С 30 км/ч из градовете!? А навиците ни, манталитетът ни?

Експерти коментират новите мерки срещу войната на пътя пред Bulgaria ON AIR
18 яну 2019 12:00,
176

Всяка четвърта жертва е при катастрофа на завой, сочат данните на МВР. 49%  от тях са единична катастрофа или такава, в която водачът самокатастрофира.

Именно затова министърът на вътрешните работи Младен Маринов предлага книжките на тези, които предизвикват произшествия на завой, да бъдат отнемани.

Още по темата

Мерките за намаляване на жертви предвиждат и промяна на скоростта - по първокласните пътища да бъде намалена до 80 км/ч, а общините да имат правомощия да налагат ограничения по определени пътища за максимална скорост до 30 км/ч.

Според Красимир Георгиев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България въвеждането на ограничение за 30 километра в час максимална скорост е необходимо в малките улички на кварталите.

"Тези мерки звучат добре, но зона до 30 километра не може да бъде в цялата градска зона. Очевидно няма как да бъде контролирано. По същия начин е и другото предложение от 90 км/ч да се намали на 80км/ч, защото така било във Франция", коментира пред Bulgaria ON AIR Емил Марков от Института за пътна безопасност.

Според представителите на Института за пътна безопасност не трябва автоматично да се взимат чужди модели от Европа, а да ги съобразим с нашата култура, навици и манталитет.

"Безопасността започва с обучението и може би завършва с обучението. Не можем да поставим полицай на всеки квадратен метър. Ако се създаде една безпощадна система за качествено обучение - там се създава манталитетът, възпитанието, шофьорската култура на бъдещия водач", категоричен беше Красимир Георгиев.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


176
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
30
0
 
28
 
! Отговори
Управник преди 5 години
Уточнение, ограничението ще важи само за плебеса, който си мисли че ни избера и праща заплатите ни!За секлецарките ни и всичките служители ограничение няма да има!
29
0
 
31
 
! Отговори
Слънчарски преди 5 години
Още едно доказателство, че министрите ни си не разбират нищо от сферата, в която работят. Във Франция лимита на скороста е динамично променящ се според времевите условия. Ще рече, че при дъжд и сняг извънградският лимит е 80, но при нормални условия, си е 90. При мъгла пада на 50 по всички извънградски пътища. Иначе в градовете е 50 без значение от времето. 30 е само при някои участъци в градовете, както и при нас от доста време. Магистралите са им със 130.
28
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Искам и аз да бачкам на една такваз службичка, да мисля... да мисля... и накрая да измисля, че като сложа знак за ограничение 30 км/ч и всичко ще се оправи...
27
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Цъфнал Герб...откъм долния край на гърба!Хаха!*** до иди0та мила моя майно льо :-)1
26
0
 
26
 
! Отговори
Въпрос преди 5 години
Чудя се защо в белите дъжави има скоростни пътища в градовете, тунели, пасарелки, управление на светофарите в, трафик инфо в реално време.Защо е цялата тази инфраструктура, технологии, пари, като можеха просто да намалят скоростта на 30км./ч
25
2
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
30 км/ч е страшно висока скорост. Против съм.
24
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Заплатите са ниски и хората са изнервени. Ако доходите се вдигнат нещата ще се оправят.
23
0
 
2
 
! Отговори
шаман преди 5 години
Поздрави на кока измислителя дано и аз
22
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 14 Село селооооо. Очевидно не четеш:..."в България въвеждането на ограничение за 30 километра в час максимална скорост е необходимо в малките улички на кварталите...
21
1
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Един от четирима е жертва на катастрофа в завой.Значи,трима са жертвите на прав участък.Да забраним правите участъци.
20
15
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В града да се върви само пеша. Вече има метро, има сума ти линии на градският транспорт, и нощна линия има. Извън града да може с кола, но само със специално разрешително, което примерно да струва 500 лв. на година, отделно да се плащат винетки и ТОЛ такси, отделно всичко останало. Ако движението извън града превиши 1000 км. на годишна база да се плащат още 500 лв. към разрешителното. Ако някой обаче иска много да кара в града, да плаща по 2000 лв. на година и да си вземе специално разрешително.
19
5
 
5
 
! Отговори
Гледна точка преди 5 години
Така е със зли мутри на власт!Ако има как да ни задължат да се придвижваме и пълзешком...ей така заради тяхно удоволствие и заради гаврата!Друг път кога ще им се падне да са на власт!?Абе самоубиец, имам здраво въже у нас не убивай невинни хора!
18
3
 
20
 
! Отговори
Селянин преди 5 години
Една нагледна ситуация от скорошно наблюдение: Карам по главен път, ограничение 90км/ч, но един пъпли с 60 км/ч, защо?! След няколкостотин метра вижда полицейски автомобил, който е спрял на отбивка. Скоростта пада до 50 км/ч, защо?! Проблемът не е толкова в скоростта, а хората бързат и като стигнат някой, който е направил колона се изнервят още повече и стават лошите неща...
17
12
 
6
 
! Отговори
боко пъмпкина преди 5 години
аз си перкам със 100 в бус лентата на цариградско, те ще ми слагат 30 ограничение... и без това никой не ги зачита тия клоуни, да си правят каквито закони искат. данъка на аудито ми е 4.75, писано е на фирма бушон нека си глобяват на воля пък да видим от умрял писмо дали ще получат :D
16
1
 
32
 
! Отговори
Вуте преди 5 години
Аз предлагам да се закрие целият автомобилен транспорт в България...След хилядите продадени книжки на тотални неграмотници,движението е опасно за вашето здраве!:-) ;-)
15
11
 
2
 
! Отговори
Гледна точка преди 5 години
Как си представяте да карате с 30 км в един голям град например. Това са сума ти изминати километри на ниска предавкаТам където пътните условия позволяват по-висока скорост, това може да се укаже с пътни знаци.
14
2
 
16
 
! Отговори
до Гледна точка преди 5 години
Това няма да намали произшествията...Който и сега си е съвестен и спазва сега разрешените скорости няма проблем. Проблема не исва от ограниченията, а от тези които не ги спазват и не на последно място от лошите пътища
13
3
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Така е със зли мутри на власт!Ако има как да ни задължат да се придвижваме и пълзешком...ей така заради тяхно удоволствие и заради гаврата!Друг път кога ще им се падне да са на власт!?
12
2
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Добре измислено ако не спазвате закона и превишите с някой километър опссс фиш, ако пък го спазвате чести ремонти на автомобила. Как си представяте да карате с 30 км в един голям град например. Това са сума ти изминати километри на ниска предавка...и хоп ремонт на скоростна кутия
11
10
 
11
 
! Отговори
Гледна точка преди 5 години
Аз предлагам извун населено място да са 30 км, а в населено да бутамеТи ако искаш може да си чоплиш семки и да буташ! Тези ограничения не ме вълнуват, защото и преди съм го казвал, че това е оптималната скорост за намаляване на ПТП-тата. Ако е необходимо на булевардите и по-големите улици, това може да се укаже с пътни знаци. Но не мотоциклетист да "хвърчи" с 200 км. и после да се спре в дърво!