Можете ли да карате колата си, ако свети лампата за маслото?

Липсата на масло е критично за двигателя
26 май 2021 17:45, Нели Христова
47
Можете ли да карате колата си, ако свети лампата за маслото?

Приборният панел в автомобила е предназначен за това, че да може човекът зад волана да следи за показателите и работата на най-важните системи. Периодично на екрана може да се активират различни индикатори и лампи, които съобщават за различни проблеми. Един от често срещаните случаи е активиране на жълт сигнал, съобщаващ за недостатъчно количество масло.

Когато се случи нещо такова, някои шофьори веднага отиват в магазина, купуват масло - обикновено около литър, и доливат в двигателя. Други обаче игнорират сигнала и смело продължават напред.

Колко обаче може да продължи това, преди недостигът на смазка да се окаже фатален за задвижващия агрегат?

Първо, трябва да припомним, че липсата на масло (маслен глад) е критично за двигателя. В системата се отчита недостиг на смазка, заради което триещите се елементи се износват по-бързо. Най-опасно е това за стените на цилиндрите, но пък невинаги активирането на жълтата лампичка за понижаване на нивото на маслото означава, че веднага трябва да се посети сервиз. Тя просто съобщава, че датчикът е фиксирал намаляване на нивото на масло с един литър под нужното.

За старите мотори подобен спад се счита за критичен и затова техните шофьори са принудени постоянно да следят нивото на смазката в двигателя. И съответно да доливат, ако то е недостатъчно. В противен случай може да спре разпръскването на маслото и това да доведе до проблеми. При съвременните автомобили има маслена помпа, която изпомпва смазката през каналите към коляновия вал и буталата, като именно тя отговаря за нормалната работа на системата.

Нивото на маслото в автомобила винаги се определя, като остава малък резерв. Когато колата се движи по неравен път и се накланя често, нивото в картера може да се промени. Тръбата на приемника се оголва и в системата влиза въздух, което води до локално прегряване. За да се предотврати подобно нещо, в резервоара трябва да има повече масло. Затова и предупреждението за това, че е спаднало нивото, невинаги означава остър дефицит на смазка в системата.

Още по темата четете на сайта на Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


47
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
27
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Абе лампата за маслото не беше ли червена, а не жълта?Пък и майстори, заслужаващи доверие, са ми казвали, че светне ли лампата, вече си прецакан и щом се е стигнало дотам, двигателят така или иначе е за ремонт.
26
1
 
2
 
! Отговори
1234 преди 2 години
Не става ясно коя лампа за маслото, че е малко или че няма налаягане в биелните лагери? От опит знам че ако светне червената лампа на Аладин, или се продава веднага или рано или късно ще е за Надин.....
25
0
 
7
 
! Отговори
Е преди 2 години
Можете.... ако искате да я покарате още малко.
24
0
 
22
 
! Отговори
Щирлиц преди 2 години
Може,стига да не е вашата.
23
1
 
5
 
! Отговори
dakotabg преди 2 години
До анонимен 16Карам ,Camri и имамам жълта и червена лампа на маслото...Коментар?
22
0
 
4
 
! Отговори
Италянеца преди 2 години
Може ако е Фолксфаген Пасат или Фиат Пунто от 1996г. Източвал съм прк смяна по 200-300 грама
21
0
 
10
 
! Отговори
У преди 2 години
Само електро-коли не намесвайте, че не знаете колко чаркове имат и те. Имат хиляди транзистори и чипове само за зареждане и контрол. Най-*** е че са пак коли със спирачки, пружини, амортисьори, гуми, лагери....Ако приемем, че двигателната установка НИКОГА не даде дефект, то всичко останало е същото като на всяко МПС и пак сервизите са на +
20
1
 
4
 
! Отговори
смях преди 2 години
Можеш ....но за кратко
19
18
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Много интересно на моята Тесла няма такава аларма!!За какво всъщност служи това масло??
18
0
 
12
 
! Отговори
челен опит преди 2 години
Недостигът на смазка почти винаги е неприятен и води до протриване, така да се каже. Излишъкът пък много цапа и хвърчи навсякъде. Също, желателно е да се ползва подходяща смазка.
17
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Светне ли лампата за маслото спирате и проверявате нивото на пръчката. Ако е над минимума това означава че маслената помпа си е отишла или датчика не работи.. Ако е доста под минимума купувате масло и доливате. При вторият случай трябва да търсите причината за празният картер. Или двигателя гори много масло или гарнитурата на картера пропуска и губите масло. Ако гарнитурата е добра причината е в маслените сегменти на буталата или в уплътнителите на клапаните.
16
0
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Задкормилното устройство е от значение.НА всяка кола на таблото има един уред,който показва температурата.Трябва да се наблюдава от верме на време.Иначе, основен ремонт.
15
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Претъркан мотор вече е само блед спомен на това, което е бил. И нещата стават за броени минути. Даже и да не свети лампата, ниското ниво се отразява на мазането на цилиндрите и от стегнат и звънлив двигател-пушка получавате разхалтавен, хъхрещ и горящ масло полуавтомобил, с който може само да одиш да зареждаш на зеленчуковата борса. Между другото, семерингите се охлаждат от маслото, като няма масло, гумата се изпича и почват да фърлят масло. И се износва шийката на вала.
14
1
 
13
 
! Отговори
Mustang V8 преди 2 години
Старите мотори, като им падне нивото и спират да разпръскват масло. Съвременните автомобили, имали маслена помпа...Алооо, тия старите мотори, къде го разпръскват това масло ***,а???? В радиус от 5 метра ли как? Все един ДВГ, има маслена помпа и никакво масло не разпръсква. Тази помпа го засмуква, качва го до клапаните и после самото масло се връща в картера и пак помпата го засмуква. Така работи ДВГ. Ако ти кажа че колата ми е мощна и двигателят е с последователно многоточково впръскване-блееш.
13
6
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Значи, почнах да чета и като стигнах до светването на ЖЪЛТАТА лампичка за таблото и спрях да чета. Тази дето е писала статията, явно никога не е карала МПС. Лампичката на таблото, която светва и показва че "има някакъв проблем с налягането на маслото" е... ЧЕРВЕНА. Винаги е била червена, на автомобилите отпреди 30-40 години - пак е била червена. Червена е, защото това означава че проблема наистина е сеиозен и трябва да спреш двигателя. На Москвич и Лада е червена, на Порше пак е червена.
12
2
 
16
 
! Отговори
Сат Н преди 2 години
Светне ли масло или температура, вече сте загазили, от мене да знаете!
11
0
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Скъпи, карах до морето, колата разбра и през цялото време едно корабче светеше на километража!!!
10
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Да, защото често само е изгорял датчикът за ниво на маслото.
9
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Избора е личен, и свързан с множество специфичности в ситуацията, в която сте изпаднали. Анализ на точната причина, само по индикация, е нереално да се дава.Кротко шофиране, слушане на звуците и усещане на автомобила са задължителни, за да се доберете поне до бензиностанция, където да се опитате да отстраните поне част от възможните причини. Например малко количество масло в системата за смазване.
8
0
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Само жена може да кара докато и свети лампата на Аладин . Лампата свети тя си казва желание след желание.