В кои митове за колите трябва да спрем да вярваме?

Много от тях се предават от поколения на поколения
22 фев 2021 20:25, Нели Христова
58
В кои митове за колите трябва да спрем да вярваме?
Снимка: Pixabay

Много автомобилни митове се предават от поколение на поколение. В крайна сметка някои от тях се приемат за даденост, защото са научени от родителите ни (на които е прието, че трябва да вярваме) или пък са били повтаряни многократно. Голяма част от тях не отговарят на истината и трябва просто да бъдат забравени.

Изданието Popular Mechanics събра на едно място 20 такива твърдения, като повечето от тях са напълно фалшиви, а в малка част има известна доза истина. За съжаление, те съществуват и в наши дни и въпреки, че не са верни, все още се разпространяват сред шофьорите.

1. Първокласното гориво ще подобри ефективността на вашия автомобил
Някои автомобили наистина се нуждаят от бензин с по-високо октаново число, но ако това не е посочено изрично в ръководството на колата ви, просто губите пари, като сипвате по-скъпо гориво. То няма да промени нищо.

2. Всички гуми се сменят едновременно
Това изобщо не е така. Наистина можете да замените само една гума, стига да е подобна на тези, които вече имате. Някои експерти обаче препоръчват да заменяте гумите по двойки (двете отпред или двете отзад).

3. Използването на мобилния ви телефон, докато зареждате, може да предизвика експлозия
Сигурно сте забелязали табелите на бензиностанциите, които забраняват употребата на мобилен телефон. Какво обаче би станало, ако тази забрана бъде пренебрегната? Ами нищо, тъй като все още не е доказана връзка между безжичната технология и парите, отделяни от горивото.

4. Електрическите автомобили са по-податливи на пожар

Няма доказателства, че електрическите автомобили са по-склонни да се запалят в сравнение с „обикновените“ автомобили. Да, напоследък на подобни инциденти се обръща повече внимание, но това се дължи на интереса към електромобилите, чийто брой все още е нищожен в сравнение със стандартните коли с двигатели с вътрешно горене.

5. Ще получите повече бензин, ако зареждате сутрин

По-хладният въздух означава по-плътно гориво, така че ще получите повече бензин, ако зареждате рано сутринта. Това съвсем не е така, защото температурата на газа всъщност не се променя през целия ден.

6. Трябва да смените охлаждащата течност и въздушните филтри, когато ви сменят маслото

Вашият механик може да ви препоръча да ги смените, когато смените маслото, но всъщност това не е нужно. Проверете предварително ръководството на автомобила си за инструкции, в които да е указано колко често трябва да го правите.

7. Трябва да сменяте маслото на колата си на всеки 5000 км

Това е един от митовете, които са имали смисъл при старите превозни средства. Новите двигатели вече не изискват толкова честа смяна на маслото толкова.

Още по темата четете на сайта на Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


58
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
49
1
 
1
 
! Отговори
Румео преди 3 години
Това не е вярно.Качеството на горивото е значим фактор.
48
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 54Да, ама разтоварват на литър (аз бензиностанция с кантар за тир не съм видял) и после пак се продава на литър.Разликата в обема при 1 градус за бензина беше нещо от сорта на 0.0013 на литър, а дизела май беше 0.0009 на литър. Та на 10000л. може и да се усети някаква разлика :)
47
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Колега, именно заради температурните разлики -цистерните товарят на тегло, не на обем
46
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
1 Тогава защо като е с по-добро гориво харчи по-малко (до 1л/100 е стигала разликата)?2 Гуми се сменят на около 5г. Ако колата е нова, са се изхабили заедно. При стара - веднага сменям и 4-те, просто не знам как са съхранявани и карани.3.4 Да сте чували нещо за гърмящи телефони? А за водородни клетки?5 Той бензина газ ли е? При зареждане на цистерни се пишат и градусите, явно има защо. Просто на лек авт. няма да се усети.6-7 Масло на 8-10 000, а филтрите задължително, особено за прашна София
45
0
 
7
 
! Отговори
шофьор преди 3 години
Не съм лаборатория, но установих че бензина на Марешки има по-голям разход от бензина на другите големи вериги. Пробвал съм го на дълги разстояния Варна - София и обратно. Предполагам че употребява еко добавки които нямат същата енегия. Така, по-евтин бензин с по-голям разход е нещо като танто за кукуриго. Спестява се може би една стотинка. Не повече.
44
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До АнонименИ при бензина има разлика. С Шел V-Power Racing 100 старата ми спортна Хонда мърка като коте и държи стабилни обороти на празен ход, а с другия бензин се колебае и върви осезаемо по-спънато. И не опира до октановото число на бензина 95, а до това че масовия бензин е бъркоч, а другия е за белите страни.
43
4
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 49 зареждай само при Марешки доволен ще останеш
42
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
1 и 2 изобще не са верни!При бензина може, но при дизела евтиния в БГ е гаден. С него главата трака, скърца, помпата реве и колата не върви.При 2 - на автомобили 4х4 се сменят и 4 гуми винаги заедно и винаги се гони един и същ по-вид и по-големина грайфер.
41
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До: 47Аз пък карам Пагани. Много съм доволен. Друга не признавам!
40
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Някои от изброените митове дори не ги бях чувал.В инструкцията на всеки автомобил си пише на колко километра и години кое как трябва да се сменя. Различни данни дават за различни консумативи - масла, филтри, течности.
39
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 41Аз съм карам Ламборджини мурселаго ,доволен съм, също!
38
1
 
0
 
! Отговори
Р преди 3 години
До АнонименАрхитект го е проектирал
37
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Нили, другият път пиши за новите тензденции в ноктопластиката - не се пъни да преписваш неща, които не разбираш. Впрочем руса ли си или се боядисваш?
36
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Интересно, да пише за нещо от което не разбираш.... мооооже...."първокласно гориво" и "октаново число", "мобилни телефони" от поколения, сутрин може да получиш нещо дриго в повече, но не и бензин....Въобще, Неленце, пиши за неща от които разбираш...ако има такива!
35
5
 
3
 
! Отговори
ШИКО преди 3 години
МАСЛОто се СМеНЯ На 10000 , не на 5000 км. Но аз ГО смЕНЯМ На 2 годинИ веднъЖ , ЗАЩОТО НИКОГА не мОга да ги навъртя толкоВА. ИМаМ 21000 Км зА 12 ГОДини. И ТОГаВА сменяМ И МАСлен И въЗдуШеН ФИЛТЪР. Мисля , че и ГоРИвЕн тРябВа ДА сЕ сМЕНя тогава.
34
1
 
11
 
! Отговори
wgw преди 3 години
Статия с по-глупави изводи и препоръки отдавна не бях чел. Който си купи автомобил да сменя маслото на 25-30 000км. и тогава ще има оборот на автомобили и двигатели!!!!
33
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Толкова молкова, тва е. Като свърши бендзиня и нафтата ше минете на каруца с магаре, щото втора употреба кола на батерии не става. Първо, че спада пробега, а второто е безопасността. Да видим тогава селските ганьовчета как ще се пъчат в каруцата.
32
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
авторката нещо е превеждала преписвала от някоя чуждестранна статия, но поне да се беше обадила в няколко от представителствата на автомобилни компании, че се излага.Докъде стигна журналистиката в България.
31
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Христова, омъжи се за мен. Ще ти дам ти да ми ремонтираш колата, а аз ще ти плета жилетки
30
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
SM беше рядкост. CX беше също легенда, а от него името си е получил коефицента за аеродинамично съпротивление. Все още виждам XM по улиците, който отново беше изключителен флагман. Ситроен тръгнаха надолу с BX. След това станаха ширпотреба. А за DS съм чел, че е скициран от Пикасо.