Абсолютното отричане на дизеловите автомобили – грешка!

По данни на Пътна полиция над 60% от автомобилите у нас са над 20-годишни
16 мар 2019 09:57, Екип на Bloomberg
103
Абсолютното отричане на дизеловите автомобили – грешка!
Снимка: Pixabay

След като Западна Европа започна борба с използването на дизелови автомобили, все повече стари автомобили са се насочили към търговците в нашия регион.

"Темпът на доставка на дизелови автомобили у нас не се увеличава. Дизеловият автомобил е предпочитан от дълго време от българина, защото е по-икономичен като разход на гориво. Анатемосването на дизеловите автомобили като цяло е погрешно, едни нови автомобили Евро 6, дизелови, понякога са в пъти по-икономични от бензиновите. Това каза Цветелина Цанева, изпълнителен директор на Асоциацията на вносителите на автомобили, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

"Въпросът е какъв е изборът, който правим, защото автомобилите, които залежават в момента в Германия, са основно Евро 5. Ако такива автомобили дойдат в България - те безспорно ще обновят нашия автопарк. Но както от много години насам и с автомобилите, и с всичко останало, ние ползваме продуктите на Западна Европа, защото това можем да си позволим. Не можем да не отчетем, че Германия е един от най-големите производители на автомобили в света, други такива са Франция и Италия. Най-големият доставчик на автомобили у нас е Италия, основно се пазарува там заради конкурентните цени", каза още Цанева.

Става дума за немски и френски автомобили, закупени в Италия. Европейският пазар е отворен. Естествените механизми за подбор и реалното изкарване от движение на старите употребявани автомобили трябва да регулират процесите със стария автомобилен парк на Европа, става ясно от думите на Цанева.

"Българинът лесно може да промени мисленето си относно автомобила, всеки разбира от хубаво. Ако човек може да си позволи по-добро качество, той лесно ще направи тази крачка. Но има голяма разлика в покупателната способност в София и другите няколко най-големи града на страната, както и при хората от провинцията, които не могат често да си позволят автомобил извън границата от 3 до 5 хил. лв. и нуждите им са определени от лошото качество на обществения транспорт в малките населени места. Докато в София градският транспорт става все по-добър, по-екологичен, на много места в станата има закрити автобусни линии и това затруднява живота на хората като цяло ", посочи още гостът.

Цанева съобщи, че средната възраст на внасяните у нас автомобили е между 5 и 10 години. А иначе в наличност има около 3,700 млн. регистрирани автомобили, около 700 хил. има с прекратена регистрация заради неплатена ГО. Автопаркът, включително и този, който е статичен и стои като отпадък по улиците, е много голям за страна като нашата и население от 7 млн. По данни на Пътна полиция над 60% от автомобилите у нас са над 20-годишни.

Вижте още по темата в Bloomberg TV Bulgaria.


103
Още по темата: дизелавтомобиликоли
Още от Коли
Компактният джип на Tesla Model Y – от $39 000 и нагоре
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
88
0
 
0
 
! Отговори
стар дизелджия преди 4 дни
Аз карам стар дизел на почти 30 години.Ако силово ми го спрат загубата ми няма да е голяма.Ами ако бях взел по нова дизелова кола и ми я спрат нея от движение???Тогава потъвам с торба пари.Сега така са потънали немците.Е-имали бол пари-дали.Баш ме брига за това.Голям автогол си вкараха.
87
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 дни
Тази попара дето си я надробиха немците да си я сърбат сами!Съсипаха ли дизеловият двигател-съсипаха го!Сега май се усетиха,че някак си трябва да употребят дизеловото гориво дето излиза от рафинериите!В печки за отопление ли ще го горят,шнапс ли ще варят с него-тяхна работа!Но ми идва наум,че печката не ще да излиза извън града сама ама никак!Докато колата може!И каква стана тя-от завода,та направо за скрап!Е,браво!!!!!!!
86
1
 
2
 
! Отговори
Reptile преди 6 дни
До 79 - ами бедняшка е, защото добрите комби 5-ци на Мазда са по 68 - 70 000...
85
0
 
3
 
! Отговори
Проф. Мърморски преди 6 дни
Вижте германия, идват автобуси, влакове, кораби, всички големи машини на водород.
84
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
До 79

Не знаех, че новата ми Мазда, която струва 48000 лева е "бедняшка кола". Сигурно трябва да си взема един"голф читворчица теде и инжинциоун" или каквато лудост е там за 2500 лева, ама дизел, и да покажа социалното си превъзходство.
83
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
Махнете тая лудост наречена акциз на горивата и няма да е така.
82
14
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Дизел, само дънки и блузи, кола само бензин с газов инжекцион.
81
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Автомобилът е нарочен, но неправилно. Изсичането на дървета, прекомерното застрояване и както каза тук някой паленето на странища, *** и т.н. са в пъти по-замърсяващи, както и промишленото замърсяване.
80
2
 
19
 
! Отговори
Енчо Енчев преди 1 седмица
За леките коли ,разбрахме когато им увеличат данъка и нещата се оправят .Ами автобуси ,камиони и едро габаритните машини всички са на дизел ,за тях се мълчи умишлено !!!
79
5
 
9
 
! Отговори
Bike преди 1 седмица
Имах дизелов автомобил, харчи нормално но... съединител 1200 лева, турбо 800 лева, дюзи по 400+ лева за брой. Продадох я и си взех осем клапанов бензин с верига на газ, сега се мисля и за електрически скутер за града.
78
1
 
14
 
! Отговори
кокочин преди 1 седмица
миналата седмица бяха запалили стърнищата в половин България. Това със сигурност замърси повече от колкото автомобилите за няколко години! И защо арендаторите не са глобени за това ? Да му излепкат една глоба солена. Ако се намери реалния подпалвач - той да си я търси от него!
77
5
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Добрия стар дизел това е вечния двигател.Да не би земята да се оре на ток корабите да не се движат на ток големите товари да не се превозват на ток.Ще дойде време дизела да стане по ценен и от златото.23105
76
4
 
2
 
! Отговори
Гост преди 1 седмица
До " Мен" - Рядко чета подобни глупости, като твоята публикация.
75
1
 
6
 
! Отговори
Христо преди 1 седмица
За да се намали замърсяването на въздуха през зимата е необходимо пълна забрана на въглищата.
74
27
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Газта е гориво за мизерници. Като набутате една бутилка 100 кила в багажника, разваляте динамиката на колата, отива 1/3 от багажника и после не можеш да събереш два нормални пътни куфара, да не говорим за миризмата и безопасността. Смисленият семеен автомобил е дизел комби който да не се “чипосва”, да се поддържа по спецификация и да се кара нормално със 110-120.
73
27
 
16
 
! Отговори
Мен преди 1 седмица
Истината е, че бензин карат само бедняците и скъсаняците щот' може на газ нали. Тия дето се бият в гърдите, че карали бензин били еко, не сте еко а сте бедни, и не карате бензинови коли а газови конструктивно изменени потенциални бомби праевени в най долния караж за възмижно най-малко пари щот пак да спестите някой лев. А за издръжливоста на дизела еми държат не като бензина на 200к километра разход 50:50 масло и газ.
72
4
 
20
 
! Отговори
Тим преди 1 седмица
А, защо в България дизеловото гориво е по - скъпо от бензина
В Европа раково чудо няма. Следих цените в Италия и Испания
71
2
 
14
 
! Отговори
Да допълня... преди 1 седмица
Спокойно. Току що прочетох че цигарите с филтър замърсяват най много.Нищо чудно да махнат филтрите. Никаква глупост вече не може да ни уплаши.
70
1
 
9
 
! Отговори
Я па я..! преди 1 седмица
А Цветелина Цанева от къде ги знае тия работи?Ама нищо чудно щом и Цецка се съгласи да стане президент.Тия жени не знаят ли да готвят?
69
3
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
В България на практика няма значимо замърсяване заради автомобилите, защото българите предпочитаме по-малко замърсяващата дизелова кола, а на бензиновите слагаме газови уредби. Отделно, че в България средния годишен пробег на един автомобил е около 10 пъти по-малък от средния за ЕС.