Защо не се пресичат реки с кола след изобилни дъждове?

Ето няколко експертни съвета
12 яну 2021 15:33, Нели Христова
22
Защо не се пресичат реки с кола след изобилни дъждове?
Снимка: БГНЕС

Дори и безобидните български рекички могат да бъдат доста опасни след проливни дъждове, както се убеди един злополучен шофьор край Сандански. Водачът на сив Opel Frontera опитал да премине през брода на река Градевска около обяд, но автомобилът му бил отнесен от придошлите води и се заклещил в дървен пешеходен мост.

За щастие шофьорът успял да се измъкне невредим. След половин час силата на водата скъсала моста и опелът бил изцяло потопен. Пристигналите аварийни служби прецениха, че изваждането на колата при сегашните условия е твърде рисковано.

Още по темата

Дъждовете са създали усложнения в редица населени места. Край Благоевград нивото на река Струма се е покачило с метър и половина. В софийския квартал Нови Искър има евакуирани къщи заради наводнения. В района на Трън река Ерма излезе от коритото си. Във Варна също има наводнени булеварди.

Експертите категорично не препоръчват пресичане на реки след изобилни дъждове, дори и реките да не са особено големи, пишат от Automedia. Ако все пак прекосяването е абсолютно наложително, трябва да спазите няколко основни правила.

Първо, да се уверите, че и всмукателният колектор на двигателя, и ауспухът са над нивото на водата. Второто не е чак такъв проблем, стига двигателят да не угасне. Но ако това се случи - а по хлъзгавото речно корито не е изключено - тогава водата може да проникне през ауспуха до мотора и да предизвика т. нар. "хидроудар", който е унищожителен за агретата.

Второ, да проверите дали склонът на отсрещния бряг е достатъчно полегат, за да можете да се изкачите по него.

Трето, да проверите какво е дъното и колко силно е течението. Има само един сигурен начин да го направите, и той е да нагазите внимателно в реката с крака. Ако успявате да устоите на течението, вероятно и колата ви ще може. Ако не можете да се задържите на крака, няма никакъв смисъл да опитвате с колата.

Четвърто, внимавайте със скоростта. Разумната политика е да навлезете във водата бавно и след това да развиете повече скорост. Много хора се засилват от брега и в резултат се стига до аквапланинг и отнасяне от течението. Ако колата ви е с 4х4 - а с друга е неразумно изобщо да опитвате такова приключение - първо включете понижаващата предавка. Скоростта трябва да е такава, че да образува вълна пред и встрани от автомобила.

Пето, при благополучно излизане на другия бряг не гасете двигателя - оставете автомобила да работи поне 10-15 минути, за да изсъхнат по-бързо намокрените компоненти.

И накрая, ако опитът не успее, запазете хладнокръвие, измъкнете се от колата и се покатерете върху покрива или капака. Много хора подценяват силата на водата и се опитват да доплуват до брега, и така се стига до удавяния.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


22
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
0
 
2
 
! Отговори
Хахахахахахахахахаха преди 3 години
Нашите мутри и ромове слагат безумни калници и амортисьори и 25 инчови гуми, а оставят ауспуха на 20 см от земята.Отделно, че "надграждането" на джипа изнася нагоре центъра на тежестта, което пък нарушава ВЕРТИКАЛНАТА СТАБИЛНОСТ - при каране по наклонен терен или дори при влизане в завой със 70 км/ч джипът се обръща на покрив!В цивилизованите държави това се контролира много строго, но нашите ***, които клечат в храстите за 50 лв, дори не са чували за център на тежестта и конструктивна с
14
0
 
2
 
! Отговори
Хахахахахахахахахаха преди 3 години
Колкото по-"яка" джипка кара мутрата или рома, толкова е по-***!Преодоляването на водна преграда зависи от ВИСОЧИНАТА НА АУСПУХА - в момента, в който водата залее ауспуха, двигателят угасва, защото налягането на изгорелите газове не може да изтласка водата.Истински проходимите джипове имат "комини" - ауспух НАД нивото на покрива и специална защита на двигателя.
13
0
 
2
 
! Отговори
Сата НАТО преди 3 години
Думата "изоболни" няма нищо общо с дъждове, за да ги използвате заедно..
12
1
 
7
 
! Отговори
Въхььь... преди 3 години
Тоя шАфИОрььь що не е карал по моста ,а се е бухнал у реката?ЕГАТИ тулупа...
11
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Смислена статия.Очаквам утре "Защо новата кола е по-готина и по-уютна и по-малко се разваля, отколкото старата такава".
10
0
 
14
 
! Отговори
стефчо преди 3 години
Утре може ли статия- "Защо не бива да уринираме срещу вятъра?"......Моля ви!
9
0
 
19
 
! Отговори
И шесто, преди 3 години
ако все пак искате да си смените джипа, има и по-евтини начини от абсолютно наложителното прекосяване на река...
8
0
 
17
 
! Отговори
Дедо ви Тираджия! преди 3 години
Зимен офроуд с летни гуми в дълбока кал и придошла река! Ето това е висш пилотаж, не всеки го може!
7
6
 
8
 
! Отговори
Селяндур с джип преди 3 години
До Всички форумни гал0шиНамерете си хоби, различно от "кисна в интернет по цял ден, щот съм безработен гал0ш".
6
0
 
21
 
! Отговори
ОК преди 3 години
След тази изчерпателна и полезна статия, много хора ще решат че, вече знаят как да прекосят кварталната бара.
5
2
 
16
 
! Отговори
= преди 3 години
Гледам репортажите за наводненията и ми става тъжно.Безкрайно работливия и предприемчив българин е останал в далечното минало.Огромната част от пострадалите къщи са мизерни коптори,мръсни,неугледни,строени без мисъл и техническа култура,без мерак дори.Наводнения и суши винаги е имало и ще има,ролята на човека е да минимизира щетите.Но как да не се наводни помещение,пода на което е 0,5 м под ниво терен.Колко ли *** трябва да си,та да копаш землянка вместо да си построиш къща над земята
4
1
 
42
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Шофьора го даваха по новините вчера: -Видях, че вали и излезнах да покарам офроуд... Завършен ***!
3
12
 
12
 
! Отговори
Каун Грипенов преди 3 години
Бойко е виновен, тези реки при социализма не преливаха и с каруците минавахме през тях. От каруците се качихме на джипове на не знам колко н-хенда и затънахме до шия в барите.Ех,колко добре си бяхме при соца с куците, богати,богати и много учени.
2
2
 
19
 
! Отговори
РАДИО ЕЛТО преди 3 години
БЛАГОДАРЯ полезна статия
1
2
 
27
 
! Отговори
Ми добре преди 3 години
Ето това е една смислена дописка. Браво!