Нова наредба: Скоростта по магистрали може да е и до 100 км/ч

Без завои от 90 градуса при строежа на нови пътища
Обновена: 4 сеп 2018 11:12 | 4 сеп 2018 07:00, Елка Василева
121
Нова наредба: Скоростта по магистрали може да е и до 100 км/ч
Снимка: архив, Булфото

Нови шосета няма да може да се строят със завои от 90 градуса. Това предвижда наредба за проектирането на пътища, изготвена от министерството на регионалното развитие. Изключение може да се допусне, само ако теренът не позволява направата на път без остри завои, пише "24 часа".

Когато се проектират пътищата, ще се прави анализ на интензивността на трафика, който се очаква през следващите 30 години.

Според наредбата ще има по-голяма свобода при определянето на проектна скорост. Това е максималната безопасна за автомобил при мокра и чиста настилка в най-трудните участъци.

Ако например магистрала минава през равнина, скоростта е 140 км/ч, при планински участъци - 130 км, през хълмисти - 120 км/ч, а през тежък терен - 100 км. Такива са параметрите и за скоростните шосета.

Затягат се изискванията за осигуряване на отводняването, за да не се получава т.нар. аквапланинг - няма да се правят пътища с обратен напречен наклон. Изключения се допускат само в случаите, когато няма друг начин за отводняване.

Въвеждат се и изисквания с минимална дължина на правите отсечки. Минимум 115 м е тя например за първокласните шосета. Ня тях трябва да се осигурява и 625 м видимост за изпреварване.

В наредбата са предвидени площадки за отдих, които трябва да са на всеки 40-50 км двустранно, ако включват търговски обекти. Ако са само за почивка, ще са на 15-20 км. Предвиждат се и площадки за центрове за управление на движението.

Наредбата се работи от повече от две години и половина, съобщи регионалният министър Николай Нанков. Той е подписал за обнародването ѝ на 23 август - няколко дни преди инцидента край Своге, в който загинаха 17 души.

В документа има над 20 нови текста, свързани с пътната безопасност.

“Пътищата в България доскоро се проектираха по съветски модел. Наредбата не беше променяна повече от 30 години. Сега ще се работи по немски модел, с всички съвременни изисквания за пътна безопасност”, посочи Нанков.

Увеличават се гаранционните срокове за строителство и ремонт на пътища. Това предвиждат промени в друга наредба - за експлоатация на строежите в България.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


121
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
77
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
МИ ТО И СЕГА ПО Т.НАР. МАГИСТРАЛА ДО ВАРНА ПОЛОВИНАТА РАЗСТОЯНИЕ Е С ОГРАНИЧЕНИЯ ОТ 70 БИ 90 КМ/Ч - ГА ТИ МАГИСТРАЛАТА!
76
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
То сега някой спазва ли ги знаците за ограничението на скоростта, че си мислите че и след тези наредби някой ще им обръща внимание?
75
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Парадокса е в това, че трябват глупави хора за да бъдат лесно управлявани, а от друга страна е нужен само един *** за да стане белята, пък било то и всички останали участници в движението да са свръх интелигентни, да спазват всички правила по най-перфектните модели... Така че според мен има смисъл в по-добрата подготовка на водачите и фокусирането на усилията именно там.
74
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Само да напомня, че само за леките коли до 3,5 тона разрешената скорост е до 140 км/час, а за останалите е до 100 км/час - камиони, автобуси, мотоциклети. Оказва се, че това малко се знае и много се бърка.
73
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не е ясно кой модел е по-добър за България, дали сегашният модел от преди 1989-та година или предлаганият немски модел. Какви са разликите между тях?
72
0
 
18
 
! Отговори
Фалш преди 5 години
Браво браво а тол система ще турите. 100 са много ограничете я на 50.и после викнете Меркел да види какво сте направили с милионите които взехте. Ама си оставате табелите от ремонта хептен да е както трябва.
71
1
 
23
 
! Отговори
а преди 5 години
Ааааааааааааааааааааааа,не съм съгласен.Какви са тези високи скорости ?Значи трябва при сухо време скоростта да е не повече от 30км/ч.,а при мокро не повече от 10 км./ч.. Няма хората на Боко да слагат скъп асфалт я. Карайте леко,та делаверата на Боко да върви бързо !
70
9
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Те затова и безумните катастрофи, които стават с десетки убити са такива, понеже са по *** модел!Помните ли преди 5-6 години, по кръстовища и острови бяха набутали едни огромни жълти бидони?Какво беше това безумие....разбрах като го видях в you tube - внесени са от Русия!Нашите милиционери са си традиционно тяно свързани с азиатската кoчина!
69
0
 
14
 
! Отговори
Картофчо преди 5 години
Какъвто и модел да използват, когато няма кой да контролира изпълнението и влаганите материали, а всичко се прави през куп за грош, за да се вземат парите и после кой как знае да се оправя! Бащата прави пътя, а сина го контролира! Познай какво ще изконтролира сина?!
68
3
 
10
 
! Отговори
Sik преди 5 години
Тази наредба е закъсняла с около 20 години.
67
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Продължавайте да обвинявате шофьорите щом искате да става все по-зле по пътищата.----------Не, те шофьорите въобще никога не са виновни!
66
0
 
20
 
! Отговори
Картофчо преди 5 години
Отново покрай добрите идеи е пълно с недомислия, които *** майката на всичко. Като начало за безопасното преминаване на завоя е важен радиуса на кривата и преходната крива за влизане и излизане от завоя, а не ъгъла на изменение. За това даже и в "съветския модел" преди време в планинските участъци се оформяха така-наречените "фиби" при остри завой - напоследък това нещо въобще не се прави при новите пътища, за да не се копае и прави насип и да е по ефтино, та да се гепят парите.
65
10
 
6
 
! Отговори
Опорна точка преди 5 години
До Fake News 1. Магистрала Тракия след Стара Загора посока Бургас е като Дунавски вълни. Най-новия участък е най-разбит, пък и е затворен цяла зима.------------1.След Стара Загора участъкът е строен от Царчето и Станишев, защо не сте си го ремонтирали досега.2.Искърското дефиле е перфектно направено.3.В София няма некачествен ремонт, освен, че вие умишлено чупите плочките!
64
0
 
13
 
! Отговори
Я па я...! преди 5 години
И аз така си мислех че съветския модел е виновен.
63
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Камионите за сведение са ограничени до 90 км/ч. Автобусите до 110 км/ч, а основната група дето правят фатални катастрофи са млади хора до 30г. и пенсионери. Какъв е извода? Младите шофери първо преди да получат книжката си за управление на МПС трябва много добре да изкарват курсовете и да не им се подаряват книжки срещу заплащане. Пенсионерите, над 65-70 г да се преглеждат на 5 г за рефлекси и на очен. А, криещите се в храстите полицайчета веднъж завинаги да им го забранят това.
62
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Нова наредба: Скоростта по магистрали може да е и до 100 км/ч...То друго от такива управници не може и да се очаква.Абе какво ще се церемонят, да забранят движението по магистралите с повече от 50 км/ч, че вождето ги е строил с *** и ако вдигне някой повече, може да се утрепе (виж Своге).И вместо да направят пътищата като хората, ни будалкат с уж грижата си за хората, чрез ограничаване на скоростта. И да не забравя, време е освен на фарове да ни накарат да караме с натиснат клаксон.
61
6
 
22
 
! Отговори
ЕДИ преди 5 години
Камери и бързи санкции !!! Разрушената 140 км скорост не е задължителна !! Карат като луди и като гледам коли малък клас как надуват , се чудя , що за самочувствие и безразсъдство? ?? Автобуси , Тирове и те гонят яко...никой не спазва разрешените по закон скорости , защото няма контрол и ТЕЖКИ наказания , а само тежки катастрофи и загинали млади хора !!! Вижте контрола и санкциите в Германия, Австрия, Гърция! !!
60
3
 
13
 
! Отговори
NoName преди 5 години
Тия се чудят каква глупост да измислят!!!!
59
0
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
30 години демокрация и ще се наложи на магистралата да се кара със 100 км иначе глоби- странна работа е тая, не е измислена рационално. Решението е просто - затегнете контрола при ремонтите и строителството. Проектирайте с предвидимост 10-20 години напред не за условия от преди 50 години... Спрете да узаконявате незаконното.
58
21
 
13
 
! Отговори
Загрижен преди 5 години
До Fake пътища 61Ти пътувал ли си по магистралата или това ти спуснаха като опорка?!?!Аз пътувам почти ежедневно (не съм шофьор) и мога да ти кажа, че магистралата е добра, не идеална, но много добра. Комунистите ви научиха да казвате кое, как няма да стане, а не да търсите решения и да предлагате варианти!