Бъдещето на автомобилния бизнес - наемите, а не покупките на коли

Да смяташ Източна Европа за втора класа е грешка, казва Ален Висер
8 апр 2018 12:05,
58
Бъдещето на автомобилния бизнес - наемите, а не покупките на коли
Снимка: Reuters

На 26 март 2018 г. автомобилните марки в Европа станаха с една повече, след като Lynk & Co представи официално бизнес модела си за Стария континент. Марката, която е 70% собственост на китайския гигант Geely и 30% на Volvo, ще произвежда първите си европейски модели в завода на шведите в Гент, Белгия, на същата поточна линия като Volvo XC40.

Но дистрибуцията им ще е съвсем различна. Lynk & Co очаква повечето ѝ клиенти да не купуват колите си, а да ги наемат с абонаментен план. Всички модели ще са снабдени с автоматичен бутон за споделяне, така че някой друг да може да ползва колата ви, докато сте на работа например (разбира се, срещу заплащане). Освен това Lynk няма да има своя собствена дилърска мрежа, а само верига имиджови магазини в градските центрове, молове и т. н.

Предаването на Bulgaria ON AIR - "Колела", дискутира този нов бизнес модел с неговия главен идеолог - Ален Висер, вицепрезидент по маркетинга на Geely и Lynk & Co. Преди това заемал същите позиции във Volvo, Chevrolet и Opel, роденият в Белгия Висер попада в две поредни години сред 10-те най-влиятелни маркетинг шефове в света в класацията на Forbes.

Висер коментира парадокса, че споделянето – сърцевината на новия бизнес модел, се противопоставя на активната продажба на автомобили, което де факто значи, че новата компания работи, за да намали продажбите на автомобили.

"Може би звучи странно, но е факт. Разбира се, ние не сме благотворителна организация и искаме да правим пари. Но няма да ги правим, като продаваме колкото се може повече коли. Вместо това искаме да продаваме бизнес модела си, нашата концепция за мобилност, която е за абонамент вместо покупка. И действително искаме да намалим броя на колите по улиците, като предложим споделяне".

Новият бизнес модел предвижда по-голямата част от приходите да идва не от продажби, а от абонаменти.

"Бизнес планът ни предвижда те да са над половината от всички приходи. Остатъкът ще е разделен между отдаване под наем, лизинг и класически продажби", пояснява мениджърът.

"За нас споделянето е само част от уравнението, пък и не знаем в каква посока ще се развие то. За момента делът на споделените автомобили по света е много нисък. Ние вярваме, че той ще се развие много бързо - щом хората са склонни да споделят домовете си, споделянето и на колата ще е само още една малка стъпка. Даже бих казал, че по-логично би било да е обратното. Даваме си сметка, че не сме първите в тази област. И не вярваме, че споделянето е революцията в нашия бизнес модел. То е възможност, вградена в колите ни, което е наистина новост. Но истинската революция са абонаментите, а не споделянето", пояснява още автомобилният експерт.

Цялото интервю на Ален Висер четете тук

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


58
Още по темата: автомобили
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
28
6
 
9
 
! Отговори
МРЗ 1000 лв. преди 6 години
Виждам, че до няколко години ще се смени моделът на собственост на колите. В момента плащаш 100% от моментната стойност на колата, а повечето я ползваме 10% от времето. Останалото време стои по паркинги и старее. С масовото навлизане на автономните електромобили ще наемаме кола през апликация: понякога ни трябва голяма комфортна кола за дълго пътуване/ за повече хора, а друг път само за 5-10 км да отидем до работа или до магазина.
27
2
 
9
 
! Отговори
Сп??нс преди 6 години
Напоследък кола с дългосрочен наем 4-5 години е по-изгодно от закупуването . Сеат "Ibiza" са 180?/месец , а да я купиш са над 250. И аз ако сметна колко ми е струвала моята кола за 10 год. :цена +масла, гуми , данък, застраховка , прегледи някой ремонт и вече имам една стара кола която не можеш да й вземеш повече от 2000? ... Направо си е за предпочитане
26
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
"Не ми обяснявайте колко велика била идеята, защото не е"НЕ ми обеснявайте нещо, защото съм си решил, че съм прав, а и съм много бавне, че да схвана ...
25
4
 
4
 
! Отговори
От Паляка преди 6 години
Виж, пич, разбирам, че си стар и ти е трудно да осъзнаваш новите неща, така че ти прощавам. До 27 - Системата не те лишава от нищо. АКо желаеш, пак можеш да си купиш автомобила, без да си на абонамента вноска.
24
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Реалист 6Нова кола среден клас 100 000 лева ? Ок, ако BMW 5 и Mercedes-Benz E за "среден" клас кола, става номера.
23
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Нещо, което ме лишава от собственост в името на общото благо... Не мога да се сетя на коя система ми напомня това. Може би някой заклет демократ ще ми подскаже.
22
1
 
5
 
! Отговори
до 25 преди 6 години
Аз ли съм откачен бе ***? Ако си магистрална труженичка по душа, значи идеята със сигурност ти харесва.
21
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимен 24Хън мрън ... Параноид откачен.
20
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Качваш се в една таква кола и не знаеш предния от какво е болен или каква гадост е решил да ти причини. Не ми обяснявайте колко велика била идеята, защото не е. Едно от нещата които свързват човека с колата е собствеността и възможността за персонализиране и да правиш каквото си искаш по и със нея.
19
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
"Но дистрибуцията им ще е съвсем различна. Lynk & Co очаква повечето ѝ клиенти да не купуват колите си, а да ги наемат с абонаментен план."Време е да се появи някой бот да ни обяснява как това било "прогрес" и колко сме "тесногръди" че не прегръщаме поредната малoyмна идея.
18
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До GogoДопада ти щото сигурно си ерген.Нека само две семейства с деца да споделят една кола ,та да видим колко време ще продължи орташката им дейност.
17
5
 
3
 
! Отговори
Росен Ангелов преди 6 години
ко цъкаш минус бе ***. айде върви си вземи нова кола за 20 000 евра и я търкаляй по 10 000 км на година. абе направо вземи нещо за 50 000 евро и си го карай по 20 000 км
16
6
 
7
 
! Отговори
Gogo преди 6 години
Това е модел, който ми допада. Няма да се притесняваш за типа кола който ти трабва или за парк-място, сервизи и т.н. Дано има повече привърженици. Не говоря за БГ, а по-развитите страни. За съжаление БГ е далече от него. Поздрави от Мюнхен
15
5
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Защо ли старите хора са казали че орташкото и кучетата не го искат? Много интересно какво очакват от такава идея? Кола под наем това ми звучи като жена под наем! Всеки клати и бега! Различни водачи различно шофиране и после като се разпадне автомобила а той ще се разпадне за нула време щото всеки ще го цеди до спукване. Не е като да си е лично твой и да си го коткаш! Тази идея не ми звучи много актуална и по специално за тук в източната част на европата.
14
3
 
2
 
! Отговори
красив преди 6 години
Значи ще му накихам 14000 за 3 год и ще я върна с 60 000км. Аха
13
4
 
5
 
! Отговори
Солю преди 6 години
Нови коли вземат само фирми и пенсионери над 70. Другото си е набутвация. Тук говорите за лизинг, а пише за car sharing
12
4
 
3
 
! Отговори
Росен Ангелов преди 6 години
Че тва са 14000 евро за 3 те години. Аз си взех опел на 10г на 115000 км за 3000 и правя по 15000 на година. Ако ще караш по 10000 20000 км на година нова кола ......
11
1
 
9
 
! Отговори
Факт! преди 6 години
До АнонименА наеш ли що се прави това що не можеш да караш нова кола.Щото нямаш доходи а що нямаш щото храниш ***.галите от Африка "бежанци" гнусни подхора.Ето затова!Там отиват и данъците ти!За тези *** които искали.Тези помиари искали на кой му пука кво искат!
10
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Не е като да имаш собствена кола. Семейната ни кола след като жена ми е карала винаги ми се струва различна като поведение. Може да е самовнушение, но не лъжа.
9
3
 
5
 
! Отговори
Факт! преди 6 години
До cazzo duroАхам и у Фрнация е същото.Ама що не казваш че имаш граница на пробега който можеш да изминеш примерно до 10 000км на година или за целият срок и тн.