Срещу трафика в София: Скъпи зони за паркиране, сега било евтино!

Архитекти искат и ограничаване за купуването на лични коли
Обновена: 20 окт 2018 20:11 | 20 окт 2018 09:30, Александър Попов
205
Срещу трафика в София: Скъпи зони за паркиране, сега било евтино!
Снимка: Булфото, архив

Трафикът в София може да намалее с въвежданото на повече и по-скъпи платени зони за паркиране. Около това мнение се обединиха експерти, които взеха участие в кръгла маса на тема "Възможности за решаване на проблема с паркирането и гариранено", организирана от Съюза на архитектите в България.

Според статистиката, цитирана от главния архитект на столицата Здравко Здравков, в столицата 1000 души разполагат с 680 автомобила.

"Това означава, че в града има 1 милион коли. Тези данни ни нареждат на челните места в Европа по брой автомобили на глава от населението", коментира арх. Здравков пред "Монитор".

Той обясни, че София е проектирана да побира много по-малко автомобили. Според него трябва да има механизъм, с който да се ограничава придобиването на лични автомобили, така че тази бройка да започне да пада.

Относно изграждането на допълнителни паркинги той обясни, че в София има места, където може да бъдат изградени, но инвеститорите ще имат нулев интерес, докато паркирането в града е безплатно.

"Нужно е да се намери бизнес формулата, по която освен паркинги, инвеститорите да имат интерес да изграждат и пространства около тях. Цената за паркирането в момента е много ниска, а в голяма част на града е безплатно. Ние никога няма да намерим частни инвеститори, ако продължаваме с политиката на евтиното паркиране", категоричен е Здравков.

Той смята, че намаляването на трафика минава и през създаването на повече пешеходни и велосипедни зони. За пример Здравков даде Копенхаген, където 45% от хората се предвижват с колела. В София са 1%.

От своя страна председателят на Съюза на архитектите Георги Бакалов, че в борбата с трафика може да се включат и междублоковите пространства. По думите му може да бъдат дадени на концесия и да се изградят подземни гаражи, върху които да се изграждат кафета, зелени площадки и места за отдих.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


205
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
122
5
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Аз не съм съгласна държавни ф-ми да имат служебен абонамент,платен от моите данъци. Когато всички вие,работещи в общините, министерствата и т.н., дойдете на моето положение-да се чудите как по-бързо и безаварийно да се придвижите и къде ще си оставите колата/колелото,мотопеда/,и колко ще ви струва това,само тогава ще можете да давате адекватни мнения по въпроса.Иначе от удобните коли,които ние сме ви купили и с уредените места,пак за наша сметка,е много лесно. Хайде,дайте пример,слезте от колите
121
13
 
0
 
! Отговори
Гн преди 5 години
Веднага скачате, това ще засегне само платежоспособните които не си знаят парите. С това те си купуват правото че с голяма вероятност има къде да паркират.
120
3
 
27
 
! Отговори
Daniboy преди 5 години
И къде може да караш колело освен пред НДК? Този да излиза на платното да кара, да видим след колко часа ще го ударят. По Ситняково ли да карам или по симеоновско шосе? Да ми каже! Като го видя с колело там слизам от колата и се качвам. Кмета на Мумбай.
119
1
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Този умник да си ходи в Плевен там да.си ръси бисери.
118
1
 
44
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
абе тоя умник мамин що не ходи с колело на работа като е толкова ербап? Много е гот така като си возиш *** на служебна кола и не плащаш за никакви зони
117
3
 
45
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"За пример Здравков даде Копенхаген, където 45% от хората се предвижват с колела. В София са 1%."Тоя е ПЪЛЕН ***!!!Нерде Копепенхаген нерде София.Каквото и да рАботи тоя трябва да го УВОЛНЯТ на мига!!!Такива *** са за чистотата.....
116
4
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Картофка и Тиквата докато не ви изсушат няма да мирясат.ГатанкаПрост народ с прости управници. Що е то?Отговор:*** Българаков
115
6
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Айде нека Здравков да си кара колелото, а аз ще си карам колата.
114
1
 
23
 
! Отговори
Пепи преди 5 години
ЦИТАТ : "Около това мнение се обединиха експерти, които взеха участие в кръгла маса на тема "Възможности за решаване на проблема с паркирането и гариранено""Само това като прочета.... ми е ЯСНО ,че пак някакви хора са нямали работа или не могат да свършат работата за която са нети и започват ДА МИСЛЯТ ГЛУПОСТИ.ЖАЛКО.....
113
15
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
ТЕ искат да карат коли бе и това е. А еъзфухът нека ги убива и тях, и децата им.На кого му пука за поколенията български! Как на кого? Ами на ен броя министерства, ведомства, дирекции, инспекции съюзи, михлюзи и още и още светила от сорта, до един изпотрошили се от пукане и загриженост. Гр ад ски ят транс пор т вози п ре с кап арски в най-долни бо к луч ища, изровени от бо к луд жиите наЗап. Европа. В ме т ро ста н ции те пъл зи мръ с о отия, в по дле зите е пъл на зан е *** ре ност.
112
3
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Щото е по-лесно главния архитект да вземе молива и да разчертава сини, зелени и всякакви там зони, отколкото да вземат и да разрешат проблема, кое му е сложното да бъде изграден нов бизнес район в посока магитсрала Хемус, там вече Кремиковци не работи, има достатъчно площ, относително добра инфраструктура възможно е и високо строителство, и така да се облекчи историческия център на София, така правят в нормалните държави
111
4
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Някой хора не осъзнават, че автомобилът вече не е лукс, както телефонът и интернетът не са. Но нали ние се развиваме с 30-40г. по-бавно, ще го измислим скоро решението. Когато започнат да купуват служебни колела, а не автомобили, когато има тротоар, когато не са затворени улици заради строежи, когато има билет, който е почасов, когато изграждат инфраструктурата качествено, че да не се нарага през 6м.-1г. отново затваряне за ремонт, може и да се подобри положението.
110
4
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Трафикът и паркирането в София няма да се оправят, докато с тях се занимават Калинки. По-рано бяха Калинки на СДС, сега са Калинки на ГЕРБ. Престъпно е да има задръствания при толкова малко коли, както е в София. Престъпно е да няма къде да се паркира, при толкова много възможности за направа на паркинги.
109
1
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Пример от чужбина.Парламента им от 460 депутата има 10 представителни лимузини само за делегации + няколко автобуса. У нас всеки дупедав има служебен автомобил, всяко министерство или агенция са с огромен автопарк.
108
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В София 81,8% от хората отиват на работа с градски транспорт. От столиците на ЕС, само Букурещ е преди нас с 82%, а всички останали са далеч зад София. В повечето столици на Западна Европа с градски транспорт на работа отиват 30-40% от хората.
107
1
 
45
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Истината е, че в София не са много колите.Последните 12 години се управлява от хора ползвали тоалетна на двора и това е резултата. Едно време са викали архитекти от Виена сега си имаме от Червен бряг.Проектирани квартали с инфраструктура се превърнаха в Гета. Блок до блок, цвят до цвят, хората ходят по улиците защото тротоари просто няма. Където не е застроено прилича на катун, ***, саморасла растителност и коли разнасящи кал.
106
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Интересно число е това 620 коли на 1000 човека, с което ни манипулират. С тези 620 коли, София е далеч назад от повечето областни градове в България, които по същата тази статистика имат по над 700, 800, че и 900 коли на 1000 човека население. Примерно Видин по тази статистика има около 900 коли на 1000 човека, а Видин е на пето място в класацията. С подобни манипулации прикриват поредното ограбване на хората. Лошото е, че много хора се хващат на въдицата и се радват,че ни ограбват допълнително
105
8
 
20
 
! Отговори
До 114 месара преди 5 години
Тези дивотии откъде ги измисли? Може на село с кола да ходил за хляб до съседното село, но в София не е така и така наречените таралясници са малко. В София с кола се ходи до голям магазин като Метро, от който купуваш много работи, които няма как да пренесеш без кола. И да не забравя, в София хората имат около 4-5 пъти по-малко коли на 1000 човека в сравнение с например Кьолн. Да се говори, че в София колите са много е проява на пълна липса на мисъл.
104
4
 
36
 
! Отговори
1234 преди 5 години
Анонимния ,не е проблем на колко крачки е градския транспорт,а как е устроен. Бачкам на 11км от вкъщи и сменям един автобус и два трамвая,искаш ли да сметнеш колко време губя с тъпия градски.Само ще ти кажа вечер като свърша в 20.00,с автомобил в 20,20 максимум съм в къщи.Искаш ли да разбереш с градският в колко се прибирам след 21 часа.Така че градския транспорт си го заварите някъде.
103
28
 
12
 
! Отговори
месара преди 5 години
трафика в София няма да се оправи до като не се премахнат таралясниците, ходиме до магазина за хляб с, кола, на работа,до........ с кола, абе на всякъде с кола! отделно новософиянците пренаселиха София - и те с коли, а иначе бензина скъп, таксите за паркиране скъпи! като нямаш пари, не купуваш кола, има и градски транспорт и метро бе хора!!! обидно ви е да се возите с него ли?!