Нова наредба: Скоростта по магистрали може да е и до 100 км/ч

Без завои от 90 градуса при строежа на нови пътища
Обновена: 4 сеп 2018 11:12 | 4 сеп 2018 07:00, Елка Василева
121
Нова наредба: Скоростта по магистрали може да е и до 100 км/ч
Снимка: архив, Булфото

Нови шосета няма да може да се строят със завои от 90 градуса. Това предвижда наредба за проектирането на пътища, изготвена от министерството на регионалното развитие. Изключение може да се допусне, само ако теренът не позволява направата на път без остри завои, пише "24 часа".

Когато се проектират пътищата, ще се прави анализ на интензивността на трафика, който се очаква през следващите 30 години.

Според наредбата ще има по-голяма свобода при определянето на проектна скорост. Това е максималната безопасна за автомобил при мокра и чиста настилка в най-трудните участъци.

Ако например магистрала минава през равнина, скоростта е 140 км/ч, при планински участъци - 130 км, през хълмисти - 120 км/ч, а през тежък терен - 100 км. Такива са параметрите и за скоростните шосета.

Затягат се изискванията за осигуряване на отводняването, за да не се получава т.нар. аквапланинг - няма да се правят пътища с обратен напречен наклон. Изключения се допускат само в случаите, когато няма друг начин за отводняване.

Въвеждат се и изисквания с минимална дължина на правите отсечки. Минимум 115 м е тя например за първокласните шосета. Ня тях трябва да се осигурява и 625 м видимост за изпреварване.

В наредбата са предвидени площадки за отдих, които трябва да са на всеки 40-50 км двустранно, ако включват търговски обекти. Ако са само за почивка, ще са на 15-20 км. Предвиждат се и площадки за центрове за управление на движението.

Наредбата се работи от повече от две години и половина, съобщи регионалният министър Николай Нанков. Той е подписал за обнародването ѝ на 23 август - няколко дни преди инцидента край Своге, в който загинаха 17 души.

В документа има над 20 нови текста, свързани с пътната безопасност.

“Пътищата в България доскоро се проектираха по съветски модел. Наредбата не беше променяна повече от 30 години. Сега ще се работи по немски модел, с всички съвременни изисквания за пътна безопасност”, посочи Нанков.

Увеличават се гаранционните срокове за строителство и ремонт на пътища. Това предвиждат промени в друга наредба - за експлоатация на строежите в България.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


121
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
7
 
10
 
! Отговори
До 21 преди 5 години
Излагаш се. Техните широки и прави пътища никога няма да ги достигнем.
16
0
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Много хубави наредби, обаче какво правим с крадците кметове, изпълнители и надзор, които влагат 40% от необходимия материал в пътната настилка???
15
2
 
17
 
! Отговори
До 19 домино преди 5 години
Спазването на закона се налага със силата на държавата. Това е навсякъде по света. Изключения няма.
14
7
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Чужденците шофират в България с много повече и по-опасни нарушения от българските шофьори. Културата на шофиране на чужденците е отчайващо ниска. Като шофират в нормалните държави, шофьорите са с добра култура на шофиране, особено българските шофьори. Въпреки това, едни без много ум в главата обвиняват за всичко българските шофьори.
13
4
 
26
 
! Отговори
Domino преди 5 години
Дивия, просташки ген на *** трябва да се забрани. Забраната на завоите и високите скорости няма да помогнат. Сегашното ни жалко дередже не е от липсата на закони, а от неспазването на съществуващите такива! Който не ми вярва, да излезе да покара кола 15-20 минути където и да било в страната и ще се увери!
12
5
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Предполагам, че на всички е ясно, че така наречените магистрали у нас само по име са такива. *** е, че когато баце нареди скоростта да е 140км. разумните гласове за опасността от такава скорост не бяха послушани. Сега обаче се отива в другата крайност явно за чиновниците е достатъчно да се постави едно ограничение на скоростта вместо да се направят качествени ремонти.
11
4
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Шофьорите във всяка една държаеа шофират по начин, по който контрола на държавата им налага да шофират. Само в България се мисли от повечето хора, че шофьорите сами определят начина си на шофиране. Резултатът е много катастрофи и нарушения.
10
7
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
С тези 80% добре изманипулирани, че вината винаги е в шофьорите, никога няма да се оправим.
9
5
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Над 90% от нарушенията не са по вина на шофьорите, но онези 80% дружно блеят - шофьорите са калпави.
8
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Продължавайте да обвинявате шофьорите щом искате да става все по-зле по пътищата.
7
4
 
20
 
! Отговори
Хахаха преди 5 години
Нека *** да карат като невидели а вие си променяйте каквото искате.Това няма да спре катастрофите по пътищата!Трябва да се отнемат книжки!Мда.
6
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Добро утро!
5
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Аз одавна им казвам, кви са тия завой?За кво изобщо ги праите! Завоя е нож с две остриета - той хубаво изглежда и уж върши работа, но винаги се опитва да ви цака с центробежни ускорения. Я име бети майката на завойте, само напрао!
4
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
УжасТ!
3
9
 
40
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Пътищата в България доскоро се проектираха по съветски модел. Наредбата не беше променяна повече от 30 години. Сега ще се работи по немски модел, с всички съвременни изисквания за пътна безопасност. Какви са тези модели, теренът в България е различен и трябва да се проектира по български модел, но едно че не могат да го измислят, друго че шофьорите не спазват правилата.
2
6
 
12
 
! Отговори
Пешеходец преди 5 години
Като не можете да карата ще става така. Но и 100км са ви много, пак ще се трепите.
1
22
 
20
 
! Отговори
СаТ преди 5 години
За катастрофата в Своге е виновен рейсаджията, пък вие ако сакате забранявайте завоите изобщо, като такива. И понятието магистрала през тежък терен ме умилява.