Краят на дизела наближава? Българинът все още го харесва!

Само на 3 пазара в Европа колите с такова гориво са по-популярни
133
Краят на дизела наближава? Българинът все още го харесва!
Снимка: Reuters

Продажбите на дизелови двигатели в Европа продължават да падат, като през първото тримесечие на 2018 г. разликата със същия период на 2017 г. е 17%.

Според експерти, дизеловият икономически модел е напълно изчерпан и отстъпва място на електрическия и хибриден транспорт. Какво обаче показва стастистиката?

Изследване на френската маркетингова агенция AAA Data показва, че през периода 1999-2007 г. броят на продадените дизелови коли в Европа расте стабилно. Максималният резултат е постигнат през 2011 г., когато 55,7% от продадените на континента нови автомобили са били дизелови. След това идва спад, който според експертите се дължи на активното развитие на хибридите и електромобилите.

Особено показателни за това са резултатите в Норвегия, където екологияга е от ключово значение. Докато дизелите все още имат статут на "зелени" мотори, техният брой стабилно расте. През 2000 г. в Норвегия колите с този тип гориво са под 10%, но през 2007 г. достигат 74,7%. С развитието на пазара на още по-екологичните хибриди и електромобили популярността на дизелите рязко спада и в момента е един от най-ниските в Европа – 22,7%. А електромобилите вече са над 50%.

Последните данни обаче не сочат категорична връзка между увеличаване на продажбите на електрически модели и хибриди и спадането на търсенето на дизели. За първите 3 месеца на 2018 г. най-сериозен ръст записват бензиновите модели – с 300 000 до 2,3 млн. бройки, което е 55,5% от пазара. При дизела продажбите за същия период са 1,5 млн. бройки (39,7% от пазара, спад със 17%).

Само на три пазара в Европа дизелите продължават да са по-популярни, като един от тях е българският. У нас за първото тримесечие са продадени 4810 нови дизелови коли срещу 4546 бензинови. Другите два са Италия, където разликата е почти два пъти – 316 317 дизел срещу 189 768 бензин, и Португалия – 34 138 дизела срещу 25 314 бензин.

Що се касае до резултатите на автомобили с електрическо задвижване (електромобили и плъг-ин хириди), техният общ брой за първото тримесечие е 271 122. Това е едва 6,5% от пазара, като най-малко е търсенето в Словакия, Словения и България. Според статистиката на AAA Data у нас са продадени общо 55 такива коли.

Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


133
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
85
3
 
5
 
! Отговори
Шофьор преди 5 години
До АнонименЧовек стига плещи глупости. Колите проектирани за метан не ползват резервоари тип бойлер в багажника! Това, че в БГ всичките метанови коли са основно "направи си сам" не означава, че по света е така. Има начини да се направят метановите коли много сигурни и това ще стане много по-лесно отколкото да направиш електричките икономични.В Швеция Автобусите на някои градове са фабрично метанови и не може да кажеш къде са им резервоарите..явно са глупави завалийките...... не са те питали :D
84
3
 
8
 
! Отговори
Инжинер преди 5 години
До Анонимен. Човекът може да е направил една правописна грешка, но ти говориш ОГРОМНИ глупости. Магарето, конят и Ти произвеждате метан, който е парников газ! Колите с вградени метанови резервоари отдавна ползват "пчелна пита" и не могат да предизвикат експлозивно изпускане на газ при нарушена цялост на резервоара. Карам метанова кола и резервоара е вграден в пода и не скапва задните амортисьори. Да сравняваш метанови уредби тип - "направи си сам" със серийно проектирани автомобили еее
83
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В момента още може да си поръчаш кола Тойота с дизелов двигател 1.4 D4D , само този двигател мисля че остана. Хибридите са си една измама , нека собствениците им си кажат. Ще ми е интересно след като си замине батерията и е за смяна с нова, дали ще изкарат едни пари колкото им струва в момента колата или дори и повече . Тогава нещата ще цъфнат .
82
8
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Е как нема да го харесва - сума народ кара с безакцизна / с неясен произход/ нафта - току се мяркат туби в багажниците и някой налива на паркинга пред блока в резервоара - то работата е повече от ясна.....Ами ще го харесват - кой знае с каква отстъпка я вземат тая нафта...Може и 100% да им идва отстъпката
81
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 1. аВтомобил, не аФтомобил 2. екологично чист транспорт - кон, магаре, катър и сродните им за яздене, всичко друго е *** пропаганда 3. не рекламират метановите, защото ако стане пробив ще направиш кратер от няколко метра, а ти ще си на път за луната, под формата на прах... неслучайно резервоарът на метана тежи така, че задните ти амортисьори молят за милост, а стените му са... няма да задълбавам
80
3
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Хора разберете веднъж за винаги, че елетроавтомобилите НЕ СА екологично чисти! Просто местят замърсяването от едно място на друго. Замърсяването, което предизвиква производството на акумулаторите на един ел. афтомобил е колкото да минеш 300К километра с конвенционална кола! Истински екологични коли са метановите и ползват възобновяемо гориво, което може да се произвежда с лекота дори от ***, но никой не ги рекламира да се чуди човек защо ли.......
79
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
пълни глупости... нищо общо с екологията, въпрос на лоби и интереси... у нас официално са 55, чудно защо ли... направете справка за приходите, а и със смешния пробег на повечето електрички малко преди пловдив трябва да сляза да я бутам...
78
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Стоян Димитров като ти гледам правописа, или си японец, или трудно си прескочил 8 клас.... та общо взето си източник на изключително ненадеждна информация... хайде със здраве
77
2
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Доказано е, че ако му нас има 2.5 милиона електрички, за зареждането им ще трябва нова АЕЦ. И какво ще стане, едно зареждане ще стане по-скъпо от зареждане с дизел или бензин. У нас нищо не се прави в интерес на обикновения човек, всичко е с една цел, да се краде и краде безмилостно! Всеки който се явява като борец за чист въздух, среда, за промени тук и там е изпратен от група интересчии, които точат зъби за поредната тлъста печалба. Някой от тези да се бори за висок стандарт и образование?
76
3
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Колко години се налага и развива дизела, над 100. И с какво ще се замени, с електрически кораби, самолети, тирове, тежки строителни машини, агрегати и още на дизел? Или такива със слънчеви батерии ли? Някой много бърза да отписва дори и забранява дизела. Хайде да го видим колко ще преживее? Огромните нефтопреработващи фирми от САЩ и света, няма да печелят ли? На тези които им се иска да има само елколи ще се стъжни. Защо не се каже, колко замърсява производството на една такава батерия?
75
0
 
15
 
! Отговори
Joko преди 5 години
Предстои нов ренесанс на дизеловите двигатели. Със сигурност петролодобиващите компании ще инвестират в неговото развитие и няма да изпуснат кокала. Някой представя ли си, че в близко време тировете, а и не само те ще бъдат наел. енергия ?
74
2
 
20
 
! Отговори
123 преди 5 години
Сега карам дизел, а преди карах бензинка на газ. Не смятам да се връщам към бензина. Пак дизел ще си взема. А за газ не искам и да чувам. Хибридите се доказа отдавна, че не са по екологични. А и да не ми говорят за екология, когато от джагалската ***'ала въздухът, който излиза се вижда буквално.
73
5
 
3
 
! Отговори
Отговор преди 5 години
До Анонимен 72 Уважаеми , темата е за дизеловите двигатели , не за БАЦЕ.Явно много те влудява Борисов.
72
1
 
16
 
! Отговори
Така е преди 5 години
Информацията за преждевременната смърт на дизела е силно преувеличена.Няма ел. камиони , земекопна техника , кораби и др.Ще му се радваме още дълги години. ЕЛ. колите само за града.Гориво има за още 300 г.
71
1
 
18
 
! Отговори
Баи мангал преди 5 години
Нищо не наближава.Едни политици просто се правят на загрижени за екологията.Като са толкова загрижени за екологията общините защо не садят дървета?Толкова ли е скъпо и трудно?А междо другото из България все още се движат двутактови трабанчита и варбурзи.
70
0
 
1
 
! Отговори
Коко преди 5 години
До Стоян ДимитровИма количества при дилърите. Те са продавачите, а не концернът Toyota.
69
4
 
12
 
! Отговори
Стоян Димитров преди 5 години
През последните години, някой автомобилни производители, например Тойота, въобще не произвежда дизелови автомобили. Как можеш да си купиш нещо което не се произвежда?
68
2
 
2
 
! Отговори
Танте преди 5 години
отива в Кремъл при Световната Бензиностанция която ежедневно променя облика и дизайна на Европа и на Света! Да и пожелаем успех при Срещата!
67
6
 
8
 
! Отговори
тди преди 5 години
Супер икономичен тди си взех и ми дреме. 6/100 баш в центъра на София.
66
10
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Това няма да стане близките сто години даже Тесла го призна има още много да купувате газ и нефт тя в принцип и Америка за това води толкова войни навсякьде и умира от яд ,че Русия става все по силна и силна там има най много нефт газ злато рубини алмази за Арктика не говоря там са сьсредоточени мале мале колко от световните запаси . Като смениш батерията на Тесла и оставаш без *** утилизация ала бала та така