Какви коли купуваме? Стари, до 7 бона, но лачени

Изоставаме от тенденцията в Европа да се купуват нови коли
Обновена: 10 авг 2019 12:03 | 10 авг 2019 12:00, Александър Попов
177
Какви коли купуваме? Стари, до 7 бона, но лачени
Снимка: Булфото, архив

В България разнообразието на предлаганите коли е по-голямо от това на телевизорите. Но изоставаме от тенденцията в Европа и все още купуваме основно стари коли.

За возило отделяме предимно между 4 и 7 бона, но държим да е с добър външен вид, заяви пред Дарик председателят на Асоциацията на вносителите на автомобили и резервни части Христо Христов.

Според Христов данъчното законодателство у нас не толерира закупуването на модерни автомобили, а рекламираната нова формула за определяне данъка на колите, която включва еко категорията, няма никакъв ефект.

Още по темата

"За съжаление не мога още да видя у нас тенденцията, която се вижда в останалите европейски страни, поради факта, че в България данъчното законодателство абсолютно не толерира закупуването на по-нов автомобил, да не говорим за нов. По-старите автомобили продължават да плащат по-малък данък от по-новите, което е ненормално", посочи Христов.
 
Той смята, че докато не отпадне нотариалната заверка на подписа, докато не отпадне еко таксата, няма да има нормален пазар в страната.

"Защото в момента една еко такса за кола е 300 лева, данъкът е 30 лева. Еко таксата се събира от частни фирми, пътният данък е за държавата", каза още Христов.

Статистиката също не е в наша полза. Страната ни е в дъното на класацията и по възрастов дял на автопарка - до 5 години са около 5 на сто от автомобилите у нас /около 160 хиляди/, до 10 години - 10 на сто /около 400 хиляди коли/, между 10 и 20 години 60 на сто /близо 2,4 милиона броя/ и над 20 години - около 25 процента /близо 1 милион автомобила/.

Какви марки предпочитаме?

Най-масовият автомобил у нас е от марката Volkswagen, като според данните по пътищата има близо половин милион такива автомобили. В тройката влизат още Opel и Mercedes.

Тези три марки са били най-предпочитаните и през последната година според регистрациите в КАТ.

Повишен интерес през последната година има към Audi и BMW.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


177
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
133
8
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Кюнци с отрязани катализатори. После защо въздухът бил замърсен. През зимата оправданието беше отоплението, а за лятото какво ще е?
132
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Барууут!
131
3
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
За нашите пътища и при нашите апаши 7 бона е правилната сума.А данък се плаща върху актуална стойност
130
12
 
32
 
! Отговори
Az преди 4 години
Ганята си иска мерцедесчето на 1 млн км при автожамбяза на 100к на 10-15г , да жули яко чалга, да кара на газ и да върти гуми на светофаро и пред панелката злобно гледайки комшиите през рейбан ментето си...А такива неща като винвтки, застраховки, увеличение на горивото, каското, данъци да се забранят със закон, как така ще дава пара на държавата вместо да ги изпие с авери?
129
7
 
41
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
колата не е толкова важна,че да я купувам нова,и старата и новата вършат еднаква работа,само лукса и липсата на ремонти в първите години отличават новата.Най-важното е потдръжката,при новата е колосална сумата,а на старата евтино,плюс това на старата не и трепериш ,не правиш каско и минаваш навсякъде без да я пазиш.Така,че от гледна точка на бедния и на практичния човек старата е много по-изгодна и лесна за притежание,обслужване и каране
128
10
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Целият свят кара за таксита приуси и корейски машини. Немските издишат,не могат да достигнат пробег и икономия.Факти.
127
4
 
39
 
! Отговори
Ала_Бала преди 4 години
Разумно е да си купишавтомобил, коъто можеш да изплатиш със 6 заплати! На някой им се иска да се набутаме с 30 - 60 000 лв за нови коли, които на 5-та гидина са направени да се счупят!
126
4
 
21
 
! Отговори
Скептик преди 4 години
България доказва несъстоятелността на автопарка произведен след 2000 г. Това е колосална измама и разхищение на ресурси. Автомобили, които се изхвърлят след изминати 100000 км.
125
6
 
15
 
! Отговори
Типичния бек преди 4 години
Кара в лявата лентаПуши та чак не се виждаКара "нов внос"Не зачита нищо и никойКъде е държавата и законите, кой му е дал да мине преглед, няма ли някой да му обясни, че освен другите трови и себе си, докога така?
124
32
 
14
 
! Отговори
Да преди 4 години
Забрана на внос над 5 годишни коли.Забрана на над 15 годишни коли бракуване.Събрали се всичкия автобоклук на Европа. Баси бунището сме.
123
5
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Тези по-долу които са писали, че корейските автомобили са трошляци - може така да е било едно време, ама в момента съвсем не е така. Телевизора ти да не би да е немски, а телефона ти какъв е? Колите стават като компютри и изобщо не ги подценявайте жълтите (всички от тях).
122
1
 
24
 
! Отговори
Коки преди 4 години
На гол тумбак, чифте пищовиТова е положението.
121
3
 
15
 
! Отговори
преди 4 години
4 милиона автомобила на 7 милиона население?
120
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Стара чанта, ама лачена - лачена ама влачена.
119
6
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
То за всеки влак си има пътници, ама имам A8, но нямам пари за бензин или взел си някакъв лукс нов внос ама му сложил най умрелите гуми какво да ви кажа, това става ежедневие.
118
11
 
5
 
! Отговори
Индустриален свиневъ преди 4 години
Я си возя в лемоузина за 200 000 прасеата, а вие си сглобявате таралясници в задния двор на лелите си.
117
16
 
13
 
! Отговори
Я па я..! преди 4 години
По добре стара кола от колкото никакво, като при соца.
116
26
 
17
 
! Отговори
За забрана преди 4 години
За забрана на всички коли над 15 години.Кво е това бре, колите повече от хората. После.мръсен въздух, глобално затопляне Бла Бла.
115
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Не и втората генерация всички заводски са с ЕSP,ASR и така нататък.От първата генерация вървят по 1500-2500 лв а клас.Ама виж сега не споря-новото си е ново.Въпросът е че дори най-евтиното ново е доста скъпо и един разумен човек няма как да не погледне какво му предлага пазарът втора ръка.Дадох най банален пример малка икономична градска кола. Новите започват от 15000-20000 лв и не са нищо особено просто нови.Хайде остави го юерцедесът явно не ти е марка.Не си купувай мерцедес.Купи си лада;)
114
8
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
15г автомобил е на светлинни години от новия в сигурността