Какви коли купуваме? Стари, до 7 бона, но лачени

Изоставаме от тенденцията в Европа да се купуват нови коли
Обновена: 10 авг 2019 12:03 | 10 авг 2019 12:00, Александър Попов
177
Какви коли купуваме? Стари, до 7 бона, но лачени
Снимка: Булфото, архив

В България разнообразието на предлаганите коли е по-голямо от това на телевизорите. Но изоставаме от тенденцията в Европа и все още купуваме основно стари коли.

За возило отделяме предимно между 4 и 7 бона, но държим да е с добър външен вид, заяви пред Дарик председателят на Асоциацията на вносителите на автомобили и резервни части Христо Христов.

Според Христов данъчното законодателство у нас не толерира закупуването на модерни автомобили, а рекламираната нова формула за определяне данъка на колите, която включва еко категорията, няма никакъв ефект.

Още по темата

"За съжаление не мога още да видя у нас тенденцията, която се вижда в останалите европейски страни, поради факта, че в България данъчното законодателство абсолютно не толерира закупуването на по-нов автомобил, да не говорим за нов. По-старите автомобили продължават да плащат по-малък данък от по-новите, което е ненормално", посочи Христов.
 
Той смята, че докато не отпадне нотариалната заверка на подписа, докато не отпадне еко таксата, няма да има нормален пазар в страната.

"Защото в момента една еко такса за кола е 300 лева, данъкът е 30 лева. Еко таксата се събира от частни фирми, пътният данък е за държавата", каза още Христов.

Статистиката също не е в наша полза. Страната ни е в дъното на класацията и по възрастов дял на автопарка - до 5 години са около 5 на сто от автомобилите у нас /около 160 хиляди/, до 10 години - 10 на сто /около 400 хиляди коли/, между 10 и 20 години 60 на сто /близо 2,4 милиона броя/ и над 20 години - около 25 процента /близо 1 милион автомобила/.

Какви марки предпочитаме?

Най-масовият автомобил у нас е от марката Volkswagen, като според данните по пътищата има близо половин милион такива автомобили. В тройката влизат още Opel и Mercedes.

Тези три марки са били най-предпочитаните и през последната година според регистрациите в КАТ.

Повишен интерес през последната година има към Audi и BMW.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


177
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
153
0
 
1
 
! Отговори
Ей 163 преди 4 години
Като си в лада-та и нямаю еърбек ако ще и титаниева да е все тая.Глупаво е да се мисли че една кола като са и стоманени вратите и броните е по-здрава.Здравината е в скелето зад ламарината, гредите във вратите и тавана и т.н.Другата простотия - карам джип и ми е сугурно - ами карай като ***, пък после тира дето те влачи ще те пита дали си "сигурен".
152
0
 
0
 
! Отговори
до 161 преди 4 години
Пораженията по Ладата беше един счупен фар и леко огъната броня!Дори и престижните марки днес се произвеждат с ниско качество в заводи със съмнителна репутация!Някой от новите коли наистина се произвеждат не от стомана,а от стари вестници!Електрониката е друга болна тема.В компютрите ни процесорът се прави или от Intel или от АМD.Автомобилната електроника е дело на знайни и незнайни производители и качеството е отвратително!
151
0
 
0
 
! Отговори
до 161 преди 4 години
Повечето катастрофи стават заради висока скорост и от неопитност като катсттрофиралите коли са нови.Който е отделял с мъка пари за кола с която да си върши работа той си я пази.А на който са му паднали даром,въобще и не мисли да я пази-сяда пийнал и след безумно каране понякога катастрофира,а понякога и не оцелява!На такива случаи съм се нагледал вече 30 години!А и нова не значи здрава.Имаше случай Лада 40 годишна бе ударила Мерцедес на 1 година и беше огънато всичко до задните седалки!
150
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Катастрофите са правопропорционални на броя на таратайките.Цървула си купува една и дали му пука колко е изправна, като няма средства за да я поддръжка...!? С *** вместо нови гуми и прочие...
149
0
 
6
 
! Отговори
Веско преди 4 години
Не мога да разбера като какъв му давате думата на този човечец, дето хабер си няма от данъчната система. Първо, тези 30 лева не са пътен данък и не са за държавата, а местен за движение в общината. Второ той е имуществен, т.е. който има скъпо имущество плаща повече. Трето 30 лева е за малолитражка 60-70 к.с., което е добре за околната среда и паркирането. Масово колите са над 100 коня и данъка е 150-200 лв. А един джип с размери на камион е най-малкото екологичен.
148
0
 
4
 
! Отговори
РУССКИЙ ОККУПАНТ преди 4 години
Това днешното ако можеш да го наречеш автомобил..... *** от вксякъде, бъкани с нико му ненужна електроника и с програмирано ускорено износване.След 1994 г. никой не произвежда истински и качествени автомобили.
147
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
А какви да купуваме с тези смешни заплати и пенсии.Естествено стари издухани таралясници.
146
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
155, не си ме разбрал. Мисълта ми беше, че купувате коли, които преди 20 години са били лъскави, т.е. ОТ ЛУКСОЗНИ МАРКИ, но отдавна сдали багажа. Вместо ЗА СЪЩИТЕ ПАРИ да си купите 5-10 годишни НОРМАЛНИ коли от марки като Форд, Фиат, Пежо, Хюндай, Тойота, Шкода, Субару, Хонда, Опел, Шевролет, Нисан и пр. Да ама за вас фасонът е важен, или по-скоро бившият фасон. Та не ми ги разправяй тия "купуваме каквото можем". Да, има една част от вас, които искат за 1000 лева коли, но това го няма по света.
145
0
 
3
 
! Отговори
Мимоходом преди 4 години
Караш ли 70 хиляди км на година - изборът е ясен: на всеки 3 години сменяш с колата с нова.Гадно е, че в следващата кола не се променя нищо, освен че с 15-20% става по скъпа. Разни екстри, половината от които ги изключваш след няколко дено
144
3
 
7
 
! Отговори
Реалист преди 4 години
Ами купуваме каквото ни е по джоба бе! Има ли нормален човек който да не иска новичко и лъскаво! Как да стане?! Ще караме стари коли по кошмарни пътища, ще плащаме скъпи винетки и тол такси и тва е!
143
4
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Какви коли купувате - ами таралясници купувате. На по 20, че и 30 години, ама да са Мерцедес, Ауди или БМВ. Щото били здрави, а не щото сте шебеци. За парите, които давате за тях можете да си купите сносна 5-10 годишна кола средна класа, но не - гъзарията иска жертви. После пък таралясниците не ги поддържате, щото частите за БМВ скъпи, пък и къде да намерите части за 20-годишна каруца? Затова са и катастрофите.
142
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Много нов го изкарахте автопарка в България Аз като изляза на улицата друго виждам.А пък за разходите за кола и стандарта на живот-там нещата са много трагични!!!
141
2
 
8
 
! Отговори
Заможен преди 4 години
За какво ми е нова кола. Имам си кола за 6000,японска.Толкова е и месечната ми заплата.. Колата ме вози, всеки месец 1200км минавам.
140
5
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Чоко, поне от 10 години никой не слага найлон по седалките на новите коли. Това с найлона беше доста отдавна.
139
0
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Имал съм и скъпи и евтини коли. Добре поддържана по-стара и евтина кола върши същата работа като по-нова и скъпа, с разликата, че с евтината кола хабиш по-малко нерви и животът е по-лесен. Със скъпата може да ти побелее косата от притеснения дали няма да я откраднат, надраскат и т.н.
138
7
 
6
 
! Отговори
гражданин преди 4 години
Нова кола, нова жена. Новото винаги е най-приятно.
137
14
 
11
 
! Отговори
Чоко преди 4 години
Никога през живота си не съм карал стара кола а съм вече на 57 години. Да, вярно е че не съм си купувал германски коли но тези които съм могъл да си позволя са били НОВИ.Няма по-голям кеф от това да им свалиш найлона от седалките и да ти мирише на ново.Никой да не ме убеждава в преимуществата на НОВИЯ ВНОС, тъй като това са коли чиято душа е била взета от някой карал ги преди вас-
136
2
 
12
 
! Отговори
гражданин преди 4 години
Естествено, че нова кола е най-добре. Но ние тук си повтаряме, че "не си заслужава" просто, защото нямаме пари, за да си я позволим.
135
2
 
3
 
! Отговори
Американ преди 4 години
До Ала_Бала 139:Само маняк дава 6 заплати за кола..
134
2
 
20
 
! Отговори
Американ преди 4 години
Че какво от това като са стари? Колите с добра поддръжка изкарват 20 години и остават в добро състояние. Колата не е долни *** и няма защo да се сменя като такива.