Какви коли купуваме? Стари, до 7 бона, но лачени

Изоставаме от тенденцията в Европа да се купуват нови коли
Обновена: 10 авг 2019 12:03 | 10 авг 2019 12:00, Александър Попов
177
Какви коли купуваме? Стари, до 7 бона, но лачени
Снимка: Булфото, архив

В България разнообразието на предлаганите коли е по-голямо от това на телевизорите. Но изоставаме от тенденцията в Европа и все още купуваме основно стари коли.

За возило отделяме предимно между 4 и 7 бона, но държим да е с добър външен вид, заяви пред Дарик председателят на Асоциацията на вносителите на автомобили и резервни части Христо Христов.

Според Христов данъчното законодателство у нас не толерира закупуването на модерни автомобили, а рекламираната нова формула за определяне данъка на колите, която включва еко категорията, няма никакъв ефект.

Още по темата

"За съжаление не мога още да видя у нас тенденцията, която се вижда в останалите европейски страни, поради факта, че в България данъчното законодателство абсолютно не толерира закупуването на по-нов автомобил, да не говорим за нов. По-старите автомобили продължават да плащат по-малък данък от по-новите, което е ненормално", посочи Христов.
 
Той смята, че докато не отпадне нотариалната заверка на подписа, докато не отпадне еко таксата, няма да има нормален пазар в страната.

"Защото в момента една еко такса за кола е 300 лева, данъкът е 30 лева. Еко таксата се събира от частни фирми, пътният данък е за държавата", каза още Христов.

Статистиката също не е в наша полза. Страната ни е в дъното на класацията и по възрастов дял на автопарка - до 5 години са около 5 на сто от автомобилите у нас /около 160 хиляди/, до 10 години - 10 на сто /около 400 хиляди коли/, между 10 и 20 години 60 на сто /близо 2,4 милиона броя/ и над 20 години - около 25 процента /близо 1 милион автомобила/.

Какви марки предпочитаме?

Най-масовият автомобил у нас е от марката Volkswagen, като според данните по пътищата има близо половин милион такива автомобили. В тройката влизат още Opel и Mercedes.

Тези три марки са били най-предпочитаните и през последната година според регистрациите в КАТ.

Повишен интерес през последната година има към Audi и BMW.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


177
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
4
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Някой знае ли как се става *** на ГЕРБ. Какви документи са необходими. Устна препоръка от Борисов достатъчна ли е ?Моля ви, имам спешна нужда от пари - изплащам 2 заема и 1 ипотека.
12
17
 
9
 
! Отговори
бЛИЗИНГ преди 4 години
Нова кола струва 200, 300, 400 или 500лв. на месец в зависимост от марката, модела и първоначалната вноска.Ако имате държавна работа и стабилни доходи в продължение на 5 години, обаче.
11
7
 
37
 
! Отговори
Бай Джибрил преди 4 години
Лачени, ми как! Кви сме ние, че ще караме няква си там дачия или киа. Ние караме само "премиум" марки, примерно ауди от 2004 с гуми от 2002. Чипосани баварки, мерцедеси 4-та употреба, докарани от бай ти Мюмюн, и те така. И не са виновни данъците. Ако има нормален контрол при ГТП, гореизброените няма да се движат, а ще отиват за разкомплектоване.
10
8
 
47
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Колите са пряко отражение на жизненият стандарт !!Най-бедните сте в Европа значи и ще карате най-скапаните коли.А сте най-бедни ЗАЩОТО сте най-глупавите в Европа.Няма нищо случайно във ФАКТИТЕ.Затова и премиера ви е КОМЕДИАНТ който вие много си 'аресвате.И те така.......
9
4
 
26
 
! Отговори
до 1 преди 4 години
Борисов сложи братовчед си да управлява фирмата му ИПОН, която не е спирала да действа от Мутренско та до днес.Сред най-големите й клиенти са ЛУКОЙЛ-БУРГАС, ТЕЦ-Марица, няколко банки, заради които банват тук и други.Месечната печалба е около 70 милиона лева.Данъци не плащат.
8
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Е то в тая държава тия фоходи какво да купуваме? Тя НАП не може да си защити та нас ли?
7
5
 
24
 
! Отговори
Бобчо преди 4 години
До 6Принципно си прав, но което и да е правителство да забрани внос на над 10 годишни коли ще падне на момента. И не защото хората не рабират, че е по-екологично, а защото нямат пари и няма да могат да си купят нищо след такава забрана.
6
4
 
9
 
! Отговори
Бау преди 4 години
Искрено се надявам на партийните *** да им плащат и да си съберат пари за нова кола.
5
21
 
25
 
! Отговори
.. преди 4 години
Айде забранете вноса на коли над 10 години де... Що не го забраните? Не ви стиска нали?Тогава защо ревете сега че автопарка ни е стар?Децата ни също дишат нали? А *** на бай *** не му пука, важното е да му е тънкана, а че трови децата си.. не му пука.И не са виновни само тиквите в парламента, сами сме си виновни!
4
19
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Тука манталитета е за кво да давам 20 000 лв за малък нов автомобил, кат знаеш ли ква баварка че си земем. Последиците са видни, най-стар автопарк и най-много жертви по пътищата, ама така е, гъзария цена нема.
3
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
от мачкан лак ли
2
2
 
24
 
! Отговори
ГРАД КОЗЛОДУЙ преди 4 години
ВСЕКИ СПОРЕД КЕСИЯТА
1
12
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Легия Антимафия изпрати убийствен сигнал до Етичната комисия на ГЕРБ, комисия, с която пропагандно Бойко Борисов разтръби, че ще бори своите.Убийственото е, че Легия Антимафия изпраща изключително подробен и фактологичен сигнал до Етичната комисия на ГЕРБ, който е срещу Кръга Борисов и братовчеда на Бойко Борисов Радослав Иванов Ради.Григор Здравков от Легия Антимафия заяви, че сигналът е изпратен по Еконт и в него /публикуваме целия сигнал под статията/ става дума за откраднати милиони левове от еврофондовете. Сигналът е както срещу Борисов, така и срещу кметицата на София Йорданка Фандък