С 30 км/ч из градовете!? А навиците ни, манталитетът ни?

Експерти коментират новите мерки срещу войната на пътя пред Bulgaria ON AIR
18 яну 2019 12:00,
176

Всяка четвърта жертва е при катастрофа на завой, сочат данните на МВР. 49%  от тях са единична катастрофа или такава, в която водачът самокатастрофира.

Именно затова министърът на вътрешните работи Младен Маринов предлага книжките на тези, които предизвикват произшествия на завой, да бъдат отнемани.

Още по темата

Мерките за намаляване на жертви предвиждат и промяна на скоростта - по първокласните пътища да бъде намалена до 80 км/ч, а общините да имат правомощия да налагат ограничения по определени пътища за максимална скорост до 30 км/ч.

Според Красимир Георгиев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България въвеждането на ограничение за 30 километра в час максимална скорост е необходимо в малките улички на кварталите.

"Тези мерки звучат добре, но зона до 30 километра не може да бъде в цялата градска зона. Очевидно няма как да бъде контролирано. По същия начин е и другото предложение от 90 км/ч да се намали на 80км/ч, защото така било във Франция", коментира пред Bulgaria ON AIR Емил Марков от Института за пътна безопасност.

Според представителите на Института за пътна безопасност не трябва автоматично да се взимат чужди модели от Европа, а да ги съобразим с нашата култура, навици и манталитет.

"Безопасността започва с обучението и може би завършва с обучението. Не можем да поставим полицай на всеки квадратен метър. Ако се създаде една безпощадна система за качествено обучение - там се създава манталитетът, възпитанието, шофьорската култура на бъдещия водач", категоричен беше Красимир Георгиев.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


176
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
110
0
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ще падна! Толкоз глупости никое управление до сега не е творило!В кои градове в Европа и Северна Америка има такова ограничение? Не в ограничението е решението, а в приложението на сегашния закон и контрола по изпълнението. Те не са на място. Контролните органи спят.
109
8
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Като няма маркировка ще караш по бавно.
108
1
 
19
 
! Отговори
Bojko преди 5 години
Кой контролира движението по пътищата КАТ (МВР), кой издава купени книжки КАТ(МВР), на кой му пука за катастрофите на никой! Как според Вас с това продажно МВР ще се оправят нещата? Единствените печеливши ще са тези, които ще демонтират някой друг милион знаци 90 и 50 км/ч. Ето ви една нова кражба от данъкоплатеца!
107
0
 
18
 
! Отговори
ПРЕМЪЛЧАНА ИСТИНА преди 5 години
На много междуградски пътища няма маркировка като падне мъгла губя ориентация на пътя и много дупки по пътищата
106
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Аз живея в Монреал, Канада, тук ограничението на скоростта е 30 км/ч пред училищни зони и паркове, 40 км/ч е в повечето квартали. Глобите за превишена скорост са си доста солени, дори с 10 км отгоре. Системата е с отнемане на точки и глоби но всично се плаща в 30 дневен срок. Проблемът не е в културата и възпитанието. Не може да превъзпиташ 150 националности жиееещи на едно място а в спазването на законите. Когато платиш няколко пъти ще станеш най примерният шофьор. Гаранция
105
1
 
4
 
! Отговори
некой преди 5 години
Някои са написали тук по повод неадекватните съждения на законотворците,че ни управляват ***........умници.Ами те са проекция на Обществото.
104
0
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Значи:Ламби светят - не помогна...Грайфери мерихме - не помогна...Риванолите проверявахме - не помогна...Чакайте да се почешат и да излязат с поредната иновативна идея. Може би трябва всяка кола да е с теглич и да влачи на ремаркето един катаджия, който е застанал в готовност с кочана фишове?
103
6
 
8
 
! Отговори
Ядосан преди 5 години
Стига глупости! Жертвите от т.н. "превишена скорост" са почти НУЛА!
102
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А свободното време на хората? А здравето? А нервите? В големите градове ще се ходи по час до работа. Следва по-малко почивка. По малко пазарене. По-малък оборот на фирмите. По-малко пари /дране/ от данъци.
101
2
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Много са ентелегентни значи... факторите са много, а те взимат в предвид 2-3.Катастрофите на завои - завоя е калпав, те метнали един знак 60 и за тях проблема е решен. Да, ама не е, щото *** минава с 110. И знак 30 да сложиш - все тая!Катастрофите при изпреварване - ами пробвайте да карате с 90, да видите че всички ще ви изпреварват. Ако сложим ограничение 80, то още повече ще се изпреварва, още повече катастрофи.А в градовете 30 - нямам думи, представете си го! Особено замърсяването: х2
100
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Няма ли кой да каже, че милиционерите не си гледат работата!До кога журналистите само ще ги хвалите, а не се възмутително, че единствената им работа е да видят на гюле и да изнудват нарушителите! Милиционерите са си същите като по тошово време, дори по-зле!Само като Иван видя мутренският вид и се отвръщавамНО ТЕ СТОЯТ ЗАД ГЪРБА НА ВЛАСТТА И САМО НЕЯ ЗАЩИТАВАТ. ОТВРАТТТТ!!!!
99
11
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Безопасността и манталитетът се оправят с много солени глоби и наказания.
98
4
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Аз съм за 90 в градовете и 300 ивзън тях.
97
2
 
4
 
! Отговори
ПроСоТо преди 5 години
До Фактгрешка!..Ти сигурно си от тия,които държат камшика,или го подават на държащите камшика,щом твърдиш това...Мога много да напиша и да ти дам стотици примери показващи че не си прав,но ще мина само с това:-"На сила хубост не става"..-народна поговорка..
96
1
 
14
 
! Отговори
Факт преди 5 години
Май от ЕС пак са подпукали ГЕРБ, че България не изпълнява изискванията свързани с безопасността на движенито по пътищата и сега ГЕРБ имитира дейност - ето нещо правим, намаляваме скоростта до 30 км/час и не можем да разберем защо катастрофите пак се увличават, затова пак ще намалим скоростта, този път до 10 км/час.Факт е, че когато въпроса е за спазване на правилата, това винаги опира до неизбежност на наказанието при всяко неспазване, независимо дали става дума за кражба или правила по пътища
95
3
 
7
 
! Отговори
Факт преди 5 години
Най-голямата заблуда е, че начинът на шофиране зависи от манталитет, възпитание, култура, обучение и други подобни дивотии или от размера на наказанията записани в закона. Докато има хора, които вярват в подобни небивалици, катастрофите ще се увеличават.
94
2
 
21
 
! Отговори
До 98 30 в града 90 преди 5 години
Какви само руски коли и други дивотии сънуваш?! Явно нямаш понятие какво е било преди 1989 година. Тогава в България масово се продаваха полски коли - два вида полски Фиат (малък и голям), чехословашката Шкода, югославската Застава, имаше и българско Булгаррено, немски Вартбург и Трабант и .... руски коли. От всичките тези коли, само за Лада се чакаше 10 години, другите ги купуваш при първа доставка, които бяха няколко пъти в годината. В градовете и селата карахме по-бързо от сега - до 60 км/ч
93
3
 
9
 
! Отговори
ПроСоТо преди 5 години
това може да го измисли само някой,който си въобразява че с ограничения и забрани стават работите...НИЩО ПОДОБНО!!!!!!Въпрос на манталитет е!..И ако ние-всеки по отделно,не вземем мерки да възпитаме и себе си,и децата си в толерантност и спокойствие на пътя,НИЩО не може да ни спаси!Е,фишовете за превишена скорост ще набъбнат,на...така е с "Амбициозния Тиквобюджет"-бездънната каца требе да са пълни..
92
11
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Друга добра мярка която може да влезе в сила е да се вдигнат всички данъци и такси за коли над 100 коня както и тези със задно предаване. Също младите шофьори изобщо да нямат право да карат такива мощни коли поне докато не натрупат 5 години опит без нарушения.
91
0
 
23
 
! Отговори
Exec преди 5 години
Значи, направо да забранят автомобилите и всички да се движим с велосипеди и мотопеди, с макскимална конструктивна скорост до 30км!Истината е, че проблема е в шофьори каращи с доста над разрешената скорост и липсата на контрол.Ако текущите 50км се контролираха и спазваха, и пътищата бяха в адекватно състояние от към безопасност, инцидентите биха били много по-малко!