Volkswagen спира с дизеловите и бензинови двигатели в Европа до 2035 г.

В други части на света обаче германският концерн ще си остави повече време
27 юни 2021 11:50, Красимир Ангелов
109
Volkswagen спира с дизеловите и бензинови двигатели в Европа до 2035 г.
Снимка: БГНЕС

Германският производител на автомобили Volkswagen възнамерява да излезе от бизнеса с автомобили с двигатели с вътрешно горене постепенно. "В Европа ще напуснем бизнеса с дизелови и бензинови двигатели между 2033 и 2035 г., в САЩ и Китай малко по-късно", заяви директорът на продажбите на VW Клаус Целмер пред Münchner Merkur (съботно издание), пише Investor.bg.

"В Южна Америка и Африка, поради липсата на политически и инфраструктурни рамкови условия, преходът ще отнеме малко повече време", пояснява той.

Като масов производител Volkswagen имал по-различни предизвикателства, които трябва да преодолее при трансформацията, отколкото например производителите на автомобили, които продават превозни средства основно в Европа.

Целмер каза пред вестника, че най-късно до 2050 г. целият флот на VW трябва да стане въглеродно неутрален. В Европа той се надява до 2030 г. 70% дял от общите продажби на компанията да бъдат електрически. Това би подготвило концерна за евентуално затягане на климатичните цели на Европейския съюз и дори компанията би могла да ги надмине.

Що се отнася до крайните дати за двигателите с вътрешно горене, има разлики между германските автомобилни компании. Например дъщерното дружество на Volkswagen Audi възнамерява да представи последния SUV с такова гориво през 2026 година. Производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене трябва постепенно да се прекрати до 2033 г.

Цялата статия може да прочетете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


109
Още по темата: VolkswagenавтомобилиДВГVW
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
59
3
 
1
 
! Отговори
До до 65 преди 2 години
При хибридните ел моторът се включва само при потегляне, но това не води до икономия на енергия, напротив, горат повече, защото колата е по-тежка. Ел-мотора може да движи колата само при plug-in хибдридните, но той трябва да се зарежда от мрежата, имат си слот за това. Или да каращ 8 часа по магистралата с равномерна скорост. Хибридните вече не се броят за "екологични".
58
2
 
1
 
! Отговори
Край преди 2 години
Транспорта е около 30 % от въглеродните емисии на човечеството, а личните коли са над 60% от тези 30%.С ел. колите - колите ще станат скъпи и малко. хората ще се возят по-малко.
57
0
 
2
 
! Отговори
до 65 преди 2 години
Колата не се зарежда от мрежата. Това не е плъг-ин хибрид. Батерията се зарежда от спирачките, инерцията. И не се включва ел.мотора само при палене. И няма как да сравняваш бензинов с дизелов автомобил. Като ще коментирате по дадена тема поне попрочетете, позаинтересовайте се малко.
56
3
 
1
 
! Отговори
Край преди 2 години
Обяснявам като за пернишки шофьор на гоУф.От 150 г. човека взима въглероди от земята и като ги гори ги праща като въглероден двуокис в атмосферата. Това го правим все повече - към момента за година над 200 пъти повече от всички вулкани и горски пожари на планетата. Резултат ще е пълзяща климатична катастрофа.Половината от решението на проблема е електрическия транспорт. ДВГ колите ще бъдат ЗАБРАНЕНИ ни що че така хубаво вървят и ръмжат.
55
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Жален пернишки вой.
54
2
 
4
 
! Отговори
Геноцид преди 2 години
След медицинския фашизъм идва климатичния, за който не е разбрал. Ако колите ви цапат толкова, какво да кажем за заводите на тези евреи които я правят цялата манипулация. Не са само централите на въглища, ами металургиите с какво си зареждат пещите бе, ами тухларните, циментовите заводи и те са с пещи, ами рафинериите за петрол и т.н. Крадеца вика, дръжте крадеца. А фотоволтаичните централи пак на същите, колко обработваема земя унищожиха. Ще ядете ток, а не зърно.
53
0
 
5
 
! Отговори
щ преди 2 години
М да единственото предимство на ел. колата е ел. двигателя който е много по-добър от ДВГ веднага имаш КПД 100%, почти е необслужваем, няма масло, дюзи, инжектори и др. части за подмяна.От там нататък всичко е в минус на електромобила, за какво се сетиш.
52
2
 
6
 
! Отговори
До 56 преди 2 години
Аз пък карам дизел от 1994г. Разходът на гориво ми е 5,2-5,4л./100км. Акумулаторът ми се зарежда именно от тоя разход, не потребявам допълнително електричество от мрежата. Къде точно е твоята икономия?
51
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
За хибридните коли махнаха данъчните облекчения на запад, защото се оказа, че горят повече от обикновените, само за plug-in хибрите има данъчни облекчения, и то при условие че могат доказано само наток да карат поне 40-50 км. Но струват безумно скъпо, а и те като свършат батериите след 30 км, и почват да гълтат бензин като ламя. Добри са за страни като Норвегия, където няма движение, само да отидеш на работа и да се върнеш и после слагаш кабела да зареждаш.
50
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Въглеродно неутрални.... Само Дяволът може да се бори за въглеродна неутралност, при положение, че няма въглеродно неутрално живо същество.
49
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До до 55 - Без хибридния двигател ще гори много по малко, дал си пари на вятъра за по-скъпа кола, даваш сега и пари повече за бензин.
48
3
 
4
 
! Отговори
БанскалияКъмПерник преди 2 години
Фолцвагините са си коли за серозни хора, както и да ги гледаш!
47
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Всичко това е вследствие на определени политически, а не технологични и инженерни решения. Но дотогава политиките може пак да се променят. Електромобилите работят с електричество, което основно се добива от въглищни централи, отделящи СО2 и имащи кпд 38-40%. Но важното е че от зарядната станция това не се вижда. Така модерните соларни станции пък имат кпд средногодишно 12%.Проблемът им е в метеорологията и че земята се върти. Проблемът с лития, медта и др. цветни и редки метали става сериозен.
46
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
...и слънцето ще изпепели земята, ама след няколко милиарда години. Та и заглавието е същото - ненам кво си ще стане, ама след 15 години. То нема кой да ти каже какво ще е времето след два часа, камо ли след 15 години. Най-малкото мениджмънта на фирмата ще е различен. А и тия приказки ги слушам от 20 години, и все още дизелът е най-продаваният вид двигател.
45
1
 
5
 
! Отговори
до 53 преди 2 години
А зимни джанти ще има ли?
44
4
 
2
 
! Отговори
до 55 преди 2 години
Абсолютно не си прав. Аз карам Toyota C-HR хибрид и разхода на гориво ми около 4-4,5 л/100. Това ли ти е никаквата икономия ?
43
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Има и така наречени hybrid електрически, които не са plug-in hybrid, а само hybrid, допълнително малък ел. двигател който помага при потегляне когато най много се гори бензин. Реално те не вършат никаква работа, защото колата пак си гори много тъй като не може да кара само на ток, а тежеста на батерията и втория двигател води до увеличаване на консумацията на гориво. За това за тях на запад спряха данъчните облекчения. Да си купиш hybrid си е хвърлени пари на вятъра - никаква икономия на гориво.
42
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Глобално в целия свят само 4% от новите продадени автомобили са хибридни, а за чисто елеткрическите са нищожен процент, почти няма данни за тях. Plug-in хибридите това са си бензинови натоварени като танкове с батерии и втори двигател с който могат да изкарат около 20-30 километра, струват скъпо, а когато батерията свърши на градско започват да горат по 12литра на 100км защото теждат като танкове.
41
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Електрическите коли такива, каквито са в момента, ми се струват доста непрактични за обикновения българин, но аз карам тойота хибрид и съм доволен.
40
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
А в САЩ защо са само 0.7% електричките, защо не гледат от Норвегия?