Кои автомобили се развалят най-често на пътя?

На първо място е 10-годишната Kia Ceed
1 май 2021 18:23, Нели Христова
41
Кои автомобили се развалят най-често на пътя?
Снимка: Pixabay

Пандемията от коронавирус значително намали трафика не само в Германия, но и във всички държави от Европа. По-малко коли на пътя означава и по-малко повреди, което беше отчетено и от германския автомобилен клуб (ADAC). Неговата статистика показва, че през 2020 година по време на пътуване са се повредили 3,4 млн. автомобила, което е с 400 000 по-малко от 2019 година.

Най-често срещаният проблем е с акумулатора, като той се е увеличил от от 41,8% от общия брой през 2019-а до 46,3% през 2020 година. Причина е, че много от колите се карат по-рядко и съответно зарядът в акумулаторите им пада. От ADAC вече отчитат и повредите при електромобилите, като и тук на първо място е батерията - общо 54%. Отбелязва се обаче, че броят на електрическите превозни средства все още е малък, така че повредите при тях тепърва ще се увеличават.

Германските експерти оценяват 109 модела от общо 25 марки. От тях 40 са определени като "надеждни", а 16 се представят много лошо. Останалите показват смесени резултати. Всички преводни средства за произведени от 2011 до 2018 година, като за да попаднат в класацията трябва от тях да бъдат регистрирани по 10 000 бройки на година. Не се взимат под внимание така наречените "самонанесени щети" - оставане без бензин, например, както и дефекти по гумите, пишат от Automedia.

Първото място по слаба надеждност заема 10-годишната Kia Ceed (52,7%). При този модел най-често срещаните проблеми освен с акумулатора са стартер, горивна помпа, електрически вериги и свещи. Подобно е положението и при друг корейски модел - Hyundai i20 (42,2). Там повредите основно са по свещите, стартера и дефектните ключалки.

В челото попада Kia Sportage (38,6%), чиито най-срещани проблеми са подобни на тези при другите модели пред него. Следват два минивана - Seat Alhambra и VW Sharan (35,1%), като при тях основните повреди са на системите за рециркулация на отработените газове или впръскването на AdBlue. Сред проблемните автомобили, посочени от ADAC, са още Smart Forfour (32,8%) заради проблеми с акумулатора, а също така Opel Insignia (32,1%), Ford S-Max (30,7%) и Renault Kangoo (30,1%), като при последните това се отчита при по-новите машини - след 2017 година.

На обратният полюс - колите, които се представят най-добре през 2020 година, са голям брой автомобили на Audi и BMW. Моделите A3, A4, A5, Q3 и Q5 показват надеждността на Audi. Ако все има повреди при колите на тази марка, те най-често са срещани при кабелите за запалване на по-старите A1, като и при дюзите на Q5. В същото време BMW 1-Series, 2-Series, 3-Series, 4-Series, X1, X3 и Mini се представят на високо ниво.

Моделите A-Class, CLA, GLA на Mercedes-Benz, както и C-Class, GLC и GLK са малко назад с повече повреди. При тях най-често се срещат проблеми с ключалката за запалване и стартера.

В класацията на ADAC има и някои изненади в положителен смисъл, като това са Fiat Punto и Dacia Sandero. При италианския модел дори стари екземпляри (2011-2013 година) имат малко повреди. Същото важи и за Sandero, която показва, че дори по-евтините автомобили могат да бъдат сравнително надеждни.

Триото Seat Ibiza, Skoda Fabia и VW Polo също е сред моделите, които сравнително рядко дават дефекти по време на път. Интересното обаче е, че най-продаваният автомобил в Германия, а също така и в Европа - VW Golf, не се появява в статистиката на ADAC.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


41
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
4
 
15
 
! Отговори
Snorky преди 3 години
"Кои автомобили се развалят най-често на пътя?" - Досега не съм чувал някой автомобил да се е развалил докато стои в гаража.
12
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Нали има много противник на Ел коли... Та по този повод... 20 години ползвам мобилен телефон....Смених 6 апарата! На сервиз никога не съм бил.... Мей би и на Ел колите така ще е бъдещето! Караш пет години и фърляш.... Ааааа.... може после в БЪЛГАРИЯ още 15 гОдин... :)
11
11
 
9
 
! Отговори
356 преди 3 години
Виждам, че коментиращите не сте от най-запалените и страстни автолюбители затова да Ви обърна внимание на Форд и Хонда, като най-отявлени истински държащи на дълговечността, качеството, комфорта, икономията и екологията производители. Да не забравяме и на втори план Нисан, Мазда и Рено. Оттук натам нещата при другите производители са доста променливи.
10
7
 
20
 
! Отговори
Родолюбец преди 3 години
Най -здрави са японските коли,ха,ха ха.Обаче бай *** понеже е стиснат,немарлив,мърляв и като му се набие нещо в чутурата-трудно излиза и предпочита германски!??Защото и частите са по-тънкана!А тук някои абизяни надали са карали лади и т.н. руски коли но дрънкат глупости!!!Типична рая!
9
1
 
15
 
! Отговори
У преди 3 години
Стига сте се плюнчили с тези руски коли, вече и там няма сделани в петък следобед. Тези които се карат са всички марки дето ги има навсякъде, обаче ги сглобяват в техни заводи. Един път имаше спор и разгледах какво правят, защото знам руски. Има VW-груп в Калининград и Москва-правят всичко тяхно, GM-правят Шевролет, Киа и още някакви като старите Опели , Renault-тези купили Лада и правят Дъстърите само че са Рено-дъстър..и т.н-прочетете. Глобализация, само разни товарни са си техни разработки.
8
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
до голф хехе знам чисти нов голф на 300 км ,с повреда в ск DSG , колата се повреди в трафика , пушеци ,мирис на феродо ,светнаха всички лампи P R D N
7
0
 
13
 
! Отговори
Az da vi преди 3 години
Неподдържаните
6
5
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Не знам за коли но руските телевизори ги шамаросвахме всяка вечер за да гледаме само 2 часа
5
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До КаменНе съм много съгласен за японските които са направени в Япония.А те не са много модели.Само няколко
4
8
 
17
 
! Отговори
Golf преди 3 години
Голфа е железен. Вън от всякакви класации. Голф или смърт.
3
2
 
11
 
! Отговори
Ямболски цървул преди 3 години
Втора ръка -НОВ ВНОС(15 ГОДИШНИ БЕЗ ЗНАЧЕНИЕ ОТ МАРКАТА),карани от хора,които имат пари да си ги сменят на 3 година нови.А тук им караме ***.
2
4
 
31
 
! Отговори
чалгата не прощава преди 3 години
Както си и мислех, Голф не е в статистиката , защото е "железен" , няма разваляне, пробвах да не сипя гориво ( само и само за да закъсам) , но той сам отби на бензиностанцията ....
1
13
 
8
 
! Отговори
Камен преди 3 години
Тосе знае. Наи често се трушат немските, френските, италянските, японските и американските.