Как ни мамят и за какво да се оглеждаме при покупка на кола "нов внос"?

Какви са триковете на автотърговците?
23 авг 2021 07:15, Александър Попов
112
Как ни мамят и за какво да се оглеждаме при покупка на кола "нов внос"?
Снимка: БГНЕС

Няма какво да го крием - българинът обикновено си купува кола "втора ръка" и разчита често на късмета да попадне на читав автомобил. Все пак, когато сме по борсите или сме избрали "новото" си превозно средство, е хубаво да знаем и за някои трикове на автотърговците, пише "Монитор". А те не се свенят да опаковат стоката си и да я направят по-лъскава, да скрият дефектите и в крайна сметка да ни излъжат при продажбата.

Кои са част от триковете им?

Превъртян километраж

Най-често срещаната измама при "новия" внос. Тук ще ви помогне VIN номерът. Можете да го проверите в системите на официалния вносител или дилър на марката – като цяло не отказват подобна услуга. Проверката ще покаже на колко километра е била колата при последното официално сервизно обслужване на Запад. Така, жадуваната кола, може да се окаже, че е навъртяла 100 000 км повече.

Боя в топ състояние

Един употребяван автомобил на повече от 10 години неизбежно има драскотинки и захабявания по лаковото покритие. Ако не ги забележите, явно колата е пребоядисвана. Възможно е също ново покритие да са получили отделни панели, повредени при удар. Продавачът рядко ще признае доброволно, че колата е катастрофирала, но можете лесно да го установите и сами с дебеломер, който показва дебелината на лаковото покритие – в допълнително боядисваните зони то е чувствително по-плътно. А и почти никога бояджиите не могат да постигнат равномерността на заводското боядисване. Дебеломер може да се купи дори онлайн за петдесетина лева, а ако не ви се дават, намерете назаем или вземете под наем.

Въздушните възглавници

При "тоталните щети", внесени и съживени в някой гараж, рядко майсторите си правят труда да подменят въздушните възглавници. Това не само прави автомобилите опасни, но и ви дава шанс сравнително лесно да установите скриваната от продавача злополука. Огледайте внимателно панелите, под които би трябвало да има въздушни възглавници – ако забележите драскотини, или разлика в цвета и състоянието на пластмасата спрямо съседни панели, това е красноречив признак. На много по-модерни автомобили на плюсовата клема на акумулатора се монтира и пиропатрон, който да прекъсне захранването при авария и да предотврати пожари. Липсата му подсказва ясно за катастрофа в миналото.

Фейслифт, изпреварил времето си

“Фейслифт” се нарича освежаването на един модел в средата на живота му, когато производителят подменя нещо по външния вид и интериора, за да направи колата по-привлекателна. Естествено, автомобилите след фейслифта са по-търсени и държат по-висока цена от тези преди него. Затова много търговци подменят някои компоненти по нея така, че да изглежда по-нова. Не е рядкост да послъжат и за годината на производство. За щастие това лесно се проверява чрез VIN номера.

Полирана, лъскава боя

Дори и при автомобил, който не е пребоядисван, търговецът може да се опита да прикрие драскотините и следите от износване, за да изглежда колата по-нова. Колкото по-излъскана изглежда, толкова по-подозрителни трябва да бъдете. В самото полиране няма нищо лошо – но можете да го направите и сами, след като го купите.

Химическо почистване на салона

Интериорният еквивалент на полирането. Съвременната битова химия може да направи чудеса (макар и временно) със състоянието на тапицериите, кожата, таблото. Но това само прикрива проблеми. Нормално е автомобилът да е чист, за да изглежда привлекателно. Но ако в него са вложени химикали за стотина лева, това е вече съмнително.

Тапицерия на волана, калъфи на седалките

Най-сигурните белези какъв е реалният пробег на автомобила, са състоянието на волана, на шофьорската седалка и на педалите. Последните често се подменят, а воланът се тапицира или поне покрива с калъф. Обличането на седалките с калъфи означава, че дори химическата мощ на автомивката е била безсилна.

Наливане на по-гъсто масло

Любим метод на търговците е да налеят по-гъсто от необходимото масло, както и различни добавки, за да прикрият временно неравномерна работа и шумове от двигателя. По същата причина се случва те да подгреят предварително мотора, преди да ви покажат колата. Не е лошо да проверите с ръка дали случаят е такъв. Един студен старт на двигателя ще ви каже много за проблемите му. За съжаление няма лесен начин да разберете дали са използвани добавки.

Идеално измит двигател

Добре измитата стока се продава по-лесно, ще го потвърди всеки продавач. Но от един автомобилен двигател не се очаква да бъде чист. Дори и при нова и постоянно карана кола той е покрит със слоеве прах и кал. А върху тези слоеве ясно се вижда откъде има течове. Единствената причина някой да си направи труда да измие двигателя, една доста вредна за него процедура, e именно за да прикрие тези течове.

Изключени контролни лампички

Това също е сравнително често явление: автомобилът има сериозен проблем (примерно с ABS, ЕSP или електронното управление на двигателя), но вносителят не може или не желае да инвестира в оправянето му. Най-простият подход е да се откачи сигналната лампичка, която иначе би светела постоянно. Когато завъртите ключа, всички контролни лампи трябва да светнат за миг и после да угаснат. Ако някоя не светне, значи е разкачена. Тогава при всички случаи закарайте автомобила на диагностика.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


112
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
56
1
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
В Германия превъртането на километражите води до наказателно дело т.е. престъпление, ако се разбере разбира се! Има достатъчно баламурници и там!
55
1
 
26
 
! Отговори
Интересно! преди 2 години
Защо след като се знае как ни мамят държавата не регулира тези продажби по някакъв начин? Знаят, че километражите се превъртат - ми забранете го със закон, примерно? Или по-важното е да се плати данък придобита стойност... Пък ако са ни излъгали - излъгали са ни.
54
1
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Най-важното е да не ходиш в горубляне или автокъщи управлявани от мутри. Най-добре от собственик който я е купил нова.
53
12
 
14
 
! Отговори
Това е същото преди 2 години
За жените също уж добре изглеждаща и добре употребена и ползвана ама е си втора или трета или повече употреба. Друго си е чиста нова и неупотребена жена човек да си вземе и като му омръзне да си я сменя с друга нова и НЕупотребяване женска.
52
0
 
26
 
! Отговори
Изводи от всичко преди 2 години
Който може ДА си купува чисто нов автомобил и да не се занимава с употребяваните износени стари и катастрофирали коли.
51
6
 
3
 
! Отговори
Брадвата преди 2 години
До АнонименНе говорим за Дачия, щото те са безсмъртни, а и единствено са ме изпреварвали по "аутобаните" Дачии и коли със сини светлини.. Смятай значи кви са бързи
50
0
 
35
 
! Отговори
Бочо преди 2 години
Като гледам какви горделиви хора съществуват, не се изненадвам, че сме се засилили с 200 към деня на Страшният Съд.
49
0
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Недейте търси вината в купувача а направете както в някои държави в Европа за превъртане на километража - затвор това е измама у нас са продават коли от моргите на Европа бракувани и ги вкарват за нов внос
48
1
 
22
 
! Отговори
До 24 преди 2 години
При лизинга имаш една голяма вноска в началото и една в края, та не баш кат рекламите, кола за 200 - 300 лв на месец, най на сметка е кола на оперативен лизинг на фирма, там вноската ти е разход и горивото също, пък и ддс прибираш
47
1
 
18
 
! Отговори
MaйMyнaтa преди 2 години
До 53 А женати от родилното ли я эема бе тарикатче
46
1
 
17
 
! Отговори
Вуйчо Ваньо преди 2 години
Съгласих се за контролните лампи и, че по-добре двигателя да не се мие. Това не е Жигули като се намокри да му избършеш капачката на делкото и да запали.Новите са пълни с модули под капака и после ако изобщо запали таблото светва като коледна елха.Какво лошо има колата да е пастирана?!? Спестяват ти едно 160лв. Ако са ти изпрали салона пестиш още 100лв.Трябва на куче и на пот ли да смърди, че да е хубава колата?Гледаш фугите на панелите да са у ред.мериш компресия на цилиндри,другото е късмет.
45
8
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
На старо купувам само ракия. Щом автомобилът е втора ръка, значи е изтърбушен. Единственото изключение е от официалния вносител да си купите кола, върната от лизинг, с поне 6 месеца гаранция
44
0
 
30
 
! Отговори
Дзивко преди 2 години
Проблема е, че нямаме пари и гледаме по евтино, а евтино и хубаво при колите почти няма, при новите коли лизинга не е толко страшен, но си задължен докато е в гаранция да ходиш в орторизирания сервиз, а там те чакат с нескрита радост. Мой познат си купи кола (висок клас) от представителя на марката в Германия, колата беше поне 15 %надолу само защото я плати накуп, тук ти казват, че за тях нямало значение защото лизунговата компания им плащала колата така, сбъркана работа.
43
1
 
20
 
! Отговори
до 48 преди 2 години
И аз съм на това мнение и така и направих. Най-голямото обезценяване на автомобила е в момента, в който го изкараш от магазина.
42
4
 
6
 
! Отговори
MaйMyнaтa преди 2 години
До 47 Шкода Октавия, чисто нова от магаэина я купи мовека беэ резервна гума, а с компресорче! Та се наложи да си купи гума втора употреба, и не се оплаква че дал 30лв
41
2
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
43 аз не виждам никакъв смисъл човек да дава повече от 5000 изобщо за кола, пътища, данъци- такси, нерви с други ***- " шофьори", подръжка, всичко ти излиза на носа без значение марката и кубатурата на бангията- нова или втора ръка! И ако некой те завърше пред блока или на пътя къде ти е сметката да вкараш в ламарина 10- 15 бона примерно? Това е лудост, още повече всеки таралясник рано или късно влиза в диапазона " около 5000", видях мераклия за BMW Х5
40
1
 
47
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Автомобилът е удобство, но и пасив, по който има сериозни разходи. Ако е средство за изкарване на доход, тогава е различно. Нов автомобил за лично ползване е кеф и начесване на егото, за което плащаме сериозно, защото стойността му пада бързо. Най-оптималният вариант е закупуване на кола с добро качество на около 3-5 години с остатъчна гаранция, която да поддържаме редовно. Обикновено цената им е наполовина от тази в магазина, а реално им остават поне 15 години живот (ако не говорим за Дачия).
39
0
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Скоро един ме въртя и така и не ми даде резервна гума за купената кола което е задължително да има в една кола. Затова съвет към всички които копуват, циганете се и сваляйте цените на таратайките и никога не вярвайте на продавачите, те не са коректни и не разбират от възпитание и интелигентност.
38
1
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Колато която купих на 3 години (дизел), беше на 140000. Миришеше на нова като от магазина. Другите подобни на 4-5 г. бяха на по 200000+. Правете си сметка дизелите на 10+ години на колко години са и защо сравнително нови коли пушат като кумин.
37
2
 
40
 
! Отговори
Експерт преди 2 години
Всички автомобили "нов внос" по автосалоните без изключение са полирани барутници на по 300хил. км, някои от тях оправяни от удари, без сервизна история. Ако питате джамбазите защо, ще кажат че Бай *** иска ново и евтино, ако питате Бай *** ще каже, че една кола, която в Германия в mobile.de на 100 хил. км се продава за 6хил. евро, тук трябва да я купи за 8хил лв. Е, какво излиза? *** обича да го лъжат. Затова и толкова лесно го лъжат политиците.