Кои са най-евтините коли с автоматик в България?

Автоматикът означава удобство, особено в големите градове
2 ное 2020 17:45, Нели Христова
43
Кои са най-евтините коли с автоматик в България?
Снимка: Pixabay

Ръчни скорости или автоматик? И двата варианта си имат своите привърженици с убедителни аргументи. "Ръчката" е по-ангажираща, дава повече контрол и мнозина я свързват с автентичното удоволствие от шофирането. Освен това като цяло е по-безпроблемна. Автоматикът пък означава удобство, особено в големите градове, където така или иначе "автентичното удоволствие от шофирането" отдавна вече е изгубено. Неслучайно в последните години балансът неумолимо клони към втория тим трансмисии, а делът на ръчните постоянно намалява.

Големите промени на пазара през 2020 покрай новите стандарти за емисиите обаче се отразиха и на предлагането на автоматици. В близкото минало дори и най-достъпните модели като Dacia Sandero предлагаха опция с два педала. Проверката ни в каталозите на вносителите днес показва, че евтините варианти с автоматик са намалели чувствително в последните месеци. В извадката сме взели предвид най-широкия смисъл на понятието "автоматик" - както класически хидротрансформатори, така и трансмисии с двоен съединител, "роботизирани" ръчни кутии и безстепенни вариатори. На практика всичко, което дава възможност на шофьора да не превключва ръчно. Освен това за всеки модел сме посочили само най-достъпния ценово вариант. Цените са посочени спрямо официалните ценови листи.

Skoda Kamiq - 37 980 лева

Най-достъпният Kamiq с два педала се вмъква в Топ 20 на косъм, изпреварвайки Kia Ceed само с 16 лева. Той е с еднолитров турбомотор със 110 коня мощност и със 7-степенната DSG трансмисия на Volkswagen. Нивото на оборудване е Ambition, с включен климатик.

Volkswagen T-cross - 37 697

Цената е за базовото ниво, с еднолитров TSI турбомотор със 110 конски сили мощност, и 7-степенна DSG трансмисия. Има климатик, автоматични светлини, 6.5-инчова мултимедия със сензорен екран и USB-c.

Skoda Scala - 36 422

На практика същата окомплектовка като споменатия Kamiq - с най-малкия бензинов турбомотор, 110 коня и 7-степенен DSG, и с оборудване, което включва климатик и мултифункционален волан.

Citroen C3 - 34 930

Обновеният това лято С3 се предлага с 6-степенната ЕАТ автоматична кутия, произвеждана от японската Aisin във Франция. Двигателят е 1.2 Puretech, а нивото на оборудване - Shine, което включва заден парктроник, електрически стъкла, автоматични светлини и чистачки, кожен волан и 16-цолови алуминиеви джанти.

Renault Megane Sedan - 34 262

Тук става дума за ограничени бройки от досегашния модел, с 1.33-литровия турбомотор TCe, разработен съвместно с Mercedes, и със 140 коня мощност. Скоростната кутия е EDC7, разработена от Magna (бившия Getrag). Нивото на оборудване е Zen, с кожен волан, климатик и круиз контрол.
С очакваното идване на фейслифта цената вероятно ще прескочи 40 000 лева, или поне така се случи с хечбек версията.

Peugeot 208 - 34 041

Цената е за автомобил с 1.2-литров Puretech двигател със 100 конски сили и 8-степенен автоматик EAT8, производство на Aisin. Оборудването е в ниво Active, с кожен волан, климатик и 7-инчова мултимедия с Bluetooth.

Още по темата четете на сайта на Automedia.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


43
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
35
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Няма такива сума за обслужване на автоматични кутий. Филтър и няколко литра масло. Пиниза е в машина за смяма на масла за скоростна кутия- да може с вакуум да изсмуче цялата течност, защото на самотек остава около 40%от старото масло.
34
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
400+лева за обслужване на кутия са "евтина експлоатация"? В България ли? Знаеш ли в коя държава живееш или неможеш да си направиш сметката? Една смяна на масло на ръчни скорости е 40-50лв на всеки 7-8 гдини, когато се сетиш. За 400+лв много хора хранят цяло семейство поне месец. Повечето мъже в България карат 20-25 годишни и си сменят сами маслата, елементарна работа. Макс 2% в цялата страната сте тези с възможности да плащате на сервиз. Назаем е лесно да си модерен.
33
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Вчечният въпрос - дали да си купиш ново подобие на кола или за същите пари да си купиш употребявана нормална кола.
32
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Веднъж взехме rent-a-car една Киа Пиканто в Испания, но едва успяхма да си съберем малкото багаж, който носехме. Не бих си купил малка кола, освен ако няма някакви сериозни причини за това.
31
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
За 45 хилки можеш да си вземеш някоя пребоядисана тотал щета, то и ти си като един мой дето е с Q5 ама няма дори камера и си държи телефона с ръка, понеже му е 3 бона екстрата за телефона.
30
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Започнах с Вартбург - ръчката за скоростите е на кормилото. После карах коли пак с ръчни скорости, но от 2004 година карам само автоматици. По-удобно е и не бих се върнал на кола с ръчни скорости.
29
0
 
0
 
! Отговори
Сат Н преди 3 години
Ми аз съм се учил на ВАЗ 2101, ГАЗ 53 и Чавдар съчленен автобус, а пък първия автоматик, който съм подкарвал, беше една бяла пура 420 SEL. Така че ми е се едно.
28
5
 
1
 
! Отговори
... преди 3 години
не знам какво плащате, но с малко късмет си вземате за 45к лв Ауди А6 под 4 години при което не сменяш нищо, просто се качваш и караш. Доста по-голям двигател и екстри които няма дори във върховите оборудвания на тези коли. Затова си купувам коли които са между 3 и 4 години, най-изгодните на пазара и задължително от Германия.
27
7
 
9
 
! Отговори
Щирлиц преди 3 години
Имам достатъчно акъл,за да сменям сам предавките.
26
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Не ви знам какви коли карате, ама дори и на Киа за 30х. абсолютно всичко е автоматично, не само скоростите, чистачки, светлини - абсолютно всичко. Влизаш, палиш и заминаваш, не се занимаваш с никакви глупости.
25
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
a kolko C2O otdeliat tesi faytoni i ot koi energien class sa?
24
5
 
8
 
! Отговори
redordead преди 3 години
До 23Хайде, като падне сняг, да видим на моя аутбек автомат, колко ръчки ще му се опрат?Има 2 неща, които винаги ще искам в следващата ми кола - кожен салон и автомат...Първото, защото колата винаги мирише на кожа, както е излязла от завода, а не на 15 годишен диван в стара порутена къща, а второто, защото за градско няма по-добро...за извънградско, с 245 кончета, спорт режим и пера на волана съм пределно доволен.
23
2
 
14
 
! Отговори
истина е преди 3 години
За средният българин , автоматика ще го кара в някой друг свят ,защото получава робски заплати !
22
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Аз чакам Tesla с ръчни
21
2
 
17
 
! Отговори
Жоро преди 3 години
Хайде стига с тези глупости за сняг и автоматик.... в Канада 99% колите са автоматик със 6 месечна зима и температури до -40
20
0
 
5
 
! Отговори
Митко преди 3 години
Къде са в тази фалшива класасия Мицубиши Спейс Стар - CVT и Тойота Ярис - CVT. Първата малко над 26 хиляди лева, а втората - малко под 30 хиляди лева ...
19
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До АнонименЛоста отдавна е премахнат на премиум колите. Най-често е някакъв въртящ се селектор, който е само електронно свързан с контролера на трансмисията. Ръчните спирачки също са с бутон. При по-старите автоматици, единственото механично предназначение на лоста е да зацепи един палец в трансмисията, когато се избере P режим.
18
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Освен това изглежда по-красиво таблото,когато скоростната кутия е автоматична.Предполагам че в бъдеще ще бъде заменен тоя глупав нелепо стърчащ лост с нещо като джойстик или с редичка бутони. Всички казват че автоматът изисква подръжка ми дали ръчката да не иска подръжка?Колко струва един съединител със смяна? 400-500 лв и ако си попаднал на некво менте догодина пак и отново.
17
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
civic sedan 2017 с турбо и автоматик 6.5 смесен разход, пък вие си говорете колкото щете...
16
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До АнонименКое му е скъпо. От години карам Мерцедес Е320 ЦДИ с 5-скоростния автомат 722.6, и на 60 хиляди се освежава с 4 литра трансмисионно масло, един филтър и едно уплътнение. Всичко с труда не повече от 500 лева, и става за 2 часа. Мазно потегля, мазно сменя предавки. Вече ако се развали от селска експлоатация или селска поддръжка, това е друг проблем.