Колата на българина: Дизел втора употреба, често над 20 г.

Статистиката: На 1000 души се падат по 450 автомобила
Обновена: 28 юли 2018 07:32 | 27 юли 2018 19:13, Красимир Ангелов
220
Колата на българина: Дизел втора употреба, често над 20 г.
Снимка: Reuters

Българите масово карат коли втора употреба, близо половината от автопарка у нас е на възраст над 20 години и автомобилите са основно на дизел. Това показват обобщени данни на Евростат и на Асоциацията на автомобилните производители (АСЕА) за автомобилния парк на ЕС през 2017 г.

Според данни на европейската статистика у нас през миналата година е имало регистрирани около 3,4 милиона автомобила, което прави приблизително по 450 автомобила на 1000 българи.

Според анализа на Евростат автопаркът у нас нараства с по около 100 000 автомобила годишно.

За първото полугодие на тази година у нас са продадени около 18 000 нови коли - при 8 милиона броя за страните на ЕС, сочат последни данни на АСЕА.

Близо половината автомобили по пътищата на България обаче са над 20 години или около 1,5 млн. леки коли на тази възраст. Около 35 на сто от автомобилите са на възраст до 15 години или около 1,3 млн. броя леки коли, а до 10 години са около 350 000 автомобила или около 10 процента от автопарка у нас.

Новите автомобили у нас (на възраст до 5 години), са едва около 5 на сто от автопарка или приблизително 160 000 броя, сочат пък данните на АСЕА. Годишно у нас се купуват средно между 25-30 000 нови автомобила, като за миналата година по официални данни на АСЕА, у нас са били продадени 38 000 нови коли.

Масово българите карат коли на дизел - близо 1,7 млн. автомобила или над 50 на сто от автопарка у нас. Автомобилите на бензин са малко по-малко, но с уговорката, че много от тях са снабдени и с газова уредба.

Наличието пък на екологични автомобили по родните пътища е почти символично - отчетени са едва 2 474 регистрирани хибридни леки коли (около 0,08 на сто от автопарка) и едва 274 електромобила - 0,009 на сто от автопарка.

Ако погледнем за сравнение в Европа, най-нови коли в ЕС карат белгийците - средно на 7 години, следвани от жителите на Дания, Великобритания и Германия - автопарк на средна възраст 8 години, Франция и Италия - 9 години и др.

Освен България, с регистриран над 50 процента автопарк от 20-годишни автомобили, най-стари автомобили са отчетени в Полша - близо 40 на сто от автопарка, Латвия, Литва и Румъния - повече от една трета от автопарка в тези страни и др.

Най-висок дял автомобили на глава от населението е регистриран в Люксембург - 662 автомобила на 1000 жители, а най-малко в Румъния - 260 коли на 1000 жители.

За разлика от България, повече от половината коли в ЕС са с бензинови двигатели - 56 на сто, около 40 на сто са с дизелови двигатели, а едва 4 процента са задвижвани с алтернативни горива или електричество.

През миналата година в ЕС са продадени общо над 800 000 автомобила с алтернативно гориво, като регистрациите на подобни автомобили почти са се удвоили в Испания и Германия - ръст от 90 на сто, следвани от Обединеното кралство и Франция - ръст от 48 процента, Франция и Италия - ръст от 33 процента.

Около 12 милиона души в ЕС или 5,7% от заетата работна ръка в Евросъюза работят в сектора на автомобилостроенето. Автомобилният сектор генерира близо 400 млрд. евро оборот в ЕС и търговски излишък от около 90 млрд. евро за ЕС, отчитат още данните, цитирани от БТА.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


220
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
81
3
 
21
 
! Отговори
:):) преди 5 години
хаха нова Дачия, елате я вижте третата година каква скърцаща каруца е, табло, седалки врати кори по тях. мъка ,ширпотреба....и тива струваше 14500 кинта.
80
4
 
17
 
! Отговори
бабаитсБМВ преди 5 години
Имам тук комшийка - млада зъболекарка - от 5 г. кара nissan note, че и втора ръка закупен. За тия 5 години купи 3 апартамента момичето, но си кара все още старата кола.
79
1
 
4
 
! Отговори
Гошо преди 5 години
До Анонимен89Сигурен съм, че и тебе те е срам да пишеш каква "нова" кола караш.или и ти ще кажеш, че имаш лексус, ферари или ЕС-класа.
78
4
 
31
 
! Отговори
гого преди 5 години
сега какво, да се чувствам виновен че карам А6 дизел на 20 години ли. Ми с 1500 лева заплата това мога. Хърватина с 1500 евра сигурно кара а6 но 2008 г .... пък швабата с 4500 евра си джитка с а6 2018 та, пък уж сме в ЕС....дрън дрън....
77
11
 
7
 
! Отговори
ха-ха преди 5 години
До ГошоМоята пластмасова сапунерка е Лексус RX450h купена нова миналата година. М?
76
4
 
33
 
! Отговори
ха-ха преди 5 години
До ГошоАко си комлексарче, дето си мисли че колата му създава по някакъв начин впечатление у околните за размера на оная му работа. Колата служи за придвижване от точка А до точка Б. Аз познавам много богати хора, които карат сравнително прости малки коли, познавам и много *** с по няколко кредита и S-класи от автокъща. Познавам адвокат, който прави по 150 хил. лв на месец и кара тойота ярис. Познавам пандизчия, който няма пари да си плаща тока и го краде, но кара мерцедес.
75
9
 
30
 
! Отговори
един преди 5 години
Досега съм карал 4 коли втора употреба по 100000+ километра и не съм имал проблеми с надеждността.Новата кола е суета, разходи и завист.
74
6
 
13
 
! Отговори
един преди 5 години
Досега съм карал 4 коли втора употреба по 100000+ километра и не съм имал проблеми с надеждността.Новата кола е суета, разходи и завист.
73
4
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
събрахме старите евро-тарталясници , сега и пенсионерите ще си пратят насам
72
5
 
9
 
! Отговори
Гошо преди 5 години
До Анонимен77Все пак не е зле да кажеш и ти като първо качество човек каква кола караш.Щото ако кажеш, че караш нова опел корса, форд фиеста или дачия намсикваси си за смях.
71
7
 
37
 
! Отговори
ПРИМЕР преди 5 години
В Румъния приеха Закон за Екологията и Земята - дават ваучер на стойност 4 000 лева за върната стара кола , и безлихвен заем за нова кола . В България всичко поскъпна - Тока от Фотоволтаици , от ВЕЦ от АЕЦ , и старите коли . Нови коли купуват само Фирми и Перачите на Пари от Мафията .
70
8
 
10
 
! Отговори
Край преди 5 години
На село чичо може да си кара и двайсетгодишен дарак ОБАЧЕ в големите градове се издушихме и задръстихме от бангии. Кола без катализатори филтър за тв. частици няма място в София. ПРОБЛЕМА: В България колите са сравнително малка на 1000 човека население а в София/Пловдив/Варна /Бургас/ Ст. Загора и пр. колите се повече на 1000 човека от подобни градове в белия свят.В София няма място за повече коли.
69
2
 
9
 
! Отговори
Бе то преди 5 години
Сергишев си зе жена втора употреба вие за едни коли спорите! А таралясника на баце в банкя къв е а?
68
32
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Втора употреба кола си купува всеки, който е се чувства, като второ качество човек...Това е заложено в главата на всеки бг таpикaт...А живота е един и малко хора го осъзнават, като се радват на някой 10 годишен таралясник...Жалка картинка....
67
9
 
1
 
! Отговори
Ivan преди 5 години
Bg muja za koli dava nishto che e na kreditHaha masata sa bednqci
66
10
 
13
 
! Отговори
OFций Егреков преди 5 години
Ако вземем нашето стадо, като образец, статистиката е следната:1.Млади,красиви агнета по ЕВРО 4,5,6 са около 5 %-тях ги ядат богати и средно богати шейхове от Кувейт;2.Овчици,даващи мляко - масовки 20 % карат на бензин,радват се на живота и на скоростта-мъдри и щастливи;3.Овце,решили да приемат сиромахомилството - газифицирани(бъркат ги с тия на метан-кръвна обида)-нещастни,попаднали в неподходящ ареал(столица);4.Миризливи пръчове-въоръжени с дизели-джипарки,гъзарки,барнати за пушарки.
65
4
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А като купуваш нов западен автомобил извън възможностите си, в коя система наливаш пари?
64
6
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Това е наливане на пари в западната социална система и в западната икономика. Западът хем се освобождава от старите си таралясници и спестява пари от рециклиране, хем собсвеника на няколко години получава някоя и друга хилядарка и не е нужно да му вдигат заплата, не е нужно да протестира и да иска повече заплата.
63
13
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"По-добре 20 годишен мерцедес отколкото чисто нова лада !"Изказването е безмислено. Щеше да има смисъл ако имаше избор - или нова лада или 20 годишен таралясник. Но нова лада струва по скъпо от таралясника, българинът не може да си позволи нова лада а и в България лади не се внасят. Впрочем Лада вече успява да продава и на немския пазар, макар че засега бройката е само символична.
62
3
 
28
 
! Отговори
sofeto преди 5 години
"Колата на българина: Дизел втора употреба, често над 20 годишна"Какъв е извода? Българина е практичен и не дава кинти за "лаптоп" на който германците са монирали автомобилни гуми!!!