" Антоанета Барес предложила и конкретни възможности за изграждането на интермодални терминали на подходящи терени в Икономическа зона София-Божурище и в "Свободна зона Свиленград". Според Барес изграждането на подобни терминали на територията на индустриалните зони или в близост до тях би било изключително подходящо с оглед на възможността за създаването на вериги от доставчици от автомобилния сектор, които да са си взаимополезни.

В държавните индустриални зони вече оперират или предстои скоро да започнат работа водещи световни производители от автоиндустрията, в ход са и мащабни логистични проекти, които гарантират реални потребители на бъдещи интермодални терминали, информираха още от държавната компания.

Автомобилният сектор в България бележи положителен тренд – около 170 компании, произвеждащи части и системи за основните автомобилни производители, създават 4% от БВП и генерират заетост за над 40 000 души, съобщиха още от НКИЗ.

Проекти на стойност 800 млн. лв., създаващи близо 13 000 работни места, са сертифицирани по Закона за насърчаване на инвестициите и подкрепени от Министерството на икономиката.

Автомобилният сектор в България бележи положителен тренд – около 170 компании, произвеждащи части и системи за основните автомобилни производители, създават 4% от БВП и генерират заетост за над 40 000 души, съобщиха още от НКИЗ.

Проекти на стойност 800 млн. лв., създаващи близо 13 000 работни места, са сертифицирани по Закона за насърчаване на инвестициите и подкрепени от Министерството на икономиката.


25
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
23
0
 
1
 
! Отговори
lubka i marin преди 8 месеца
11 godina avtoinduistria 4ehia.
22
2
 
4
 
! Отговори
От автобранша преди 8 месеца
Отказваме да дойдем.
21
1
 
5
 
! Отговори
българина преди 8 месеца
стига викахте такива дето плащат за за сглобка 700 лв, искаме райзвойните центрове или част от тях, герб изобщо си нямат представа как се управлява държава
20
0
 
4
 
! Отговори
комисионер преди 8 месеца
Смъкнете комисионните ...
19
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
С какво ги каните тия автомобилни производители? С кадърна работна ръка? Щото евтината работна ръка вече трябва и да е кадърна. Или може би с новите пътища, модерният ЖП транспорт, плавателните реки, пристанищата с голям капацитет или с газо и петроло проводите.
Най-скъпото нещо за една фирма е ЛОГИСТИКАТА и ако нямаш изградени транспортни връзки и локални пазари всяка една фирма ще предпочете да плаща по-скъп труд и по-високи данъци но да не се занимава с транспорт!
За корупцията да не говори
18
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Помислих,че са събрали Еърбъс, Бойнг,Локхиид Мартин,Дженеръл Електрик Авиейшън,Сафран,Рейтиън,Бае Системс,Леонардо, Ролс-Ройс, но съм се объркал.
17
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
До 943849865

Стига глупости с тез кадри наготово,бе!Ще се научите да правите както на запад,там си обучават кадрите постепенно,ще се научите да влагате време в обучение!
Да не говорим пък колко българи са си намерили работа без квалификация и език на запад и са се научили с времето,вие искате все наготово и все някой ви пречи,аман!
16
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
В Тайланд няма нито един затворен автомобилен завод от 1960 година насам.Концерните които произвеждат там са BMW,DAIHATSU,FORD,HONDA,ISUZU,MAZDA,MERCEDES-BENZ,MG,MITSUBISHI, NISSAN,TATA,THAI RING, TOYOTA, VERA,VOLVO,VOLKSWAGEN,YONTRAKIT. Кажете сега колко сте смотани?
15
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Да инвестират в по-бедните райони,така хем населението ще има препитание и ще се задържи,хем заплатите не са толкова високи като в София,така ще си бъдат взаимно полезни.
14
1
 
8
 
! Отговори
aa1830 преди 8 месеца
Голям ключов играч е България - не се сглобява нито един автомобил (с изключение на китайксите, които само ние си ги караме) За кратко сравнение с другите ключови играчи - Унгария има завод на Ауди, Мерцедес, Опел, Сузуки. Чехия - Шкода, Тойота. Полша - Тойота, Фолксваген. Румъния - Дачия, Рено. В Словакия пак се сглобяваха някакви....изобщо големи сме много!
13
2
 
1
 
! Отговори
транзитна зона преди 8 месеца
Не е вярно KFC ta знам за българин без грам испански език който забегна в Испания и там е поработил на поточна линия за перални , ама за малко щото в строителството тогава плащаха повече отколкото във фабриката за перални .
12
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Чикън кадрите се създават.Няма сериозен бизнес в който хващат работника за яката и го слагат на поточната линия.Винаги има предварително обучение за спецификата на работата която ще се извършва.
11
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Като знаят какво се случи с заводите за транспортни и строителни машини в Баховица,Червен Бряг,Ловеч, Ботевград,Шумен,Луковит,Пловдив,Асеновград,София,Кнежа,Луковит,Мизия,Брезник,Трън,Лом,Плевен няма да дойдат без солидни държавни дотации.
10
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
:))))))))))
Даже с едно свлачище не могат да се справят!!!!!
Тръгнали да канят ?!?
Ако нещата са нормални ,никой няма да чака Покана !!!
Кой бяга от хубавото ?!?
Собствения си Народ не могат да задържат ,тръгнали да “канят “:))))
9
0
 
6
 
! Отговори
СА преди 8 месеца
До Чикън

Взе ми думите от устата!Точно така е,а сега ревтунат като вдовици за ...!!
8
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Какъв автобранш,беееее.Те и тия,които бяха вече избягаха,но ние се надяваме на други.Блажени са вярващите.
7
0
 
31
 
! Отговори
Чикън преди 8 месеца
До 943849865

Няма кадри, да. Кадрите ги изгониха същите тези работодатели. Сега реват, че няма кадри. Вадят пари, ама след дъжд качулка. Ниските възнаграждения се връщат като бумеранг при тия фирми. Важното е, че шефа да купи на сина си джип за 150 000 за бала, но за инвестиции в хора и стимули за качествена работа - пари няма.
6
2
 
9
 
! Отговори
транзитна зона преди 8 месеца
На пералнята ми стикера пише , че е сглобена в Полша .......
5
0
 
16
 
! Отговори
Автобранша преди 8 месеца
т.е. всички вредни и опасни за здравето, и най- ниско платени производства на автомобилни части.
4
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
В Меркелът на балканите ни е надеждата.